aankomen!!!!!

Hallo Allemaal,

ik heb een vraagje??

Ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger. en ik ben al 4.5 kilo aangekomen. En ik krijg heel veel commentaar dat ik te veel aankom! En ik eet helemaal niet veel en ook nog gezond. en   s'avonds eet ik ook niks meer voor de tv. en ik ga zwemmen elke week. wat kan ik er dan nog aan doen om niet te veel aan te komen???

En wat zijn jullie al aangekomen??

Graag advies.

groetjes Snoopy

trek je maar niets van  iedereen aan hoor! is heel normaal als je al zoveel bent aangekomen. ben zelf 18 week en 3 dagen en ben al 5,5 aangekomen. je mag nu volgens mij tussen de  3,5 en 6 aangekomen zijn, dus wat dat betreft zit je helemaal prima! als je al gezond eet en veel beweegt is er verder weinig wat je eraan kan doen. de een komt nu eenmaal meer aan dan de ander bij een zwangerschap!

succes!

Hoi Snoopy,

Het enige advies dat ik je kan geven is maak je niet te druk. Als je gezond eet kun je er verder niets aan doen. De ene komt meer aan dan de ander tijdens een zwangerschap.
Ik ben zelf nog maar 800 gram zwaarder dan voordat ik zwanger ben maar heb tot de 17,5 week geen avondeten binnen kunnen houden dus dat is ook geen optie ;-)
Succes en maak je niet te druk maar geniet lekker van je zwangerschap.

Groetjes Anja

Hoi Snoopy,

Commentaar van mensen? Hoe durven ze!
Ze moeten blij zijn dat je gezond eet.
Ik zelf ben nu 19 weken zwanger en 4.5 kilo aangekomen.
Zolang je gezond bezig bent, je lekker voelt en alles goed gaat met je kindje maakt het volgens mij niets uit wat je aankomt.
Dit is mijn tweede zwangerschap en aan het eind van de vorige was ik 22 kilo aangekomen (en daar zijn er 4 van blijven hangen).... maar een heel gezond kind op de wereld gezet! En daar we het voor, toch?

Geniet
groet

Marina

Hoi,

Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en 5 kilo zwaarder. Maar ik kan op het moment ook wel de hele dag door eten. Ik zorg er zoiezo voor dat mijn fruitschaal altijd vol ligt want dan pak ik tenminste gezonde dingen.

Bij onze verloskundige hoef je helemaal niet op de weegschaal te   staan, zij zeggen dat het geen enkele meer waarde heeft om je gewicht te weten. De een komt nu eenmaal meer aan dan de ander. Ongeacht wat je eet. Heeft niks te maken met de groei van je kindje.
Gewoon heerlijk genieten en of je nou veel of weinig aankomt. Het gaat erom dat je een gezond kindje krijgt.

groetjes nynke

Dat je 4,5 kilo bent aangekomen lijkt me echt niet te veel hoor. Als je gewoon gezond eet dan is het prima. Volgens de theorie kom je in de eerste drie maanden 1,5 tot 2 kilo aan. Dan daarna gemiddeld 0,5 per week. Dus je zit prima op het gemiddelde.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 4 kilo aangekomen in de eerste 20 weken. De andere kilo's (bijna 30 in totaal, maar voornamelijk vocht door zwangerschapsvergiftiging) kwamen allemaal in de tweede helft. Ik heb toen voornamelijk gezond gegeten en met ongeveer anderhalf jaar was alles er weer af, zonder dat ik er wat voor heb hoeven doen. Er waren zelfs nog wat extra kilo's af!

Deze zwangerschap (morgen ben ik precies 20 weken)  is het  ongeveer 2,5 kilo wat er bij is gekomen, maar ik heb deze keer veel ongezonder gegeten. Ik ben dan ook wel bang dat de kilo's die er bij komen er toch echt afgesport zullen moeten worden. We zullen het zien...

Je kunt zelf maar heel weinig doen aan hoeveel kilo's je aankomt. Ja, als je de hele dag snoep en patat eet e.d, maar dat is normaal gesproken ook zo. Maak je dus geen zorgen, het hoort er gewoon bij. Erg ongevoelig wel hoor, dat ze je er op aanspreken.

Groetjes,

Marisa

Ik ben 20 w en 1 dag zwanger en tot dusver ongeveer een kilo aangekomen. Maarja ben ook twee keer ziek geweest, dus dat was ook geen pretje. Het  kereltje groeit goed en dat is het belangrijkste. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik meer dan 20 kilo gegroeid, dat hoeft voor mijn part nu niet weer. Heb heel veel moeite moeten doen om het er weer af te krijgen! Dus ik let nu (nog) wel op wat ik eet en snaai s'avonds minder dan toen.

Terug
Bovenaan