aantal cc water

Ik zit nu, voor mijn zoontje van 5 maanden, op 4x 180 cc + 6 scheppen waarvan de laatste (rond 20.00 uur) met 2 of 3 scheppen Nutrix. Dat ging een paar dagen goed, maar nu wordt hij weer steenvast wakker om 4 uur s'nachts. Hij wordt dan krijzend wakker en als ik hem dan zn flesje geef hoor het door zn buik klotsen.  Hij krijgt ook al fruithapje en groentehapje.  Ik ben bang dat als ik hem 4 x 210 cc + 7 scheppen geef hij teveel krijgt, het namelijk al een flinke jongen. Hebben jullie evt. tips. Speen geven is geen optie want die  wil hij van dag 1 niet. Toch de hoeveelheid naar 210cc verhogen???        
 
Hoi Maussie,

Misschien kun je de laatste fles iets naar achteren schuiven?
Desnoods door het groentehapje als tussentijdse vulling te gebruiken?
Want onze zoon kreeg tot afgelopen weekend (en hij is nu 10,5 maand) zijn laatste fles nog rond een uur of 10. Anders kwam hij de nacht gewoon niet door en werd hij nog om 6 uur wakker!.

Ineens kan hij er langer mee door en krijgt nu dus 3 dagen z'n fles al rond 19.00/ 19.30 en slaapt door tot  7 uur de volgende ochtend....
Wij zijn ook nooit naar een grotere fles gegaan (het is echt 30cc water op 1 schep dus of 180 + 6 of 210 + 7, extra water mag per fles, maar niet zomaar een schep voeding extra op dezelfde hoeveelheid water) aangezien onze knul ook lekker groot is.

Dus behalve het een beetje schuiven van de flessen kan ik helaas niet heel veel voor je verzinnen, maar misschien helpt het?

En boze papa: welkom terug, we begonnen je constructieve bijdrages in de discussies echt te missen.

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan