Aandacht voor verschillende gezinssituaties!

<p>Graag aandacht voor wat mij opvalt in ons onderwijs! <br /><br /></p><p>om een lang verhaal kort te maken:</p><p>tegenwoordig hebben niet alle kinderen 1 mama en 1 papa! Maar dat word toch nog 9 van de 10 keer op school gebruikt waardoor andere kinderen zich toch een soort van achtergesteld kunnen voelen, ik heb een growdfund opgezet waar ik aandacht voor vraag en erg waardeer als dit gedeeld en gelezen word! <br />https://gofund.me/dd9a163b</p><p>dit is de link! <br /><br /></p><p>Elk kind is gelijk ! Maar hun gezinssituatie kan heel anders zijn. Daar hoeft niemand zich voor te schamen. <br />ik hoop dat mensen de tijd nemen om het te lezen als je staat voor gelijkheid onder iedereen. Iedereen is gelijk ! En ook anders en dat ia helemaal niet gek!</p><p> </p>
 
Ik zou eerder lesmateriaal gaan maken waarin wordt ingespeeld op het maatschappelijke probleem dat iedereen zich tegenwoordig wel
voor iets achtergesteld voelt. Daar heeft de maatschappij veel meer aan.
 
Jeetje zeg…kinderen zijn hartstikke flexibel en de oudere mensen maken problemen die kinderen helemaal niet zien.
Tegenwoordig moet alles besproken worden en is alles een probleem
 
Eens met Lola, ik vind dat we tegenwoordig ook overal maar rekening mee moeten houden. Het is toch logisch dat 'we' uitgaan van de meest normale situatie, namelijk papa+mama? Die paar procent die daarin afwijkend is, tja.. zo is het leven. Ik ben daar heel nuchter in, iedereen heeft wel dingen waarin je verschilt van een ander, maar dat hoeft toch niet altijd zo gevoelig te liggen en altijd maar besproken te worden?

Ik verwacht absoluut niet dat zo'n actie iets gaat opleveren, maar succes ermee :)
 
Volgens mij zijn dit gespreksonderwerpen die een juf of meester zeker weten aangaat met de klas, wanneer die voorkomen. Is niet een speciale methode of materiaal voor nodig.
 
Waar baseer je deze cijfers op?? Als ik op de link klik zie ik nergens een onderbouwing van deze cijfers en ook geen achtergrond in het onderwijs. 
Het staat al lang in de onderwijsdoelen dat hier aandacht aan moet worden besteed en in nieuwe methodes worden tal van gezinssituaties gebruikt. 

Verder, als je je zou verdiepen in het lesmateriaal dat online wordt aangeboden en dat door docenten wordt gebruikt, kom je meer dan genoeg voorbeelden tegen van diversiteit op alle vlakken. 

Als je een probleem hebt met hoe de leerkrachten van jouw kinderen dit aanpakken, moet je met hen in gesprek gaan. 




 
 
 
Ik heb het idee dat bij mijn kinderen op school zoiets helemaal niet nodig is. Hebben thuis al meerdere keren verteld over kindjes die bijvoorbeeld 2 mama’s hebben, of alleen een mama en geen papa en vinden dat dan ook helemaal niet gek.
 
Terug
Bovenaan