!! aan jonge gezinnen!!

Ook ik vind het onzin wat ze schrijft (Tine Oudhoorn).
Na 3 bevallingen kan ik wel zeggen dat haar tips me niet geholpen hadden als ik ze op had gevolgd.
En ik ben bij de laatste ook "op eigen kracht"bevallen en dat was ook de enige bevalling die bijna mis is gegaan.
Als Yvonne fout zat volgens het forum zit Tine Oudhoorn net zo goed fout!!!

liefs Daan

Beste juf en anderen,

Die TOP 10 is wetenschappelijk onderbouwd (zie hieronder), net als mijn adviezen.
Maar zo komt het dus niet over, u wijst af.

U bent dan nu aan zet een betere TOP 10 te schrijven. Ik zie er naar uit! POSITIEF!
Kom maar op met uw eigen onderzoek naar ‘spontaan’ bevallen en tips voor as moeders.

Voor de goede orde, ik ben zeer ruim gekwalificeerd en bekwaam, BIG registratie, train professionals en ben consultant.

NOGMAALS… het lukt mij niet, u als ervaringdeskundig, te betrekken. Ik zie geen concrete opmerkingen voor de 10 TOP tips van u.

Gedag, ik ben weg.

Tine Oudshoorn, verloskundige (vroedvrouw) en consultant.

• Fletcher G. RCM ’campaign for normal birth’ and the NCT; helping women fight fear of chilthbirth. Midwives. 2006;9:2:63.
• Jonge de A, Teunissen, TA M, Lagro - Janssen T. Geen goede argumenten voor de rugligging als standaard baringshouding tijdens de uitdrijving; een meta-analyse. Nederlands tijdschrift voor geneeskunde. 2004;148:1146-50.
• Klein M C, Sakala C, Simkin P, Rooks J P, Pincus J, Davis –Floyd R (2006) Roundtable discussion: Part 2. Why do women go along with this stuff? Birth.;33:3:245-50.
• Oudshoorn C (2003). Bevorderen spontane bevallingen, het verhogen van effectiviteit van vrouwen door partnership. Literatuur onderzoek voor het opzetten van een quasi experimenteel onderzoek. Faculteit sociale wetenschappen, Open Universiteit Nederland.
• RCM (2005) ‘Campaign for normal birth’. www.rcmnormalbirth.org.uk
• Midwifery Business (2006). 10 TOP tips, ‘Happy Birth’. http://groups.msn.com/HappyBirth
• Walsh D (2007) Evidence-Based Care for Normal Labour and Birth. UK: Routledge:Taylor & Francis Group.
• WHO (1996). Care for Normal Birth: a practical guide. Geneve: WHO Europe.

Tine...

Denk niet dat iemand die top tien echt wil hoor...
Daar gaat het hem toch allemaal niet om?
Dacht nog altijd dat dit forum er is om ervaringen te delen en zo verder en niet voor hier te komen aanzetten met dingen waar ten eerste niemand iets van verstaat en niets mee is...
Ja kan uiteraard tips geven ja en is leuk voor iedereen maar denk toch nog altijd dat je zelf moet bevallen zijn voor je echt daar iets kan over zeggen hoor en ook het ligt bij iedereen anders he..
Groetjes

Ja, dat wilde ik ook net zeggen:
Niemand hier heeft gevraagd om die top 10 en niemand heeft er blijkbaar behoefte aan om er zelf 1 te maken!
Het lijkt me idd het beste om u terug te trekken en u te richten op mensen die speciaal voor uw workshops naar u toe komen. Per slot van rekening wordt er dán wel specifiek naar gevraagd.
Ik geloof best dat u goed werk verricht en dat u het beste met de zwangeren voor hebt. Maar ik denk dat er geen behoefte is aan uw advies.
Ik weet ook niet waarom u dergelijke taal gebruikt. Als u de dingen die u kenbaar wilt maken in gewoon ABN zegt, dan komt u, denk ik, een stuk verder.
Sil

Wat een reacties hierop (niet van jonge gezinnen?!?!). Blijkbaar zijn er inderdaad meer dames die zich hieraan stoorden. Hopelijk vanaf nu geen ongevraagd advies (in zeer moeilijke omschrijvingen), maar een forum voor en door (as) mama's die graag tips/ adviezen en ervaringen willen uitwisselen!!!!
Bedankt voor jullie support,
goede zwangerschap en bevalling gewenst en geniet ervan!!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hallo

Ik was even aan het rondsnuffelen op het forum en kwam hier terecht!!

Kan die mevr tine ook nog normaal begrijpend nederlands typen of?

Voel me net een klein kind als ik dat lees, dat is tog niet meer de manier waarop we tegenwoordig praten of zelfs schrijven?

En verder ben ik het helemaal met jullie eens!

Grtjs Chantal mama van Zoë en t 2de wondertje 16wk 2dg zwanger

Terug
Bovenaan