Beste juf en anderen,
Die TOP 10 is wetenschappelijk onderbouwd (zie hieronder), net als mijn adviezen.
Maar zo komt het dus niet over, u wijst af.
U bent dan nu aan zet een betere TOP 10 te schrijven. Ik zie er naar uit! POSITIEF!
Kom maar op met uw eigen onderzoek naar ‘spontaan’ bevallen en tips voor as moeders.
Voor de goede orde, ik ben zeer ruim gekwalificeerd en bekwaam, BIG registratie, train professionals en ben consultant.
NOGMAALS… het lukt mij niet, u als ervaringdeskundig, te betrekken. Ik zie geen concrete opmerkingen voor de 10 TOP tips van u.
Gedag, ik ben weg.
Tine Oudshoorn, verloskundige (vroedvrouw) en consultant.
• Fletcher G. RCM ’campaign for normal birth’ and the NCT; helping women fight fear of chilthbirth. Midwives. 2006;9:2:63.
• Jonge de A, Teunissen, TA M, Lagro - Janssen T. Geen goede argumenten voor de rugligging als standaard baringshouding tijdens de uitdrijving; een meta-analyse. Nederlands tijdschrift voor geneeskunde. 2004;148:1146-50.
• Klein M C, Sakala C, Simkin P, Rooks J P, Pincus J, Davis –Floyd R (2006) Roundtable discussion: Part 2. Why do women go along with this stuff? Birth.;33:3:245-50.
• Oudshoorn C (2003). Bevorderen spontane bevallingen, het verhogen van effectiviteit van vrouwen door partnership. Literatuur onderzoek voor het opzetten van een quasi experimenteel onderzoek. Faculteit sociale wetenschappen, Open Universiteit Nederland.
• RCM (2005) ‘Campaign for normal birth’. www.rcmnormalbirth.org.uk
• Midwifery Business (2006). 10 TOP tips, ‘Happy Birth’. http://groups.msn.com/HappyBirth
• Walsh D (2007) Evidence-Based Care for Normal Labour and Birth. UK: Routledge:Taylor & Francis Group.
• WHO (1996). Care for Normal Birth: a practical guide. Geneve: WHO Europe.