Aandacht....

Hoi!

Momenteel gaat het wel weer goed met Lara. Maar een paar weekjes terug deed Lara ook niks anders dan aan m'n benen hangen en rondgesjouwd willen worden. En zelfs als ik haar vertelde dat ik geen kangaroe ben hield ze er niet mee op...

Maar nu kan ze wel weer lekker zelf spelen en komt ze wel regelmatig even wat aandacht halen, even over je heen denderen als je op de bank zit of samen een boekje lezen. Dat vind ik prima, als het maar afgewisseld wordt met zelf spelen.

Wat KT (toch?) schreef is bij ons ook wel aan de hand nu; we brengen Lara naar bed en dan gooit ze binnen no-time al haar knuffelbeesten uit bed (2 a 3 stuks) en gaat dan staan bleren dat ze ze wil hebben. Dus wij weer de boel terug gooien, maar zoals gisterenavond hield ze dat bijna een uur vol, terwijl ze echt wel moe was. Zucht... Ik ga er nu nog maar even van uit dat het een fase is en dat het binnenkort over is. Tot die tijd houden wij maar consequent vol om de beesten terug te gooien, aai over de bol en weer weggaan. Tenzij jullie een goed idee hebben?!

Veel sterkte met jullie kangaroe-babies! hihi...

Jacoline.

Hee,

Wat geweldig om te lezen dat het jullie herkenbaar is!
En wat het slapen betreft, dat is ook wat he? Steyn had van de week ook weer zo'n avond. Hartstikke moe, maar slapen..? Duurde wel een uur of twee voordat ie uiteindelijk sliep. Meestal hoor ik wel aan hem of het echt menens is of niet. Bij "gewoon" zeuren laat ik 'm vaak gewoon liggen en ga ik pas na een minuut of twintig kijken. Ik heb weleens ergens gelezen, geloof in het boek "Wat je baby vertelt", dat kinderen een bepaald proces doorlopen voordat ze de weg naar dromenland hebben gevonden. En blijkbaar verstoor je dat proces door regelmatig bij je kind te gaan kijken. Omdat mij dit wel erg logisch leek, ga ik daarom ook pas kijken na een minuut of twintig. Maar wanneer doe je goed he? Ik denk dat je toch je eigen gevoel moet volgen. Ook al laat je gevoel je soms weleens in de steek. Daarom is het ook zo fijn, vind ik, dat bepaalde belevenissen met je kind, zo herkenbaar zijn. Dat doet je dan toch weer goed.

Bedankt meiden!!!!

grts. Mir.

Terug
Bovenaan