Aan mama's met meer dan 1 kind

Hoi!

Ik vond de 2e zwangerschap ook erg bijzonder maar wel "gewoner" dan de 1e. Je kent het al en staat er niet meer van te kijken. Ook ben je er minder mee bezig in dezin van spullen aanschaffen..en dat is juist zo leuk! Maar goed... Dat gevoel in je buik... het blijft een wonder en ik zal het direct weer over doen. Ik vond hetop het laats wel zwaarder. Maar dat is ook logisch. Mijn oudste liep nog niet en ik was mega dik en liep 2 weken overtijd. Mijn bevalling van de 2e was nog erger dan de 1e. Ik wist niet een s dat dat kon... nóg erger!

De babytijd vond ik aan de ene kant leuker. Omdat ik zelfverzekerder was dan bij de 1e.
aan de nadere kant minder leuk, omdat je minder tijd heb. Bij de 1e zat ik uren op de bank met de kleine op schoot te zwijmelen en dat was er bij de 2e niet bij... omdat nummer 1 ook nog aan mijn been hing!

Nu vind ik het erg leuk maar ook druk! Ze schelen 15 maanden. Tijn zit in de peuter puber tijd... alles is van HEM.
En joris is nu 13 maand en wordt steeds mobieler.
dus heeft Tijn net zijn trein baan opgebouwd, komt joris hem weer slopen en dat is dus ruzie!

Gelukkig slapen sinds kort allebei alleen nog tussen de middag zo'n 2 tot 3 uur. Dus heb ik die uurtjes voor mij zelf alleen!

Eerder sliepen ze om beurten en zat ik veeeel thuis.
Dat is nu minder. Hoewe ik het wel een gedoe vind met 2 kids op bad gaan in mijn eentje. Meestal is het even wandelen etc. Even shoppen doe ik niet meer als ik met de 2 jongens alleen ben. Dat bewaar ik voor in het weekend met de hulp van mijn man!

Maar verder vind ik het allemaal dubbel en dwars waard hoor! Als ik zie hoe ze samen alecht de slappe lach kunnnen hebben... dan smelt ik!

Groetjes!

Hoi hoi,

Ik heb na de bevalling van Tim (onze tweede) meteen tegen Richard (manlief) gezegd: zo en dit is echt de laatste. Dit doe ik noooooooooooit meer!
Ik vind zwanger zijn echt verschrikkelijk. Zeker mijn tweede zwangerschap vond ik echt heel zwaar. Had bij Sven niet echt veel klachten, alleen een eeuwig durende blaasontsteking. Bij Tim was het wel anders: spataderen, maagzuur, rammelende bekken, vocht in mijn voeten, megabuik en ga zo maar door.
En als je dan een peuter in de peuterpubertijd hebt, dan valt het niet mee. Had het op het laatst dan ook echt gehad.
En nu vind ik het gewoon zwaar. Tim is nu bijna 4 weken en als ik 2 uur achter elkaar kan slapen 's nachts is het veel. Gelukkig is Sven heel lief voor zijn broertje maar naar ons toe kan hij echt vervelend zijn omdat hij ook gewoon zijn aandacht wil. Als ik dan alleen ben met de kids is dat flink aanpoten. Verlang dus ook erg naar de periode dat Tim ook wat groter en minder fragiel is.
Inderdaad wordt je wel wat makkelijker bij een tweede maar neemt niet weg dat ik toch ook wel weer de zorgen heb die bij een pasgeborene horen (eet ie wel goed, groeit ie wel goed, etc....).
Ach, vraag het me over een paar maanden nog maar eens.....

Groetjes,
Maike

Mijn zwangerschappen zijn zo goed als gelijkwaardig. Het grootste verschil is dat als je van de eerste zwanger bent je naar bed kunt wanneer je wilt. Je kunt dan nog doen wat je wilt. Bij een tweede zwnagerschap gaat dat niet zo makkelijk.
Op het einde is het tillen van een peuter niet altijd prettig, maar het lukt me nog wel.

De overgang naar een tweede vond ik de eerste weken heel zwaar. Als je 1 kind hebt dan kun je je aanpassen aan je kind. Slaapt je kind 's nachts niet, dan kun je overdag nog makkelijk terug naar bed. Je past je aan in het ritme van je kind. Met een tweede gaat dat niet. Om een voorbeeld te geven. Milan (de jongste) ging om 24.00 uur slapen, werd om 3.00 tot 4.30 uur wakker en Lucas (onze oudste) werd om 5.30 uur wakker. De nachten zijn kort. Daarnaast wilde milan alleen maar op schoot zitten zodat ik minder aandacht aan Lucas kon geven. Lucas pikte dat ook niet...

Maar Milan is nu pas 3 maanden oud en het gaat super. We hebben het ritme te pakken. 's nachts kunnen we allemaal lekker slapen.
Op dit moment vind ik het gezellig druk. Geen stress of gedoe. We hebben gewoon een heerlijk gezin...

Terug
Bovenaan