aan eenzaam

Hoi,

Sorry dat ik even inbreek op jullie gesprek. Maar ik las net je reactie dat het onzin is dat de pil wat uitwerking nodig heeft.
Ik heb zelf geen geneesmiddelenrichting gestudeerd, maar kom wel uit een artsenfamilie.

Ik heb voor mijn eerste kindje een miskraam gehad, met 13 weken. Ik was toen in de 2e maand na het stoppen met de pil (die ik toen ruim 7 jaar had geslikt) zwanger geraakt. Achteraf heb ik te horen gekregen dat het beter was geweest als de pil rustig uitgewerkt was geweest. En tussen neus en lippen door (dus niet zwart op wit) heb ik te horen gekregen dat een mogelijke oorzaak van de miskraam de hormonen waren. Zeker zullen we het nooit weten. Maar wel heb ik van zowel gyneacologen als huisartsen gehoord dat het zeker wel verstandig is om de 1ste 3 maanden na het stoppen met de pil met een regenjasje te klussen.

Ik wil niet beweren dat het dus mis gaat als je meteen aan de slag gaat. Maar dit heb ik toen veel gehoord. Mijn vriendin (nu bijna uitgerekend) kreeg hetzelfde te horen van haar huisarts toen ze wilde gaan stoppen. En zo heb ik dat van meerdere te horen gekregen.

groeten,
Kirsten

ik heb inderdaad ook gehoord dat de pil eerst moet uitwerken..
Wie   kan hier meer duidelijkheid over geven..

Wij stoppen namelijk net en weten niet van hoe of wat nu..

Grtjes

hoi allemaal,
ik wil hier toch nog even op reageren,iedereen doet het op zijn eigen manier en ook artsen liggen meestal niet op een lijn.
wat mij is verteld en wat ook in verschillende boeken staat is dat artsen het liever niet hebben dat het gelijk raak is omdat ze dan eigenlijk niet precies kunnen zeggen wat de uitgerekende datum is omdat je dan nog geen regelmatige cyclus hebt gehad.
ik ben zon gelukkige die wel gelijk zwanger was en toen bevallen van een prachtige dochter die 2 weken "te laat" was maar wat geeft dat.ook ik heb 2 miskramen achter mijn kiezen gehad en heel eerlijk gezegt nu na 3 jaar zeg ik daarover gewoon:de dokter kan ook niet precies weten waarom dus geven ze het een mogelijke reden,ikzelf denk nu(toen het net gebeurd was natuurlijk niet) het vruchtje was gewoon niet goed en moedertje natuur heeft dat afgebroken.dit is mijn mening he maar in mijn omgeving zijn er toch redelijk veel gewoon aan het klussen gegaan na het stoppen met de pil.
groetjes romy

Hoi Romy,

Ik ben het met je eens dat een miskraam gebeurt omdat het vruchtje niet goed is.
De reden dat ik het melde, is omdat het me gewoon heel duidelijk door veel artsen verteld is, en niet met de reden dat dan de datum moeilijk te bepalen is. Maar echt vanwege de hormonen.

Maar zoals je zelf al schreef, velen worden direct zwanger en dat gaat goed.

Rules, ik zou het als ik jou was anders even met je eigen huisarts bespreken. Het kan toch nooit kwaad als hij/zij op de hoogte is van jou plannen.

groeten,
Kirsten

Hoi,

Ik denk dat ik dan toch zo een 2 a 3 maanden met een regjasje ga proberen en dan zie ik wel hoe het loopt.
Iedereen heel erg bedankt voor de informatie

Groetjes,
Maria

Hallo,

Ik geef liever niet teveel info over mezelf nog omdat nog niemand weet dat we bezig zijn dus ik kan helaas mijn beroep nog niet vermelden.

Maar ik heb in mijn studie duidelijk geleerd, dat de pil niet hoeft uit te werken.
Kijk maar naar andere die 1 pil vergeten dan zwanger raken dat is al een vb.

Maar ik moet er wel weer bij zeggen dat het ligt aan de pil die je slikt, tegenwoordig slikt mestal een zo ligt mogelijke pil (30 meestal) en die hoeft ook niet echt uit te werken want het is net voldoende hormoon om zijn werk te doen, maar hoe zwaarder de pil hoe meer kans dat hij moet uitwerken.

Groetjes

Terug
Bovenaan