aan de hand lopen

Thijs wil altijd graag lopen wat ik enorm stimuleer, alleen wil hij absoluut geen handje geven. Bij het oversteken en op drukke plaatsen wil ik dat hij mij een hand heeft waarbij hij enorme woede uitbarstingen krijgt. Hij gaat dan direct de wagen weer in.
Zijn er meer kinderen die weigeren aan de hand te lopen of heeft iemand een andere tip voor ons?

Groeten,
Jama
mv Thijs

Hey Jama
Deze worstelpartijen heb ik ook gehad en toen dacht ik ook: Komt dit ooit nog goed???

Ja dus..

Bij de auto's bij mama blijven, Evi, want dat is heeeeel gevaarlijk!

Nou, na zoveel keer de benen nemen maar toch blijven herhalen... ja verhip! Doet ze het nu ineens braaf!
Net zoals dat ze nu in de supermarkt ook braaf bij me blijft lopen ipv overdwars in het pad te gaan liggen of er van door te gaan! (oke oke eerlijk is eerlijk, aan het einde van de dag wil ze nog wel eens in het gangpad gaan liggen maar vooruit ;) )

Komt goed dus!
Stug volhouden!

Succes

pfffff deze vraag is zo herkenbaar!

Rêve wil ook graag lopen, rennen en overal opklimmen. Geen enkel probleem. Maar sinds 30 april heeft ze een zusje, Leyla, en die ligt natuurlijk in de wandelwagen. Ik heb een step-upboard erbij en daar wil ze gelukkig ook wel op staan en zo kunnen we tenminste even lekker naar buiten en naar de eendjes of naar de winkel.

Maar idd bij drukke wegen wil ik dat ze mijn hand vasthoudt of op het step-upboard gaat staan.....nou.... daar is mevrouw het lang niet altijd mee eens!!!! op z'n zachts gezegd. Ik pak haar dan bij haar elleboog/bovenarm (handje kraakt zo, brrr) en sleep haar dan gewoon mee. Dat ziet er net zo onvriendelijk uit als het klinkt en daarbij schreeuwt ze de hele wereld ook nog ns aan elkaar!!!! pfffff om je dood te schamen. Maar ik heb ook geen zin om een uur lief tegen d'r te gaan staan praten, soms moet ze gewoon doen wat ik zeg...toch?!!

Nu zijn we zover dat ze het nog wel probeert, maar het al heel snel weer opgeeft, omdat ze weet dat ik toch volhoud. Ik schaam me dood met zo'n schreeuwend kind, maar zie ook niet hoe ik dit anders op kan/moet lossen. Ze moet toch leren te luisteren.

Ow en heb je dit al meegemaakt.....mensen die dan denken zich ermee te moeten bemoeien?!! grrrrr of liever GRRRRRR

succes ermee

liefs

Esther mama van Rêve en Leyla

Niet luisteren is hier ook pols pakken en 'meesleuren'. Dit zijn m.i. echt situaties, waarbij duidelijk moet zijn wie de 'baas' is. Veel te gevaarlijk om er niet duidelijk mee om te gaan.

Groetjes Fonske.

Goh, als ik het lees, klinkt alsof ik een of andere boeman ben, maar dat is niet hoor....Ik hou enorm veel van ze hoor, hahaha, daarom juist!!

Enzo gaat altijd mee aan de hand. En uiteraard probeert hij wel eens zijn eigen gang te gaan maar ik sleur m dan ook mee. Dan maar een hoop gemauw maar ik vindt het veel te gevaarlijk.
Maar als we gaan wandelen dan staat Enzo al klaar met zijn handje, zo gewend is hij het.
En ik ga nog niet wandelend met hem een winkel in want dat is een drama. Meneer heeft nog te weinig geduld om fatsoenlijk te wachten dus dat wordt niks voorlopig.

Succes, liefs di silva

Onze dochter liep pas met 18 maanden, dus duurde het lang voor ze mee kon lopen.
In het begin bleef ze netjes bij ons lopen, maar nu ze al een paar maanden loopt, gaat ze op onderzoek uit en net een andere richting op dan wij willen!!

Toen bedacht ik me ook: hoe leer ik haar dat ze een handje moet geven? Op een gegeven moment heb ik haar gevraagd: "Mama handje?" en ze deed het meteen.
Ze wil nog wel eens loslaten en 'zelluf lopen/ doen', maar dan zeg ik dat het gevaarlijk is omdat er auto's en fietsen kunnen komen. Ze snapt dat heel goed en geeft dan meteen weer een handje. Regelmatig herhaal ik ook: Mama en Rebecca samen buiten wandelen? Dan moet Rebecca een handje geven. En daar luisterd ze ook goed naar.
Dus ze pakt het goed op.

Winkelen aan de hand is nog niet erg handig. Ze ziet teveel mooie en leuke dingen en wil alles pakken en aanraken. Dat neem ik haar niet kwalijk, want iedereen zit overal aan en pakt spullen (ook papa en mama), dus dan til ik haar op of ze zit in de wandelwagen.
Pas lieten we haar wel even lopen en toen bekeek ze vanalles in de schappen en zei dan: "Leueueuek" en "Moooooi!!" Zo grappig.

Merel loopt het liefste zelf dan dat ze de kinderwagen in moet.
Soms gaat dat echt niet, en dan is het jammer voor haar: hup de kinderwagen in!
Maar als ze dan zelf loopt... is het ook op drukke punten zeggen: mama een handje geven, want dit is gevaarlijk met al die auto's!
en hier heeft madam ook geen zin in om gehoor aan te geven!
Dus ook deze moeder pakt haar bij de bovenarm vast onder een hoop gemopper.. jammer maar helaas als omstanders mij aankijken! maar ik wil niet dat mijn dochter dood gereden word.

we proberen het wel steeds te stimuleren en uit te leggen dat het echt gevaarlijk is met auto's.
en uit leggen als papa en mama 'stop'zeggen, ze ook stil moet blijven staan!

zal nog wel eventjes duren voordat ze dat echt goed door heeft!

Terug
Bovenaan