Aankomen tijdens zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Op dit moment ben ik 15 weken zwanger. De zwangerschap verloopt momenteel soepel, behalve veel vermoeidheid in de eerste 10 weken verder nergens last van gehad. Je begint nu toch al een buikje te zien, vooral 's avonds na het eten. Qua gewicht ben ik nog niks aangekomen. Nu moet ik daar misschien niet over klagen, maar ik vraag me toch af wanneer dat begint te komen. Er zal toch een keer extra gewicht bij komen met een buikje. Wie kan mij hierop antwoord geven?

Dexie 28

Hoi Dexie,
joh ben blij dat je nog niets bent aangekomen,
moet er namelijk ook weer allemaal af
Ik zelf ben ook nog mar 1 kilo aangekomen,
ben nu 24 weken en 2 dagen zwanger,
maar ik was daar ook eventjes onzeker over
en heb het voor de zekerheid ook maar even na gevraagd
aan de verloskundigenhaha,en die zegt dat het helemaal
niet erg is en dat ze aan de groei van de buik en baarmoeder kunnen
zien en voelen dat de baby goed op schema ligt met groeien.

Groetjes Esther

Hoi Dexie.

Bij mij vliegen de kilo's er anders behoorlijk aan. Ben nu 25 weken zwanger en al 10,5 kilo aangekomen. Ga er nu zelf maar van uit, dat ik per week 1 kilo aan zal komen. Dan moet ik er aan het einde van mijn zwangerschap toch echt wel uit zien als een walvis.

Oke, ik weet, dat de kilo's er ook wel af zullen gaan, maar echt vrolijk word ik er ook niet van.

Ik ben alleen nog maar afgevallen tot nu toe al 4 kilo kwijt. Maar zolang het kindje volgens schema groeit maakt het niet uit of je aankomt of niet.

Liefs Annemarie

Hoi

Ik ben de eerste 3 maanden een paar kilo afgevallen, aan het eind van de zwangerschap was ik ruim 30 kg aangekomen(ja dertig ja, ik heb die 0 niet per ongeluk getypt)

Tristan is nu ruim 5 weken oud, en ik zit weer onder het gewicht van toen ik zwanger raakte.

Gelukkig is het voor iedereen verschillend, hoeveel je aankomt, en ook wanneer je begint aan te komen.

Het is helemaal niet nodig dat je veel aankomt hoor. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap 6 kilo aangekomen en na de bevalling waren er meteen 10 af. Ik hoop echt dat het deze keer weer zo gaat! Ik moet alleen niet lichter worden dan nu, als er weer 4 kilo af blijven, zie ik er niet gezond meer uit denk ik...

Hoi, hoi,

Het is idd niet nodig om veel aan te komen tijdens je zwangerschap, maar je kan er ook niet altijd iets aan doen. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap ook uitgegroeid tot maatje walvis. Ik ben nu ook weer heel erg bewust op mijn eten aan het leten maar de kilo's vliegen er weer aan. ik ben 11,5 weken zwanger en ben al 4 kg aangekomen! Maar goed, ik heb alle kilo's er vorige x ook afgekregen dus dat zal nu wel weer lukken.

Groetjes, Jonna

In ons deel van de wereld is het zo makkelijk om aan eten te komen dat de meeste mensen redelijk ruim in hun gewicht zitten. Het gebeurt heel wat dames dat ze door hun zwangerschap ineens heel gezond gaan leven (en eten) en daardoor zelfs gewicht verliezen.
Ik was 57kg bij 1.60m (heel prima) en ben ondertussen 13kg aangekomen, heel geleidelijk (vanaf week 9 zo'n beetje elke week een pond). Ik heb goeie hoop dat het er in niet al te lange tijd weer van af is.
Een vriendin van mij die ik altijd wat aan de dunne kant vond kwam tijdens haar zwangeschap 14kg aan. Na de bevalling viel ze door ziekte en een hongerig kind (&borstvoeding geven) zo maar 19kg af en bleef er niets van haar over. Ze moest echt tegen heug en meug eten om weer op gewicht te komen.
Zo zie je dat het echt van je normale gewicht afhangt hoe je gewicht tijdens en na  de zwangerschap zich ontwikkeld.
Veel plezier met je zwangerschap!
Barbara (33w5d)

Terug
Bovenaan