Aanschaf baby spullen, welke winkels?

Onderschat ook zeker marktplaats niet. Daar hebben wij heel veel leuke spulletjes vandaan. Goed voor de portemonnee én al helemaal goed voor het milieu! Matras zou ik wel altijd nieuw kopen ;) Wij hebben de Witte Panter van ABZ, heel fijn matras! Gaat binnenkort naar nummer 2. Onze oudste gaat dan in een peuterbed met weer de Witte Panter van ABZ. 

Ik heb mijn matras van de ikea, die als beste uit de test kwam. Verder veel van prenatal en babydump. Kleding heb ik veel via sample sales en via de site kinderkleding-tekoop.nl. Veel kleding van voorgaande jaren, voor een leuk prijsje. 

Het ledikant matras van Ikea, euro of 40, stond heel goed aangeschreven. Tip om op Consumentenbond te kijken. Online bij van Asten accessoires gekocht zoals box+ kleed+matras met combinatie korting, badje en luieremmer van hetzelfde merk. Veel kleine dingen via prenatal vaak met korting. Meubels marktplaats. Grote vlinderachtige gevlochten  stoel bij praxis, is eigenlijk een tuinstoel maar staat erg leuk bij de rest.

Wij zijn zóveel winkels afgereden! En uiteindelijk hadden ze bij de Babypark de meeste keuze, wat ook qua prijs nog enigzins betaalbaar was.
Zelf hebben wij geen goedkoop matras gekocht, maar wel van een soort schuim. Het voordeel hiervan was dat als het kindje had gespuugt in bed, dat je het matras zelf gewoon onder de douche kon afspuiten. Het was dan binnen een uur ongeveer droog (tenzij je het echt doorweekt maakte).
Je hoeft echt niet het duurste van het duurste te kopen. Masr bedenk wel, als je nog voor een tweede (of derde of vierde of...) gaat, dat ze allemaal op dat matras kunnen liggen. Met andere woorden: het gaat jaren mee!
Ik kan je 1 ding afraden: koop geen commode met lades die een druksluiting hebben! Wij staan er steeds met onze knieën tegenaan, en dan gaat die stomme lade steeds open xD

Terug
Bovenaan