aan moeders met meerdere kindjes

Hoi!!!
Hier een mama van twee meiden.
Tussen Roos en Linde zit een leeftijdverschil van bijna 3,5 jaar.
Na de komst van Roos dachten wij niet meteen aan een tweede, en toen het toch begon de kriebelen was ik snel zwanger maar helaas gevolgd door 2x een miskraam.
Inderdaad niet te plannen dus, maar nu vind ik het verschil wel prima, Roos is lekker zelfstandig, kan heerlijk zelf spelen en ook meehelpen met Linde natuurlijk.
En als ze over 2 mnden naar school gaat heb ik lekker de tijd met Linde.
Ik denk dat alle leeftijdverschillen wel voor- en nadelen hebben.

groetjes Danielle.  

Tussen Stijn en Thomas zit 18 maanden.

Dit was wel en ook weer niet gepland.

Het heeft 4 jaar geduurd voordat ik zwanger was van Stijn en ik was  bijna 37 toen hij werd geboren, dus toen hij was geboren hebben we meteen gezegd: We wachten niet te lang om voor nummer 2 te gaan, want als  het weer een aantal jaren duurt dan ben ik 40 of 41 en dat was voor ons toch wel de leeftijdslimiet voor nummer 2.
En wat denk je ? 2 keer serieus proberen en het was  al raak.

Het is wel heel erg druk met 2 van die mannetjes, maar ik vind het helemaal super dat ze nu samen op kunnen groeien.

Jolanda

Hoi

Ik ben een moeder met twee kinderen. De oudtse is van december 2004 en de jongste van juli 2006!! Ze schelen dus 19 maanden. Wij wilden altijd 2 kinderen en mijn man het liefst met kort leeftijdsverschil ertussen. De eerste duurde even voor het raak was en daar hadden we de tweede keer ook op gerekend dus ik ben niet meer aan de pil gegaan. de oudste was 10 maand en ik was weer zwanger!!
Wel even schrikken maar het is leuk. De oudste is erg druk maar de jongste is weer heel rustig dus daardoor is het goed te doen. Aan het begin was het erg zwaar. Of ik het achteraf weer had gedaan weet ik niet. Nu is het erg druk maar straks is het hartstikke leuk. (nu ook wel hoor!) Maar toch vind ik het nu heel druk en van 1 kindje kan je meer genieten, nu moet je dat verdelen over twee kinderen. Er komt hier niemand aandacht te kort maar ik vind het soms wel moeilijk dat ik zelf het idee heb dat ik er 1 tekort doe.

Ook heb ik van mijn eerste zwangerschap enorm genoten en de tweede was lichamelijk zwaarder, niet alleen omdat ik nou eenmaal domme pech had, maar ook omdat ik de oudste nog veel moest tillen en niet zomaar even kon gaan liggen.
Ik geef je mijn eerlijke verhaal! Ik ben enorm blij met mijn dochters en kan ze niet meer missen, wel vind ik het erg druk en had ik er achteraf toch iets meer tijd tussen gedaan. Zeg maar rond de 2e verjaardag van de eerste weer zwanger van de tweede. (voor zover je dat kan plannen en dat dat niet altijd gaat weet ik maar al te goed!)

bedankt voor jullie reacties.

De lente komt er weer aan. En ik ga van de zomer eerst lekker van deze meid genieten.
Dan kijken we van de winter wel weer. Mocht het dan meteen raak zijn dan is onze kleine meid 18 maanden, en lukt het niet meteen dan is dat ook niet erg.

Terug
Bovenaan