aambeien....... (schaam schaam)

hoi,

Nou, ik ben het inmiddels helemaal zat, slaap al bijna niet van de jeuk en het maagzuur, en nou heb ik er ook nog een aambei bij, lekker genant.....

Heeft iemand tips tegen de pijn? Ik bel morgenochtend met de VK, maarja, daar heb ik nu even nog niets aan. En duurt het lang voordat zoiets weggaat? Tis erg lastig met zitten, ik kan ook niet scheef gaan zitten want dan krijg ik weer last van mijn bekken, grrrr......

Nog 5 weekjes, wat mij betreft mag het wel wat eerder. Ben erg nieuwsgierig naar ons ukkie.

Groetjes
 
hoi,

ik heb ze ook en ja het is vervelend, bij mij jeuken ze meer dan dat ze zeer doen, maar om ze te kalmeren wil wat vaseline smeren wel eens helpen (meer tegen jeuk), ik heb er zelf crème voor en van mijn vk kreeg ik nog een tip dat er evt. ook een homeopathisch iets is. Bij mij is het nog te houden, maar goed als het veranderd is die optie er ook nog. morgen dus maar ff aankaarten

groetjes maaike
 
ik heb al van kinds af aan aambeien, nivea helpt tegen de jeuk mits ze extern zitten. en nog klein zijn. Als kind had ik er veel last van en soms een periode maar eigenlijk zelden nog.

normaal kreeg ik zetpillen ervoor die snel helpen, omdat ik ze intern heb werkt een zetpil beter. 2 a 3 dagen staat er bij mij voor

het is eigenlijk niks om voor te schamen hoor, zijn gewoon spataderen maar dan tussen je billen. de huid is daar ook erg dun en gevoelig

tijdens mijn zwangerschap niet echt last gehad, soms drupje bloed dus ze zijn er wel maar niet lastig
tot afgelopen weekend, een grote extern, jeuken

Maar ja zonder recept mag je alleen vaseline lidocaine (vaseline met soort verdoving) als creme krijgen. dat hielp wel na 1 a 2 dagen. Met recept van huisarts kun je wel zetpillen krijgen, maar veel mag je niet hebben nu. er is zeker 1 soort die je mag.

info:
Het is een bobbeltje huid met daarin bloed, een spatader. dit kan intern en extern zijn. het jeukt heel erg, maar wanneer het open knapt bloedt het, dan word het leuk. want het is een wondje dat moet genezen maar de huid daar rekt en krimpt bij elk wc bezoek dus je trekt het wondje elke keer open. Ook harde ontlasting kan de korst van het wondje afscheuren waardoor je weer een open wondje hebt. Daarom zijn aambeien niet leuk.
Zachte ontlasting wordt dan aangeraden zodat het sneller kan genezen, je moet dus dingen eten die zorgt dat je zachtere ontlasting hebt. goed schoon houden en zalf of zetpillen.

Kun je niet zitten dan heb je een grote extern, een donut kussen wordt aangeraden, (rond met gat erin) misschien dat je dat ook met een voedingskussen kan maken?

Doe je niks kan je heel lang last hebben, de 1 is gevoeliger ervoor dan de ander. Met middels kan de overlast binnen 2 dagen weg zijn, en dan is het genezen maar. kan ook zelf weggaan.

Succes ermee

Groetjes Sabine
 
SPERTI, SPERTI,SPERTI!!!!
Na mijn bevalling had ik ineens een aambei!! Ik kon niet meer zitten of lopen, alles deed me pijn.
Vriendlief heeft sperti gehaald en binnen 2 dagen was ik ervan af!

Succes!! Groetjes een aprilmama!!
Sonja
 
toen ik bevallen was van mn dochtertje, kreeg ik een hele tros aambeien kado. gggrrrrr.
deed vollop pijn. kon al bijna niet zitten van die hechtingen, en dan nog eens die aambeien erbij. echt verschrikkelijk gewoon.

mijn tips:

ijsklontjes in een washandje doen en op je aambei leggen. dat verzacht de pijn (verdoofd door de kou) en slinkt de aambei.

bij je huisarts maandag vaseline lidocaine 3% creme halen.
(heb precies overgeschreven wat er op de verpakking staat)
dit is een vaseline creme die tevens de aambei verdoofd. wat een opluchting vond ik dat zeg!
echt top spul. werkt super snel.
sperti hielp bij mij niet en dat verdoofd niet.

succes ermee.

liefs, do
 
gaan de aambeien ook weg na het gebruiken van de Lidocaine zalf of sperti? Of zit ik er aan vast tot na de bevalling? Ik heb inmiddels de vaseline lidocaine 3% creme gekregen, maar dan nog heb ik pijn, wel minder dan zonder die zalf, maar echt ontspannen lukt nog niet. Flink balen want ik ben vandaag ook nog jarig, de hele dag door visite, op zich erg gezellig, maar zonde van die pijn.

Bedankt voor jullie reacties! Daar heb ik echt veel aan.
 
allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag :)

ze gaan weg met die zalf. tis alleen niet binnen 1 dag weg.
moet wel heel eerlijk zeggen, dat het vaak zo is, dat als je er eenmaal 1 heb gehad, het meestal vaker terug komt.
ik heb ze niet meer terug gekregen, sinds mn bevalling 2 jaar terug, maar ik ga er wel vanut dat ik ze met deze bevalling weer heb (zo niet, dan valt het alleen maar mee :) )

doe die ijsklontjes er ook op leggen zodra het even kan.
daar slinkt het van en verdoofd.

fijne dag vandaag!

liefs, do
 
hou hoi

hier een maart mama tijdens mn bevalling(het persen) kreeg ik een tros aambeien kado!! en kei veel last vanb gehad en nu kon ik via mijn verloskundige CURANOL krijgen!! wordt alleen niet verkocht in nederland schijnbaar maar werkte super dat mag je gebruiken als je hechtingen hebt en als je borstvoeding geeft en tis op homeopatische basis dus niks raars erin!!!

dusss wie weet heeft jou verloskundige dit ook??

liefs Danielle mama van Xandern 5,5 jaar en Amy 5 weken

 
Terug
Bovenaan