aan moeders met doorslapende kinderen

Hoi,

Jamie is nu bijna 8 weken en hij gaat om 19.00 uur in bad en dan krijgt
hij om 19.30 uur de fles. Hierna gaat hij zodra hij laat zien dat hij
moe is naar bed. Meestal gaat hij dan spoken en wil 's avonds niet
slapen. Ik blijf dus de trap oplopen om hem te troosten, maar als het
bij een beetje huilen blijft dan haal ik hem er niet uit. Zodra het
huilen serieus wordt dan neem ik hem even bij me tot hij weer rustig is
en leg ik hem weer terug. Hij krijgt om 23.30 uur de laate fles en dan
pas om 07.30 uur weer. Meestal wordt hij 's nachts wel 1 keer wakker,
maar dna krijgt hij een aai over zijn bol en geef ik hem zijn speentje.
Dan gaat hij eigenlijk altijd weer slapen tot   07.30 uur.

Dit doet hij nu ongeveer 2 weken, dus vanaf dat hij 6 weken is.

Groetjes Natasja

onze meid heeft rond 17u -18u haar huil uurtje huilt dan ook wil niet in bed maar ook niet in de box, wel op het zitkussen, dus die voeding proberen we te rekken tot 19u.
Maar soms nemen we haar ook wel ff op schoot lekker knuffelen dat vind ze ook best.
Maar ff rustig eten zit er niet altijd in.
Er zijn dus meer kinderen die huilen rond 17-18u.

Merel is 8 weken en slaapt al ruim 2 weken door.
Krijgt om de 4 uur flesje.
Om 7 uur sávonds krijgt ze de fles en daarna wil ze eigenlijk niet slapen, huiluurtje hier.
Proberen haar toch in bedje te krijgen en anders houden we haar beneden bij ons en zodra ze uit verveling moe word of zelf in slaapt valt, toch naar boven.
Dan  halen we haar uit bed  voor de fles van 23.00, die we op onze slaapkamer geven met alleen licht aan op de gang..ze drinkt deze helemaal leeg, luier verschonen en hup naar bed terug. Ze slaapt meteen weer in.
En dan moeten we haar  om 07.00 wakker maken voor 1ste fles van de dag, doe ik ook weer net als snachts, op de slaapkamer. En daarna weer terug naar bedje.
Madam slaapt dan weer door tot 9/10 uur,en dan hoor ik haar brabbelen in zichzelf..kei lief.

Mag wel zeggen dat wij het getroffen hebben met snachts doorslapen.

Mijn dochtertje is nu 13 weken en slaapt sinds 5 weken door. Wij houden het volgende schema aan wat betreft de voedingen:
7.00 uur (dan moeten we haar wakker maken) en gaat ze na de voeding terug naar bed
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur na deze voeding blijft ze vaak  in de box en valt ze af en toe in slaap
23.00 uur na deze voeding gaat ze echt naar bed en slaapt dan door totdat we haar wakker maken.
Ze slaapt overdag af en toe in de box maar ze is heel vaak ook lekker wakker en speelt dan een beetje in de box

Hoi hoi,

Is per kindje heel verschillend wanneer ze gaan doorslapen. Ik hou me er zelf niet echt mee bezig, omdat het vanzelf wel komt. Volgens het cb heeft het ook veel te maken met de grootte van je kindje. Mijn zoontje (3 weken) is groot en zwaar vanaf de geboorte, dat is volgens het cb de reden dat hij veel voeding nodig heeft. Hij komt dus ook nog 1 x per nacht. Mijn oiudste heeft dat ook gehad een hele tijd, en die was ook zwaar en groot........ik wacht het dus maar af..........

groetjes, Misja.mama van Thijmen(2.5jr) en Marten(3 weken)

Hoi,

Ik breng Kay na zijn flesje van 19.00 uur naar bed toe. Hij is dan ook écht moe en valt vrijwel meteen in een diepe slaap.
Tussen 23.00 uur en 00.00 uur moet ik hem echt wakker maken voor de fles. Ik verschoon hem dan terwijl hij nog half slaapt en doe alles met gedemt licht, praat zachtjes en hou alles om me heen rustig (dus tv etc zacht).
Ik ga wel gewoon beneden op de bank zitten en geef hem dan half slapend zijn fles. Deze drinkt hij met gemak leeg en valt op mijn schouder na zijn boertje meteen weer in diepe slaap.

Ik breng hem dan meteen weer naar bed waar hij zich dan rond 05.00 à 05.30  uur weer meld. Ik rek de tijd dan wat met het speentje.. De ene keer slaapt hij weer tot 07.00 uur en de andere keer is hij niet stil te krijgen en geef ik hem (na tig keer lopen)  gewoon zijn fles. Met de tijd speel ik verder op de dag zodat het schema op een gegeven moment weer goed loopt..

Na dat flesje slaapt hij ook weer meteen en kruip ik ook weer lekker in mijn bedje. Hij wordt pas écht wakker zo rond 09.30 uur. Dan was ik hem lekker en kleed ik hem aan en spelen we wat.. Na zijn fles van 11.00 uur is hij weer zo moe dat ik hem weer op bed leg en hij slaapt tot 14.00 uur!

In die tijd kan mama lekker wat dingen doen zodat ik de rest van de dag niks meer hoef te doen... heerlijk!

Ik moet wel zeggen, ook al slaapt Kay redelijk goed door, ik toch wel erg moe ben van de onderbroken nachtrust. Ik ben geen type dat zich s'middags dan nog even gaat liggen..

Succes!

Esmé mv Kay (10,5 wk)

hoi hoi,
ons meisje slaapt nu denk ik ongeveer een week of 5 door. ( is nu 13 weken)
eerder kreeg ze ook rond 3 uur s'nachts nog een fles en dit werd steeds later. toen ben ik het een tijdje gaan rekken met de speen tot een uur of 6 a 7. op een gegeven moment werd ze al niet meer wakker voor de speen.
Nu slaapt ze de laatste dagen zelfs zolang dat ze niet meer aan haar 5 flessen komt.
na wat puzzelen vandaag ga ik morgen   proberen om er overdag maar 3 uur tussen te laten zitten. Nu hebben we dit schema.

eerste fles:  ongeveer 08.45 uur
tweede fles: 12.00 uur
derde fles: 15.00 uur
vierde fles: 18.00 uur
vijfde fles: 21.30 uur

zo gaat het bij ons zo'n beetje.
wij hebben  door het s'nacht steeds een beetje te rekken de fles steeds wat kunnen verschuiven en nu is het een echte slaapmuts. (s'nachts in ieder geval)

groetjes pally      

Terug
Bovenaan