Aanstaande ouders met klein budget

<p>Het lijkt mij leuk om wat tips hieronder te delen voor ouders met klein budget. </p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Luieremmer: niet nodig, gebruik de emmer die bij het badje zit. </span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Verschoonkussen en waskussen.</span><br /><span style="font-size: 1,00em;">Dit is vrijwel hetzelfde een Verschoonkussen neemt ook geen vocht op. Dus alleen een Verschoonkussen is genoeg.</span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Een hoes voor het Verschoonkussen kan je er 1 van kopen maar je kunt er ook gewoon een leuke  hydrofiele doek over heen doen.</span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Een bedje maar ook de ombouw van een box gewoon eens kijken op marktplaats of een kringloop. Bedje van de ikea is ook een aanrader daar doen ze lang mee het is namelijk een ledikant en peuterbed in 1.</span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Zwangerschap/baby boxen: sokjes en speentjes krijg je veel in zwangerschaps boxen. Vraag ze allemaal aan! Maar ook zeker na je bevalling want dan kun je babydozen ophalen.</span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Kleertjes: koop deze bij de zeeman die heben super leuke dingen van prima kwaliteit. Wel raad ik aan rompertjes bij de Hema te kopen.</span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Een boxkleed: kopen bij de wibra. Je hebt er maar 1 van nodig bescherm deze gewoon met een hydrofieleluier en een spuugdoekje, dan hoef je het kleed amper te wassen. </span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Luiers: bol. Com, ah, kruitvat ze stunten allemaal met luiers acties houdt dit in de gaten en sla voldoende in. </span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Kruik: een bed, box of wagen voorverwarmen kan ook prima met gewone kruiken. </span><br /><br /><br /></p>

Action! Mijn grootte favoriet kwa kleding en alle andere crèmes, luiertassen en hebben dingentjes.

Groot of klein budget, je kan t zo duur/goedkoop maken als je zelf wil.. ik ben ook fan van de action idd en heb ook 1 boxkleed. Sokken zijn sowieso niet zo duur :)

Rompertjes van H&M zitten beter om de luier. Hebben een soort gevormde kont. Ze kosten daar in de aanbieding 6 euro per 2 stuks. Dus soms zelfs goedkoper dan de hema. 

Ik heb zelf niet perse een klein budget maar vond het wel zonde om veel geld aan bepaalde dingen uit te geven. Hier mijn tips;
Zag een hele leuke hoes voor het aankleedkussen van €30.. vond ik veel te veel geld voor 1 hoes en heb ze nu van de action (wit met sterretjes). Action heeft sowieso meer leuke en handige dingen zoals badcapes, hoeslakens, hydrofiele luiers maar ook douche spulletjes van zwitsal of andere merkjes. 
Heb zelf ook veel hydrofiele luiers van de wibra ingeslagen. Alle basis dingen zijn wel te vinden bij de wibra, zeeman & action en een stuk goedkoper dan de grote babyzaken. 
En op fb zijn er veel pagina`s met tweedehands merk kleding of waar baby spullen tegen kleine prijzen worden aangeboden. 

Ik hou ook van zo goedkoop mogelijk! Alleen heb ik wel een hoes voor om het aankleedkussen, hydrofiele doeken schuiven steeds weg super irritand. En ik heb er een stuk of 4 van, want na een spuitluier of een plas ongelukje heb je wel een nieuwe nodig? en dat gebeurd nogal vaak hier haha. 

Hier hebben we vrijwel alles gekregen en niets zelf gekocht. dat is natuurlijk een luxe als je veel mensen in je omgeving hebt met kinderen, maar als je dat hebt dan blijkt iedereen wel spullen te hebben. We hebben zelfs veel moeten afslaan omdat we het al hadden en nu dozen met grotere maatjes op zolder staan. 
Verder is marktplaats en Facebook heel fijn voor als je iets zoekt. Babyspullen gebruik je maar eventjes en worden haast nieuw weggedaan. Geldt ook voor kringloopwinkels en babymarkten. 

Terug
Bovenaan