Aan knorrie 1973

He Yvette

Spannend hoor, morgen weer naar de gyneacoloog... Kan me voorstellen dat je toch weer een beetje gespannen bent, maar het is vast een heerlijk geluid om straks dat hartje weer even te horen.

Zover is het bij mij nog niet. Ik ben nu 5 weken en 2 dagen onderweg, nog maar heel kort dus. Ik heb nu drie keer bloed laten prikken en de resultaten zijn prima. HCG stijgt goed. Vrijdag moet ik nog een keer prikken en als het dan nog steeds goed is,   moet ik een afspraak voor een echo maken. Ik heb er wel een goed gevoel bij, ik heb in ieder geval wel gevoelige borsten en aan het einde van de dag ben ik wel moe. Maar dat  vind ik ook weer een beetje vaag, want dat zegt me verder nog niet  zoveel.  De vorige twee keer is het stil blijven staan bij 6 weken en een dag en zes weken en drie dagen. Dus als ik eerst maar eens over die grens heen ben!

Ik probeer er verder in mijn hoofd niet al te veel mee bezig te zijn. Laat mij maar lekker werken, ik heb er verder toch geen invloed op. Maar het feit dat die waardes van het bloed prikken tot nu tot goed zijn,  is wel heel fijn natuurlijk!

Succes en veel plezier bij de gyn en hou me op de hoogte!

Groetjes
VB

Hoi VB!

Ik ben net terug van de gyn, echt topvent hoor!
Ben jij ook in het Waterland??
Alles was gelukkig helemaal goed....pfffff.....
Echt, ik was toch weer vreselijk zenuwachtig...ik kan er gewoon niet bij, dat het  misschien een keertje goed zou kunnen gaan....stom he...?
Maar eerst kon ik het hartje niet zo goed horen, met de doptone... De gyn hoorde het wel, maar ik niet....  Mijn vriend zei wel: is het dat "fluittoontje" wat je hoort..?
Toen zei de gyn: ja, inderdaad.....Maar ik vond het niet bevredigend.... ( gewoon die onzekerheid....) Dat zag hij denk ik wel, want hij zei: kom gauw even mee, ik laat het je op de echo zien, dan kan je het echt met je eigen ogen zien!
Top echt! Want toen zag ik ook waarom ik niet zoveel hoorde....hij was nml vreselijk bewegelijk!!! Echt heel erg gaaf!
Ik hoop ook echt zo verschrikkelijk dat jij het deze keer ook mee mag maken!! Het is echt het mooiste wat er is!
En weet je: we hebben zoveel overeenkomsten, DIT moet er ook eentje zijn!
Drie maal is écht scheepsrecht! Maar ik begrijp je gevoel helemaal hoor, als je eerst maar over die 6,5 week heen bent! Ik denk aan je, duim voor je!!!
Succes weer vrijdag, en hopelijk dan snel een echo!!!!
Hoor ik het van je?? Groetjes Yvette

Hoi Yvette!

Ik dacht, laat ik maar weer even van me laten horen. Top dat je zo'n goed en leuk bezoek in het ziekenhuis had! Allemaal goede berichten, zo horen we ze graag....

Ik heb de afgelopen 2 1/2 week trouw bloed laten prikken en dat ziet er goed uit. Mijn HCG schiet omhoog, dus dat lijkt allemaal goed te gaan. Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis (niet het Waterland). Ik ben dan 6 weken en 5 dagen en vanaf 7 weken moet ik dagelijks anti-stollingsmiddel gaan injecteren. Brrrrrrr! Kijk er niet naar uit, maar hopelijk draagt het bij aan wat moois.... Vind deze week wel erg spannend, dit zijn mijn 'kritieke' dagen. Hoop maar dat ik ze goed doorkom. Verder voel ik me wel OK, aan het eind van de dag wel wat gevoelige borsten en wat moe. Maar dat vermoeide kan ook door het weer komen!

Hoop dat het bij jou ook lekker gaat en dat er nog wat uit je handen komt in deze hitte!

Groetjes
VB

Hoi VB!!

Blij om wat van je te horen!
Ik heb veel aan je gedacht, maar vond het toch ook wel moeilijk om jou weer een berichtje te sturen, want ik wist ook niet hoe het allemaal zou gaan natuurlijk bij je, in deze spannende weken!!
Wat super dat het er nog steeds zo goed uit ziet!!!
En ik duim echt vreselijk voor je, dat je deze week helemaal goed doorkomt!!
En dan natuurlijk de volgende stap!
Inderdaad wel brrrrr.... voor je, dat spuiten, maar ik vind het knap dat je wel zo redeneert....dat het voor iets (héééééél erg) moois is!!!
En waar moet je dat dan inspuiten?? Arm, been???
Ik ben in ieder geval onzettend blij om goed nieuws van je te horen, en ik denk aan je!!!
Héél,héél,héél veel succes en sterkte voor de komende weken, enne....
geniet ook een beetje he meid, dat het er allemaal in ieder geval goed uitziet!
Heel veel groetjes, Yvette!
PS. Oh ja, haha, met mij gaat het allemaal wel zijn gangetje, nog steeds  mijn onzekere periodes...maar dat zal ik echt wel houden.....
Vreselijk moe, echt niet normaal...( maar wie niet, haha, met dit weer!)
Nu gaat het misschien ietsie afkoelen......
Tot gauw weer!! Ik leef met je mee!

