Aantal flessen/Consultatiebureau

Goedemorgen,

Vorige week naar het consultatiebureau geweest en de kleine meid doet het hartstikke goed. Ze was toen 9 weken. Ik gaf haar overdag om de 5 uur voeding 150+5. Ging best lekker! Snachts liet ik haar zelf komen en zat soms 3, 4, 5 uur tussen. Heel verschillend maar geen enkel probleem. Ze kwam wel aan haar 5 flessen van 150 op een dag en dronk ze goed leeg. Nu heeft het consultatiebureau mij geadviseerd om om de 4 uur 150+5 te gaan geven zodat ze dan snachts er waarschijnlijk 5 uur tussen zou laten. Afgelopen week (sinds ik dat dus ben gaan doen) spuugt ze behoorlijk veel uit, laat regelmatig zo’n 30/40 cc staan en snachts komt ze alsnog rond de 3/4 uur. Waardoor ze nu dus 6 X 150+5 krijgt en dat lijkt mij teveel voor een baby van +- 5 kilo. Eerder om de 5 uur kreeg ze 5 flessen op een dag en nu dus 6. Wat vinden jullie? Hiermee doorgaan en kijken wat ze snachts doet? Of weer terug naar om de 5 uur?

Liefs,
?
 
Meid volg lekker je kindje!!! Lekker terug gaan hoor! Blijkbaar was dat ritme super voor haar! Cb wilde dat ik mn dochter op dr rug in bed zou leggen. Dat kind doet geen oog dicht dan, en ik ook niet! Je voelt je eigen kind t beste aan hoor..
 
Consultatiebureau houdt altijd zo vast aan die standaard voedingsschema's. Lang niet elk kind past daarin hoor. Gewoon doen wat voor jullie werkt. Het maakt echt niet uit zolang jij geen problemen ervaart en je kindje gewoon tevreden is en goed groeit, plast en poept.
Mijn dochter was precies omgekeerd, die dronk vaak kleine beetjes. Ook veel "advies" over gehad. ik moest afbouwen naar minder en groter en maar rekken met de speen. Ze spoog al zoveel door de reflux. Ze was gewoon veel tevredener op onze manier, en dat werkte gewoon beter. Dus tot een maand of vier 8 flessen per 24 uur, en zeker tot zeven maanden nog wel 6 flessen.  
 
Volg inderdaad je kindje.

Bij mijn dochter maakte het niet uit hoe veel er in een fles zat, ze had sowieso na 3 uur weer honger. Om niet boven 1 liter uit te komen hadden we meer flessen en minder cc dan volgens het boekje van het consultatiebureau. De arts van het consultatiebureau gaf bij mij juist aan dat hij een voorstander is voor meer flessen met minder inhoud i.v.m. dat het maagje anders zo snel oprekt. Ze zeggen dus ook overal weer andere dingen...
 
Ik kreeg juist bij bureau altijd de complimenten dat ik me totaal niet aan de regeltjes hield en puur op me kind afgaat. Zolang je kind tevreden is is het goed. Volgens de regels zou met zoontje met 6 kg nog maar 5 of 6 flessen moeten van 180. Hij dronk er toen nog 7 of 8 van 150. Hij was toen 3 maand geloof ik. Lekker op je kind afgaan
 
Lekker terug gaan! Cb adviseert mij 4 flessen van 180. Maar mijn kindje is borstgevoed geweest en drinkt vaker kleine beetjes. Zo lang ze genoeg groeit, poept en plast lekker je kindje volgen. Die nachten doorslapen komen vanzelf als ze eraan toe is. Wat misschien ook kan is een keer extra de fles geven bijvoorbeeld elke 3.5 a 4 uur, dan krijgt ze overdag meer binnen en bij ons leidde dat tot doorslapen! Dan geef je eventueel iets minder melk.
 
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, ik ben gelijk teruggegaan naar om de 5 uur en de laatste fles ga ik wat meer in de fles doen dan overdag. Ze heeft geluk al minder gespuugd en slaapt ineens weer erg veel. Waarschijnlijk slaap inhalen van de afgelopen week zovaak wakker voor de voedingen.
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar vind je om de 5uur niet te lang? Afgezien van het feit dat je al geprobeerd hebt om eerder te geven en dat niet werkte. 


ik wil heel graag op verzoek geven maar vind vaak heel lastig omdat hij dan ook wel eens 5uur niet meldt voot een fles en ik dat best lang vind. Je moet ergens zeggen van nu moet je kindje echt wel weer wat drinken/eten. Denk ik... 
GEEN AFKEUR over je aanpak. Het werkt voor jullie en dat is het belangrijkste 
 
Terug
Bovenaan