Aantal uren kraamzorg ?

Hallo dames

Vandaag hoorde ik iets vreemd inmiddels heb ik de kraamzorg al aangevraagd en komende ze volgende maand voor de intake. Mijn schoonzusje heeft dezelfde kraampraktijk en kreeg te horen dat ze bij hun verplicht is om 45 uur kraamzorg te hebben verdeeld over 8 dagen..Terwijl ik overal lees dat het ligt aan hoeveel je zorgverzekering dekt aan uren..Anders zou het voor mij dus betekenen dat je dus een groot deel zelf kan gaan betalen...Dames die hier meer over weten ik ben namelijk zwanger van de eerste en heb dit nog nooit eerder aan de orde gehad...
Hoor het heel graag want maak me er best wel druk om...

Liefs
Samantha
 
zou als ik jou was even de verzekering bellen, zodat je precies weet waar je recht op hebt.
Ik ben in verwachting van de vierde, verzekerd bij DSW en heb nog nooit een cent aan mijn kraamzorg hoeven betalen. Alleen de eigen bijdrage van ik dacht 100euro.
Dus wat mij aangaat geen klagen.
Maar maak je niet te veel zorgen voordat je alle informatie hebt
groetjes Jacqueline
 
Hoi,
Ik ben in verwachting van de tweede en ik heb de vorige keer alleen een eige bijdrage van een paar euro per dag moeten betalen de rest wordt vergoed door de verzekering.
En nu is dat ook weer zo dat je alleen een eigen bijdrage hebt van iets van 3 of 4 euro,maar de rest wordt gewoon vergoed..
je hebt recht op geloof ik iets van 40 of 45 uur.
Maar ik zou het toch maar even navragen bij je verzekering en het staat ook als ik het goed heb op de site.

Succes ermee
 
Ik heb al een intake gehad en hoorde dat ik recht heb op 49 uur kraamzorg en de indeling van hoeveel dagen en hoeveel uren per dag wordt pas besproken met ons als de kleine er daadwerkelijk is.
 
Oke..dan wacht ik af als we de intake hebben gehad. Ik heb nog even de site nagekeken van mijn zorgverzekeraar en daar staat dat als je borstvoeding geeft je recht heb op meer uren kraamzorg? Weet niet of dat bij jullie bekent is volgens mijn zorgverzekeraar zit ik ook op zo'n 49 uur.
 
Terug
Bovenaan