Hoi Yvette

Nou, afgelopen vrijdag was het zover, onze afspraak in het ziekenhuis voor een echo. Toch best spannend en het was daarom wel lekker dat we geen seconde wachttijd hadden. Toen we aankwamen, liep ook net onze arts voorbij en we mochten meteen mee. Dus voor ik het wist lag ik met mijn benen in je beugels (hiep hoi) en kreeg een inwendige echo. En hoorde we de arts mompelen: "Ja, ik zie een vruchtzak, ik zie een embryo en ik zie hartactie". HUH??!! Wat zegt ie nu toch allemaal?? Maar het was dus echt waar, je moest even goed op het scherm kijken en dan zag je een klein flikkerend puntje op het scherm, hartslag dus!!

Manlief stond hevig glunderend naast me, ik was er zelf een beetje beduust van. Maar al met al goed nieuws dus!

Ik kreeg ook direct een recept mee om dat anti-stollingsmedicijn op te halen, want daar moest ik vrijdag ook direct mee beginnen. Dat was nog een beetje een toestand, want geen enkele apotheek in Purmerend bleek het spul te hebben. Maar, de aanhouder wint en ik heb het toch net voor sluitingstijd weten te krijgen.

's Avonds zijn we lekker uit eten gegaan op de Koemarkt, om het toch een beetje te vieren. Zo ver zijn we tenslotte nog nooit gekomen! Het was erg gezellig, er was ook beachvolleybal en we kwamen veel bekenden tegen. Leuk hoor!

Toen we thuis kwamen heb ik met trillende en zwetende handen mijn eerste injectie gezet. Brrrrrrr, vond het echt niet leuk.... Maar het deed zeker geen pijn en ik zal er vast wel wat meer handigheid in gaan krijgen. Nu moeten we over twee weken weer terugkomen voor een echo, duimen dat alles goed blijft gaan! Ik ben in ieder geval nog niet super blij of zo, daar is het een beetje te onwerkelijk voor. En we hebben toch wel wat geschiedenis, dus ik zit nog steeds in de fase eerst zien, dan geloven....

Maar goed, je bent weer helemaal op de hoogte van mijn wel en wee! Geniet nog even van het weekend.

Groetjes
VB

Hoi VB!

Wat een geweldig nieuws!! Ik ben superblij voor jullie, heb ook veel aan je gedacht...hoe het allemaal zou  gaan.....
Tuurlijk begrijp ik dat je nog niet echt superblij kan zijn.... zelfs ik heb dat nu nog best wel.... Het ongeloof overheerst gewoon vaak....
Maar heel goed dat jullie toch lekker uit eten zijn geweest...en het toch een beetje "gevierd" hebben!!!

Oh, zal toch best ff eng zijn geweest, die eerste keer spuiten.... Maar ik denk dat het toch wel vreselijk geholpen heeft, dat je de echo gezien hebt, en dat er een knipperend hartje te zien was....
Ongelooflijk he....??
Was bij ons ook echt....mijn vriend stond toen ook helemaal te glunderen....
Bij ons was het dus die eerste keer niet meer gegroeid na 8 weken, dus dat zagen we pas bij de 12 weken echo...dus dat gevoel wat jullie nu hebben, met 6 weken, dat je nooit zover geweest bent, dat herken ik echt helemaal, dat hadden wij dus met die 12 weken echo..... dat we toen zagen hoe "groot" zo'n frummeltje kon worden.....
Dat hadden we echt nog nooit gezien, nou echt.....ik kan dat gevoel gewoon niet omschrijven!
En dat er ( nog steeds) hartslag was...... schitterend echt!

Maarre... ik ben echt ontzettend blij voor jullie, en probeer toch die momenten eruit te pikken dat je wel helemaal kan genieten van dat wondertje in je buik!!
Want hij/zij zit er echt!!!!!!!!!!!
En jij als zijn/haar mama doet er ALLES aan om het allemaal goed te laten gaan!!!

Ik denk aan je en heeel erg veel succes met het inspuiten en alles erom heen,  en onthoudt waarvoor je het doet!!!

Hele dikke kus! Yvette

Terug
Bovenaan