aandacht???

Hallo allemaal,

Sinds een weekje kan onze kleine man niet meer zo goed alleen spelen lijkt wel....
Zolang als ik langs zijn box sta en met hem speel is het goed maar zodra ik wegloop begint hij te miepen.... Ik dacht dat ze nu nog niet "verwend" konden worden maar het lijkt toch wel een beetje op aandacht trekken.
Of zou het ook kunnen zijn dat hij door afgeleid te worden minder pijn heeft. (Hij heeft nl. nog steeds heel veel last van "darmkrampen" en van zijn reflux) en zodra hij op zichzelf is de pijn meer voelt?
Weet soms dus niet of ik steeds naar hem toe moet gaan, hoe doen jullie dat?

Gr. Ester

Hoi Ester,

Hoe oud is jouw mannetje? Want ik heb namelijk precies hetzelfde. Ons dochtertje (15-11) kon altijd heerlijk alleen in de box spelen, tot afgelopen weekend. Zodra ik uit het zicht ben begint ze te jammeren en zodra ze me weer ziet is alles okay.
Ik kan je helaas geen raad geven want ik vind het ook een moeilijke. Aan de ene kant merk je dat ze echt al wel door heeft dat als ze begint te huilen ik kom.  Aan de andere kant, ze gaat natuurlijk ook niet huilen als ze zich fijn en prettig zou voelen... Ik weet ook niet of het een groeispurtje is ofzo.

Hopelijk heeft iemand anders raad.

Groetjes, KT

haha, komt mij bekent voor!
mijn meisje is van 30-11-2006 en heeft dit sinds een week ook.
Voorheen kon ze uren spelen in de box, nu vraagt ze steeds vaker
negatieve aandacht zodra ik maar iets van de box verwijderd ben.
Wat dit nou is??/

Groetjes Joanna en Kirsten

hallo,

ik herken het meteen mijn zoontje (16-11-2006) doet precies hetzelfde, volgens mij hoort het ook wel een beetje bij het sprongetje die er nu aan zit te komen. Volgens het boek oei ik groei, voelen ze dit iets eerder aankomen en zou het na de 19e week weer beter moeten gaan, ik ben benieuwd!!!!

groetjes susanne

Hi,
Bedankt voor jullie reacties! was ik helemaal vergeten te zeggen , maar mijn zoontje is
van 14-11. Kan dan bijna geen toeval zijn dat we het allemaal herkennen, onze kindjes zijn om en nabij dezelfde leeftijd.
Wat voor sprongetje zit er aan te komen dan ? Misscchien ga ik het boek' oei ik groei' ook maar aanschaffen, vind je het een aanrader ?
Nou succes, hoop dat het snel beter wordt, ik ga weer even naar mijn jengelende jongen!

hoihoi,

ik vind het boek echt een aanrader, bij mijn zoontje kloppen de tijden waarop een sprongetje zich aankondigt precies, ook geeft het aan welke vaardigheden de baby zich eigen kan maken en hoe je dat kunt stimuleren, ik las trouwens ook dat jou zoontje nog last heeft van krampjes, is dat nog steeds zo? mijn zoontje heeft namelijk ook nog steeds regelmatig last van zijn darmpjes, niet meer zo erg als het is geweest want hij had het dag in, dag uit, maar ik ken verder niemand waarvan de baby na 4 mnd. er nog steeds regelmatig last van heeft, en begin me nu wel een beetje zorgen te maken.

groetjes susanne

hoi Susanne,

Mijn zoontje heeft inderdaad nog steeds last van z'n darmpjes.
Ook heeft hij reflux, zijn maagklepje sluit niet goed en daarom spuugde hij veel ,
hierdoor had hij een onstoken slokdarm en erg veel pijn.
Hij krijgt nu medicijnen en nutriton door zijn (afgekolfde) melk. Het gaat nu een
stuk beter, alleen vandaag was het weer helemaal mis. Ik had hem een keer kunstvoeding gegeven en volgeens mij kreeg hij hierdoor enorme buikpijn en spuugde hij heel veel. Ben benieuwd hoe dat zo moet met hapjes als zijn darmen zo overgevoelig blijven reageren....
Ook is hij vaak erg winderig, maar dit kan ook weer komen door die nutriton geloof ik, ik weet het soms ook niet meer.

Weet jij zeker dat het darmkrampjes zijn bij jou zoontje? Ik twijfel soms en weet niet zeker waar de pijn dan vandaan komt, maar goed dat is natuurlijk ook niet zo vreemd met alle hierboven genoemde kwaaltjes.....
Hopen maar dat het snel weer wat beter gaat, succes!

hoi esther,

mijn zoontje is ook echt een spugertje, hij heeft geen reflux, maar als hij op is, is het altijd met slab en ik verschoon hem minstens 2 keer per dag, ik heb ook een poos nutriton door zijn voeding gebruikt, maar mijn zoon reageerde ook daar op met meer krampen, ik weet ook niet altijd zeker of het wel krampren zijn maar door al dat spugen en de 1e 3 mnd. alleen maar huilen van de krampen weet ik het inderdaad soms ook niet meer, ik zie ook erg op tegen de bijvoeding straks, want ze hadden mij geadviseerd op het cb om een half lepeltje rijstebloem in zn laatste fles te doen ivm doorslapen, dat hebben we gisteren gedaan, nou heb vandaag een paar uur met hem gelopen zo'n last heeft hij dr van gehad, maar we wachten het rustig af, nou jij ook succes met de kleine man!

groetjes susanne

Terug
Bovenaan