Aan wie vertel je dat je aan het 'klussen' bent?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en heb dit forum opgezocht omdat ik na ruim een half jaar 'klussen' de behoefte krijg om mijn ervaringen te delen. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we het 'klussen' voor onszelf houden en het pas aan mensen om ons heen vertellen als ik zwanger ben. Maar ik merk dus dat ik er wel met een vriendin ofzo over zou willen praten (niet dat hij dat verbiedt hoor!). Hoe denken jullie daarover? Het nadeel lijkt me dat degene aan wie je het vertelt toch regelmatig aan je zal vragen: En, is het al gelukt? En dat je dan nee moet zeggen... Ik ben benieuwd naar hoe dat bij jullie gaat. Groetjes rammetje

Nou wij zijn nog niet zo heel lang bezig.
Pas sinds eind December 2005 dus we houden het nog lekker voor onszelf.
En net wat je zegt dan krijg je steeds van die vragen van en???? en dat hoeft van mij nog niet zo.

Pas als het echt medisch wordt dan zal ik het wel gaan vertellen en ik ben zelf ook best bang dat het toch een medische molen wordt omdat ik al een vrij lange tijd niet ongi ben geweest. ( sinds eind augustus 2005) dus ja dat is vrij lang.
Maar nooit regelmatig geweest ook hoor. Zelfs niet met de pil

het ligt er natuurlijk wel aan wat voor vriendin jij hebt. ik heb het wel aan een vriendin verteld en zij vraagt mij er nooit naar, alleen als ik er zelf over begin dan kunnen we er heel goed over praten. zij heeft zelf al kinderen en zat bij de eerste ook op 8 maanden wachten dus ze weet precies hoe ik me voel. ik vind het wel heel fijn dat ik het aan iemand heb verteld want mijn man wil er niet altijd zo mee bezig zijn.  dus er over praten wil hij ook niet de hele tijd.   succes ermee!!

xx moon

Hoi!

Wij wilden het ook aan niemand vertellen, maar ik heb het toch aan een paar mensen verteld. Gewoon omdat ik het leuk vind om over te praten met iemand die het ook heeft meegemaakt. Ik moet zeggen dat diegene die ik het verteld hebben ook niet steeds vragen: en? en? en? Maar wel dat ze opeens opbellen van: heb je wel aan foliumzuur gedacht??????? Dus ik ben blij dat ik het aan een paar mensen verteld heb.

Groetjes, Tess.

Hoi rammetje. Wij klussen momenteel voor een 2e en de oudste is 2 1/2. We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we uiteindelijk graag 2 kinderen willen, maar we hebben niemand vertelt dat we nu echt weer 'bezig' zijn. Wel merk ik dat mensen erg op me letten. Of ik nog wel een wijntje neem als we eters hebben, of ik nog brie en carpaccio eet etc. Ik kan me wel voorstellen dat als het erg lang gaat duren, dat je die ervaring gaat delen met mensen die dicht bij je staan, maar nu nog niet. We zitten dan ook pas in ronde 2! Maar goed, dit zal in ieder geval voor iedereen weer anders zijn.
Succes met klussen!
Patricia

Hoi allemaal,

Wij proberen het klussen ook zoveel mogelijk voor onszelf te houden. Ik heb alleen een hele goede vriendin ingelicht, zij is nu zelf zwanger en geeft tips en advies. Dat is prettig. Mijn vriend heeft er helemaal niet over gesproken, maar hij heeft zich wel pas versproken. Gelukkig had niemand het door! Het lijkt me namelijk niet prettig om elke maand de vraag te krijgen of het al is gelukt.

Groetjes Pien

Grappig hoe iedereen haar eigen verhaal heeft. Ik heb toevallig afgelopen maand twee stellen horen vertellen dat ze een kindje willen gaan maken en ik verbaasde me over hun openhartigheid. Want het is ook heel privé en heel leuk om het samen te beleven. Maar ik merk wel dat het voor mijn vriend anders is, hij heeft natuurlijk niet die maandelijkse spanning enzo. Maar van de week was ik over tijd en toen werd hij heel erg enthousiast en blij. Helaas... ik werd toch ongesteld... bedankt voor jullie reacties in elk geval, liefs Rammetje

Hoi,
In mijn enthousiastme heb ik het aan te veel mensen verteld, vind ik nu. Daar heb ik wel spijt van en ik zou het op deze manier nooooiiiit meer doen. Vooral omdat iedereen verwacht dat je binnen no time wel zwanger zal zijn, nou niet dus. Constant krijg je vragen waar je eigelijk niet zo op zit te wachten. Mijn schoonmoeder vindt (zij mocht het vooral NIET!!! weten maar vriend heeft het verteld) dat ik niet helemaal normaal ben omdat ik nog niet zwanger ben  goed voor mijn zelfvertrouwen he.
Ze vindt dat ik me moet laten onderzoeken bij de huisarts/gynaecoloog. Even voor de duidelijkheid dit is ronde 7. Heb haar duidelijk gemaakt dat ik dat echt niet gaat doen. Sindsdien kom ik er nog maar héél zelden.
Liefs Rene

Terug
Bovenaan