Aan de beurt voor IVF (eerder dan verwacht)

hoi Inge,

gefeliciteerd met het goede nieuws!!!
Dan is het nu tijd dat jullie wens uit mag gaan komen!!!
heeeeeel veeeel succes deze spannende periode!!!

liefs Jacqueline (a.k.a. Bri....sja moest opnieuw registreren....)

THANX!! Ik vind het ook wel eng hoor. Dit zijn tenslotte onze laatste 3 kansen en dan houdt het echt op. Met IUI hadden we nog IVF achter de hand en daarom voelt dit toch heel anders en definitief.

lfs inge

He Inge,

Wat spannend zeg!!!! Eindelijk weer het gevoel dat er weer eens iets (postiefs) gaat gebeuren.
Heel veel succes en ik zal aan jullie denken.

Liefs van Indy

Hoi Inge! Wat fijn en spannend tegelijk dat het binnenkort gaat gebeuren! Mijn vriendin is ook via IVF zwanger geraakt en heeft nu 2 prachtige knullen van bijna 2 jaar! Ze heeft verder ook nergens last van gehad, dus ik hoop dat dit voor jou ook geldt! Heel veel sterkte en succes de komende tijd en ik ga heel hard duimen voor je!
Liefs Cindy

Ik hoor toch wel veel succesverhalen met ivf dus ik hoop zooo dat wij er ook bijzitten straks. Het is toch confronterend om te horen dat slechts 50% van de mensen die ivf krijgen maar zwanger worden en de andere 50% niet. Ik heb nog steeds het gevoel van dit zijn mijn laatste 3 kansen en dan houdt het echt op. Best een beetje eng hoor.
Maargoed we moeten ervoor gaan en uitgaan van positief resultaat.
Meer dan heel hard hopen kan ik niet doen helaas.
lfs inge

Hoi Inge,

Fantastisch nieuws voor je. Eindelijk. Ik heb al een tijdje geleden jouw eigen site gelezen. Wat heb jij al veel meegemaakt. Daarom is het je enorm gegund.
Mijn vriend en ik zijn twee jaar bezig. Ik heb PCOS. Vande week heb ik te horen   gekregen dat we met het spuiten van Gonal gaan stoppen. Dit omdat ik  met de laagste dosis een hyperstymulatie krijg. Zonder ganal krijg ik geen eisprong en met gonal krijg ik er 10 tegelijk. Dit is perfect voor IVF gaven ze aan. Tegen mij werd inderdaad gezegd dat er een wachtlijst is in het UMC. Maar deze is niet meer zo lang als voorheen. Laast sprak ik een meisje  bij de apotheek  gaf bij mij aan dat zij ook 4 maanden eerder dan verwacht terecht kon. Omdat ik in Utrecht west woon hebben ze mij aangeraden om naar het AMC te gaan. Daar is op dit moment geen wachtlijst. Ik heb dan ook van de week gebeld en moet 17 februari op gesprek komen. Wij gaan namelijk eerst even een weekje lekker skiën.Twee weken later is er een bijeenkomst in het AMC. Dus mocht jij besluiten om het uit te stellen omdat je er nog niet helemaal aan toe bent. Misschien kan je dan op een door jouw gewenste datum  ook naar het AMC gaan.
Ik ben benieuwd. Ook ik zie onwijs op tegen het feit dat dit de laatste drie kansen zijn voor mij. Ook heb ik me laten vertellen dat het prikken van de eitjes geen pretje is.
Ik ben benieuwd wanneer jij terecht kan en hoe het stimuleren verloopt. Als het aan mij ligt houden we elkaar op de hoogte. Voor mij geeft dat een prettig gevoel dat ik niet de enige ben op dat moment die dit moet doorstaan. Misschien een beetje zwaar maar ja je zal het vast wel een beetje kennen.

Groetjes

Hee Christine,

Jullie moeten dus ook op voor IVF. Wij hebben 4 maanden moeten wachten en dat vonden we wel best. We hadden net 6 iui's achter de rug en nog wat gedoe dus dan is wachten geen straf.
Wel bijzonder dat je zo sterk reageer op de gonal. Op zich ook wel weer een voordeel omdat ze nu jouw dosis al weten dus de kans op overstimulatie waardoor de IVF poging afgebroken moet worden is een stuk minder groot lijkt mij.
Ik ben daar dus wel bang voor. Ik heb nog nooit hormonen gehad (ook niet bij de IUI) en heb van mezelf iedere maand een mega piek dus ook een sterke eisprong. Ik denk dat ik behoorlijk ga reageren op de gemiddelde dosis die ze in eerste instantie voorschrijven.

Bedankt voor je tip van het AMC. Ik weet dat daar weinig tot geen wachtlijst is.
Wij blijven toch bij het UMC. Bevalt erg goed en we hebben juist voor  het umc  gekozen vanwege hun zeer positive IVF reputatie en slagingspercentage. Samen met een ziekenhuis in Rotterdam komen ze er het beste uit. Hun fertilliteitsafdeling is goed ontwikkelt. Ik heb geen idee hoe het in het AMC zit maar dat zal ook wel goed zijn.
Let wel op dat geen wachtlijst ook vaak betekent minder animo he! Het UMC krijgt zelfs mensen uit Duitsland en dat is met een reden.

Het is inderdaad leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden. Ik kijk hier regelmatig maar je bent ook altijd welkom om een berichtje achter te laten op mijn log. Cynthia en Ilona gaan ook allebei op voor IVF dus kom bij de club zou ik zeggen.

gr.Inge

Hoi Inge,

Eventjes om je een hart onder de riem te steken. Het UMC en EMC (Rotterdam) zijn inderdaad een van de beste fertiliteitsziekenhuizen. Heb afgelopen november te horen gekregen, dat wij met de 1ste ICSI behandeling  mochten gaan beginnen in december, maar vanwege de verhuizing terug van het IVF Secr. naar het ziekenhuis, was behandeling van ICSI de laatste weken van dec. niet mogelijk. Dus dan maar wachten tot januari. Was wel heel erg relaxed, want heb zo nog lekker feest kunnen vieren met Oud & Nieuw. 1 januari ongesteld geworden, 2 januari begonnen met spuiten, 6 januari 1e echo, waar bleek dat er al 5 redelijk grote eitjes (15/16 mm) waren ontstaan en dat de punctie waarschijnlijk 9 of 10 januari zou zijn. 7 januari 2e echo en definitieve punctiedatum: 9 januari. Met punctie redelijk teleurstellend resultaat, van de 12 eicellen, waren er maar 2 goede bruikbaar. Vervolgens tot 12 januari wachten of de eitjes bevrucht zijn En te horen gekregen, dat ze alletwee bevrucht waren en dat er eentje teruggeplaatst zou worden. En nu mag ik eigenlijk 24 januari testen, maar weet sinds vrijdagnacht dat het raak is. Enorme trek in haringen. dus gisteren test gedaan en helemaal positief. Dus ben in totaal 3 weken bezig met de behandeling en ZWANGER !!!! Ik ken nog iemand die dezelfde behandeling heeft ondergaan in het EMC en die was de eerste keer ook positief en nu inmiddels al een paar maandjes in verwachting.

Ik hoop dat het bij jou ook zo voorspoedig mag gaan en dat je ook heel gauw zwanger mag worden. Maar de resultaten zijn goed, dus reden genoeg om de moed niet te laten zakken. Heel veel succes.

Groetjes,

Marianne

Terug
Bovenaan