Aantal flessen?

Hallo allemaal,

Ik heb ook een dochter van 10,5mnd. Zij heeft (naar ons idee) opeens geen zin meer in de nutrilon opvolgmelk 3. Begint dan op de flessenspeen te kauwen, maar drinken...niet dus. Tot bijna huilens toe! Dus nu krijgt ze 's morgens bambix pap gemaakt van de nutrilon opvolgmelk 3 (en dat gaat er in als...pap!) Maar 's middags bij het boterhammetje, drinkt ze dus ook de opvolgmelk niet (ook niet uit een bekertje). Rond 16.30u krijgt ze warm eten en yoghurt, tevens roosvicee. En 's avonds rond 20.30u krijgt ze nog een fles van 200cc, maar die wilt ze dus ook niet meer omdat het een fles nutrilon is. Ze drinkt wel graag een pyjamapapje van nestle (kant en klaar) ook uit de fles.
Is zo'n pyjamapapje en 's morgens pap niet te veel? Ze slaapt goed, is vrolijk...dus ik denk het niet!

Ik zie dat sommige moeders al gewone melk geven, mijn vraag is dan: moet je dan al vitamine d geven? Ook al krijgt ze opvolgmelk in pap (waar dus vitamine d inzit) of is die ene portie opvolgmelk te weinig?

Ik hoop dat jullie mijn verhaal nog snappen...haha!

Groetjes Petra
 
Hallo allemaal,

Ik heb ook een dochter van 10,5mnd. Zij heeft (naar ons idee) opeens geen zin meer in de nutrilon opvolgmelk 3. Begint dan op de flessenspeen te kauwen, maar drinken...niet dus. Tot bijna huilens toe! Dus nu krijgt ze 's morgens bambix pap gemaakt van de nutrilon opvolgmelk 3 (en dat gaat er in als...pap!) Maar 's middags bij het boterhammetje, drinkt ze dus ook de opvolgmelk niet (ook niet uit een bekertje). Rond 16.30u krijgt ze warm eten en yoghurt, tevens roosvicee. En 's avonds rond 20.30u krijgt ze nog een fles van 200cc, maar die wilt ze dus ook niet meer omdat het een fles nutrilon is. Ze drinkt wel graag een pyjamapapje van nestle (kant en klaar) ook uit de fles.
Is zo'n pyjamapapje en 's morgens pap niet te veel? Ze slaapt goed, is vrolijk...dus ik denk het niet!

Ik zie dat sommige moeders al gewone melk geven, mijn vraag is dan: moet je dan al vitamine d geven? Ook al krijgt ze opvolgmelk in pap (waar dus vitamine d inzit) of is die ene portie opvolgmelk te weinig?

Ik hoop dat jullie mijn verhaal nog snappen...haha!

Groetjes Petra
 
Ik heb net even met cb gebeld. Ze zeggen dat als ze 300cc opvolgmelk krijgt er geen vit d bij hoeft, maar als ze minder of helemaal geen opvolgmelk meer krijgt (en dan sprak zij over met 1jr) dan moesten er vit d gegeven worden. Ik kon ook 's middags al gerust een bekertje halfvolle melk geven, maar ze adviseerde toch om zeker 400cc opvolgmelk per dag te geven, want ze was nog wat jong voor alleen maar halfvolle melk.
Dus met andere woorden, eigenlijk was ik toch goed bezig (met uitproberen) haha!
 
Nou, ik heb opvolgmelk nr 3 van Nutrilon gevonden. In mijn gedachten hadden ze het in de winkel niet. Dus wel!!! Er staat op vanaf 10 maanden, maar niet tot welke leeftijd. Er staat wel op hoeveel ze vanaf een jaar van nr 3 mogen hebben per dag. Maar niet tot welke leeftijd! Weet iemand dat???

Peetje:
drinkt je kindje tussendoor wel ander vocht?
 
Hoi Bloempje,

Het cb zei dat we ook gewoon opvolgmelk nr 2 konden geven na 10mnd, het was maar commercie nr 3...dusse....maar ja. Volgens mij is dat tot 1 jr, want daarna kun je gewone melk of peutergroeimelk geven.
Ze drinkt tussendoor ook nog roosvicee en krijgt fruithapje en yoghurt waar ook vocht in zit en in de warme maaltijd zit ook wel wat vocht.
 
Terug
Bovenaan