aan moeders met doorslapende kinderen

Vraagje aan moeders met kindjes die al doorslapen:

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze gingen doorslapen?

En hoe laat gaan ze naar bed?

Die van mij is nu 10 weken en gaat al rond 18.30 naar bed. Vervolgens moeten we hem wakker maken voor de voeding van 23.00 uur.  Maar snachts begint het gespookt.

We hebben nu dus het idee dat hij al om 18.30 aan zijn nacht begint.

Hoe zit dat bij jullie? Zijn jullie kindjes savonds nog wakker of gaan ze ook vroeg naar bed?

Hoi,

Mijn zoontje is 11 weken en slaapt sinds een week helemaal door. Hij kreeg eerst om 18.30 zijn laatste fles (we kregen hem gewoon niet wakker voor nog een late avondfles) en sliep dan door tot 3.00/4.00 uur. Nu hebben we geprobeerd om meer een vast ritme te brengen in de voedingen. Dat was best lastig, omdat hij nog veel slaapt, maar het werkt wel.  Hij krijgt op de volgende tijden ongeveer zijn voedingen en slaapt 's nachts door:
7.00
11.00
15.00
18.00
21.00

Het is natuurlijk voor elk kind anders, succes ermee!

hallo

Onze dochter is nu elf weken en krijgt om zeven uur eten en dan is ze om half elf zelf wakker of maken we haar wakker, omdat ze het nog niet red om door te slapen.
Daarna slaapte ze meestal tot zes uur, dan eten en weer naar bed.
Zes uur vind ik prima want dan gaat mijn man ook weg en ben ik zelf wakker dus.
Af en toe moet ik er 's nacht uit voor haar speentje maar dan slaapt ze ook rustig weer door.
Ik geef borstvoeding weet niet wat jij doet?
Volgens mij geeft je kind zelf wel aan waneer hij/zij er aan toe is om door te slapen en je kan natuurlijk ook ff het cb vragen.
groet Liennie

Van 23.00 tot 6.00..? WOUW!!
Daar willen wij ook graag naar toe dus, maar meneer wordt na de voeding van 23.00 uur vaak wakker rond 1, 2 of 3 uur en ik geef hem dan nog 1 nachtvoeding (rond 3 of 4). Tussen door geef ik een speentje.
Ben nu de bv aan het afbouwen.

Ja ze bepalen het natuurlijk zelf, maar ik heb het idee dat hij aan het begin van de avond zijn diepe slaap pak en daardoor snachts niet meer diep slaapt ofzo.

Vandaar de vraag of kinderen die wel doorslapen ook al om 18.00 naar bed gaan of juist langer wakker zijn.

pfff....ik blijf er mee bezig. Hoop dat het gauw ophoudt. van 23.00 tot 6.00 lijkt me heerlijk!!

hoi het is ook heerlijk  dat ze zo lang slaapt.
Kun je niet proberen de voeding van 18u later te geven, of hem wakker te houden?
Het is maar een idee,   met onze meid hebben we nooit problemen mee gehad.
Want hoe gaat het overdag dan slaapt hij dan veel?

Lukas is nu elf weken en slaapt redelijk door soms moet ik er een paar keer per nacht uit voor een speentje maar vannacht bijvoorbeeld maar 1 keer (om vijf uur en toen sliep hij tot half zeven). Hij gaat altijd tussen 7 en 8 naar bed, voor de voeding van elf uur moeten we hem echt wakker maken en het is een heel gevecht om er wat in te krijgen. Ik durf deze voeding echter niet te vervroegen of te laten vallen want ik ben bang dat hij dan weer komt.

Overdag zit er nu een redelijk ritme in.
7.00,11.00,15.00,19.00,23.00,03.00....voedingen.
Na de ochtend voeding gaat hij nog een uurtje naar bed. En smiddags tussen 11.00 en 14.00 slaapt hij best lang...uurtje of 2.
Einde van de middag weer een hazeslaapje. Maar hij is dus rond 17.00 a 18.00 niet meer te genieten en wil dan gewoon naar bed.
Maar misschien ga ik wel proberen om die voeding van 23.00 iets eerder te geven..bv om 21.30....misschien dat ie dan daarna in zijn diepe slaap komt ofzo.

Nou ja, het blijft uitproberen. En uiteindelijk bepaalt hij het zelf...haha.
Maar goed...je wordt er wel doodmoe van.
(ga nu zelfs af en toe op zolder slapen, zodat ik een paar uurtjes kan pakken....erg gezellig ..not!)

Terug
Bovenaan