Aantal flessen/Consultatiebureau

Klopt, het is best lang. Alleen voor ons werkt het zo het beste. Soms komt ze na 5 uur nog niet, maar dan maak ik haar zeker wakker. Om de 4 uur merk ik gewoon dat ze dan vaak pas net een halfuurtje/drie kwartier slaapt en ik haar dan weer moet onderbreken in haar slaap en ze spuugt heel veel uit. Veel meer huilen en absoluut niet haarzelf. Nu alweer paar dagen om de 5 uur en het gaat weer super! Zowel met haar als met mij. Snachts laat ik haar zelf komen en daar kan 4 uur maar ook 5 uur tussen zitten. Ze drinkt haar flessen nu weer heerlijk leeg en om de 4 uur liet ze behoorlijk wat staan elke keer. Oja 1 ding, ben wel nu om de 5 uur 180+6 gaan geven! Gaat perfect ??
 
Helemaal goed toch! Is meer mijn gedachten van, als ik om de 5uur maar mocht drinken dan zou ik flink dorst hebben maar wij zijn natuurlijk volwassenen. Ligt misschien anders.
Ik herken wel wat je zegt met dat ze dan net liggen te slapen. Is hier ook echt een tijd geweest dat ik twijfelde wat ik moest doen. Laten slapen of fles geven. Zodat hij om de 4 uur kreeg. Nu moet ik wel zeggen dat hij sinds een week ofzo nu 3 slaapjes ritme heeft, soms 4. Dat het wat beter uit komt. Wij geven overigens ook 180+6 en dan terug afgegoten naar 180
moeder zijn is soms best moeilijk he! ?
 
Als wij om de 4 uur maar mogen drinken vind ik het ook erg weinig hoor haha, ik drink dan ook heel veel water en als ik een halfuur niks drink word ik al behoorlijk dorstig. Mag ik vragen hoe oud je kindje is? Wij hebben hier namelijk totaal geen ritme nog in haar slaapjes, ze slaapt wanneer ze wilt en dat gaat super goed incl de nachten en komen elke dag weer super mooi uit qua tijden. Alleen vraag ik me dan wel eens af hoe die ritmes gaan met een kleintje, want deze houd ik echt nog niet wakker of ik moet er elke seconde bij gaan staan
 
Na klopt 4 is eigenlijk ook lang idd. Hier krijgt hij gewoon wel als hij honger. Desnoods een klein flesje ofzo.
Gisteren 5 maanden geworden. Dat ritme is door de "grote horror ontwikkeling" van maand 4 gekomen.
Hij is echt uit niets heel snel gegaan met nieuwe dingen leren, dus ik verwacht dat het daaraan ligt. Ook wel de 4 maanden slaapregressie.
Hier zit overigens  eigenlijk geen regelmaat in op een dag moet ik zeggen. We volgen hem gewoon. Geen vaste volgorde dus. Die slaapjes zijn sinds enkele dagen. Ga vanuit dat het die ontwikkeling is geweest. Hij slaapt overdag nu ook langer. Voorheen deed hij bijv 6 slaapjes van 45 min en nu regelmatig ook 1,5uur afhter elkaar. Zelfs thuis ? Op de opvang deed hij dat al wel eens, denk door de vele prikkels daar.
Daarvoor had hij ook geen ritme. Alleen in het drinken, maar zoals ik al zei was ook inderdaad van ligt net te slapen als hij fles moet.  Denk dat je dat beste op moment zelf moet beslissen en even doorbikkelen tot je kindje 4 maanden is. ?
weet even niet zo snel meer hoe oud jou kindje is, maar komt vanzelf! 4 maanden is zover ik heb gelezen een belangrijke game changer zeg maar. Daar leren ze ook dieper slapen en cyclussen koppelen. Dat brengt natuurlijk ook al enige structuur. 
 
Klinkt trouwens wel alsof je toch een mooi ritme hebt! Omdat je zegt dat jullie wel goed uitkomen verder. 
Ook fijn dat het zo werkt voor jullie, dat is wel belangrijk hoor! Als iets niet lekker loopt, hou je dat vaak ook niet vol en zoek je iets wat wel werkt. 
 
Terug
Bovenaan