Aantal flessen?

Hallo,

Ik ben benieuwd wanneer jullie overgingen op 2 flessen?

Mijn zoontje is nu 11 maanden, en krijgt sochtends een fles pap, fruit, tussen de middag 2 sneetjes brood met een klein beetje gewone melk, en dan voor zijn middagslaapje nog een fles nutrilon. Dan groente en savonds een avondfles. Nu vind ik dat brood en die nutrilon zo dubbel. Volgens mij kan die er wel af en dan wat meer melk bij zijn brood. Wat vinden jullie?
 
Ik ben met 10,5 maand helemaal van de groeimelk afgestapt. Mijn dochter kreeg toen het volgende'

7.00 uur: papfles van halfvolle melk
10.00 uur: fruit en sap
12.30 uur: brood en ongeveer 80 cc halfvolle melk
15.00 uur: tussendoortje en sap
18.00 uur: avondeten en volle yoghurt
19.00 uur: bij het tanden poetsen een paar slokken water

Jouw zoontje is nu alleen wel gewend om zijn middagslaapje te beginnen met een lekker vol buikje. Dat zou wat problemen kunnen geven. Maar misschien gaat het wel prima. Eventueel zou je kunnen beginnen met een half flesje voor zijn slaapje! Of de fles vervangen voor een ander tussendoortje zoals een rijstwafel of liga met sap of iets dergelijks.
 
Pauline, ik wist niet dat ze voor het 1e jaar al gewone melk mochten. Is dit op advies of gewoon gekeken of zij er tegen kon?

Mijn dochter is bijna 9 maanden en krijgt 3 flessen melk waaronder een pyamapapje savonds.
 
Ik zit op 2 flessen verdeeld over drie. Ik doe iets meer water erin... ze drinkt nog zo graag voor ze gaat slapen. Mijn schema is zo:

8:00 180cc+4 sch Nutrilon+2 bambix
9.30 fruit
slapen
11.00 thee naar believen
12.30 boterham
13.00 160 cc+4 sch Nutrilon
slapen
16.00 diksap naar believen
17.00 groente en 100cc yoghurt
19.00 160 cc+4sch Nutrilon
slapen

Mijn vraag is: Bij het merk Nutrilon wordt er op de verpakking gezet dat je tot 10 mnd opvolgmelk moet geven, maar als je dan op de groeimelk kijkt, die is vanaf 1 jaar.... hoe zit dit?
 
Hoi Bloempje,

Ik gebruik nutrilon A.R. Vanwege ernstig spugen, en hier staat op tot 18 maanden. Maar het lijkt me die 2 maanden geen probleem als je nog nutrilon geeft. Je kan volgens mij ook gewone melk gaan proberen.

Jou kindje heeft dus ook nog brood en een fles tussen de middag. Hoe oud is jou kindje?

Groetjes Liff
 
bloempje je hebt nutrilon 3 standaard vanaf 10 maanden tot een jaar.:

Nutricia heeft een uniek concept op maat gemaakt van de groeiende energiebehoeften van baby's vanaf 10 maanden: Nutrilon 3.
Nutrilon 3 bevat een hoge dosis energie, heel wat vitaminen, calcium, ijzer en essentiële vetzuren voor een harmonieuze ontwikkeling. Bovendien is deze melk lekker, smeuïg en aangenaam om drinken. Nutrilon 3 bevat, net zoals de meeste Nutrilonmelken, prebiotische vezels voor een natuurlijke versterking van het immuunsysteem van je baby.
Verschillende wetenschappelijke studies tonen aan dat baby's gevoed met Nutrilon, minder vatbaar zijn voor ziektes, infecties en de ontwikkeling van allergie dan andere flesgevoede baby's.
 
Ik geef liever groeimelk omdat daar meer vitamines en stoffen aan toegevoegd zijn die het afweersysteem stimuleren. wel duurder maar dan weet ik dat ze het beste binnen krijgt.

@ liff
Mijn dochter is 11 maanden!
 
Terug
Bovenaan