Aankomen tijdens zwangerschap

Hallo,

Heb een vraagje: ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje en ik heb wel eens gelezen dat je in het begin niet aankomt en soms zelfs nog wel afvalt (i.v.m. misselijkheid) maar ik ben nu zo'n 6 weken zwanger en ik ben al bijna 3 kilo aangekomen. Is dat normaal? Heb echt niet meer gegeten dan anders.

Graag hoor ik van jullie!

Groetjes Iris

Hoi Iris,

Het is maar een vraag maar heb je al problemen met je stoelgang want het kan zijn doordat je darmen luier worden door de zwangerschap dat er van alles ophoopt en dat daar het probleem zit.

gr. linda

Nou, weet niet of daar het probleem in zit: ik heb vreselijk last van obstipatie, maar val wel af, (ondanks dat m'n borsten al wel een cup zijn gegroeid).
Ik zou er even op letten of je geen vocht vasthoudt, als dat zo is, kun je goed groene thee drinken en ook gewoon water: helpt om af te voeren.
Verder echt wel letten op wat je eet: misschien dat je ongemerkt/onbewust toch wat meer eet, (net wat meer opscheppen 's avonds op je bord, net even dat ene tussendoortje dat je aan het eind van de dag al weer vergeten bent).
En ik zou het even met je VK bespreken... want het hoort niet zo te zijn idd: de eerste maanden mag je net een kilootje per maand aankomen, las ik ergens, (totale zwangerschap  mag je 10-12 kilo aankomen).  

Hoi
 Ik ben nu ruim 10 weken zwaner en ben 21/2 kilo aangekomen.
Mn broeken passen me niet meer, dus ik  ben zeker al wat dikker geworden.
Nou las ik in het stuk hierboven dat je maar 10 -12 kilo aan mag komen maar dat is wel meer hoor, gemiddeld is het rond de 12 -17 kilo, en soms lees je wel eens dat vrouwen wel 20 kilo aankomen.
Je moet inderdaad wel opletten met wat je eet want je hoeft niet voor 2 te eten maar ik zelf heb echt wel meer honger als hiervoor.
Ook heb ik wel heel erg last van mn darmen, en daar neem ik van die vivit toetjes en yogi drankjes voor.
Echt helpen doet het nog niet, maarja je moet wat proberen he.
En als ik (hoop ik ) over een paar weken niet zo moe meer ben wil ik gaan zwemmen want een beetje bewegen is natuurlijk ook wel heel goed.
maar let goed op met wat je eet en misschien sta je haast wel weer een tijdje stil.

veel succes, en als je broeken te strak zitten, koopt lekker zwangerschapsbroeken,
wat een heerlijk gevoel is dat

groetjes hunny

hoi,

ik zou me er niet te druk om maken als ik jou was hoor. ieder mens is verschillend en een ieder heeft een andere zwangerschap. ik was er ook al vroeg flink wat kilo's aangekomen. miss in combinatie met de kerst en stoppen met roken een maand voordat ik zwanger raakte dat ik daardor sneller aankwam, maar je kan je wel druk maken of dit goed is of niet. afvallen mag je zoiezo niet, dus die 3 kilo zitten er en daar kunnen we niks meer aan doen.

groene thee zou ik zeker niet doen, want daar zit een spul in wat niet echt goed voor de kleine is. en een gemiddelde vrouw komt indd tussen de 12 en 17 kilo aan, dus maak je niet dik hahahah

succes.

gr,bambi

Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben al 5 kilo aangekomen.

Vandaag ben ik precies 18 weken zwanger. Ik maak me wel een beetje zorgen dat als het zo door gaat dat ik eerder 20 kilo aankom dan 10 kilo. Vor nu is het niet zo erg maar straks als het er weer af moet is het erg.

Gr. Joyce

Hoi meiden,

Ik ben nu 26 wk zwanger en in totaal 8 kg aangekomen. Nu denk je vast dat is niet zo veel. Dat klopt ook, maar de eerste 5 kilo zaten er in de eerste 12 weken aan. Ik ben in het begin onwijs aangekomen, dat ik dacht de 30 kilo wel te halen, maar ik merk nu aan mezelf dat ik redelijk stil sta qua kilo's erbij. Hoe het komt? Geen idee.  
Maar ik  heb me aan het begin van mijn zwangerschap best beroerd gevoeld, moest veel overgeven en had totaal geen zin om te koken.   Best bizar, aangezien ik lekker en gezond eten heel belangrijk vind. Nu voel ik me stukken beter, barst van de energie en eet weer gewoon gezond en regelmatig. Niet meer ziek, stoelgang loopt prima (tip: vikorn volvezel brood).
Ik ben dus net als Iris aan het begin vrij veel aangekomen, maar stond op een gegeven moment redelijk stil. Er is dus hoop voor de dames die al een flink aantal kilo's hebben geteld op de weegschaal...

succes met de zwangerschap (en het verliezen van de kilo's erna...)

liefs, Loesje

Kan best zijn dat de gemiddelde vrouw 12-17 kilo aankomt, maar dat is echt meer dan je aan MAG komen! Als jij gewoon normaal eet, kan het best zijn dat je straks juist even een periode krijgt waarin je niet groeit, dus in dat geval zou ik me niet druk maken.
Maar als je merkt dat je toch meer eet dan anders, zou ik daar wel paal en perk aan stellen, want straks moet het er ook allemaal weer af. Alles wat je boven de 12 kilo aankomt, is vet, en dus geen vruchtwater, babay en andere aanverwante artikelen, :) En dat moet er straks dus ook allemaal weer af en kost een hoop moeite dan!
Je mag idd niet lijnen, maar dat betekent niet dat je niet kunt zeggen: OK, ik stop voor nu even met snoepen. Als je maar gewoon normaal gezond eet.
Mocht je toch een boel aankomen, zonder aanwijsbare reden, dan zou het ook vocht kunnen zijn en dan kun je met je verloskundige overleggen over een dieet waarmee je minder vocht vasthoudt...

Terug
Bovenaan