Aantal uren kraamzorg ?

Je hebt een verplichte eigen bijdrage voor kraamhulp, daarnaast is het aantal uren dat je krijgt afhankelijk van een aantal dingen. Ik dacht dat je 49 uur krijgt als je thuis bevalt en 44 als je niet thuis bevalt, maar als borstvoeding niet goed loopt dan kan extra uren krijgen of als je eerder een pnd hebt gehad.
Ik heb nog nooit gehad dat je een verplicht aantal uren moest afnemen van de kraamzorgorganisatie, maar dat moet je bij jouw organisatie navragen. Dat is een telefoontje en je weet het. Je kan altijd nog overstappen.
 
Bij mijn kraamzorg organisatie is de minimale afname kraamzorg is 24 uur.
Daarvoor ben je vanuit je basisverzekering ook voor verzekerd en daar moet je als je alleen een basis hebt alleen de EB over betalen.
Als je goed bent bijverzekerd hoef je geen EB te betalen en komt dat allemaal voor de rekening van je zorgverzekeraar.
Heb zelf een aantal jaar zorgverzekeringen gedaan dus weet een beetje waar het over gaat.
Ik kan het voor je uitzoeken als je het wel moet ik alleen even weten welke verz. maatschappij en pakket met de kraamzorg organisatie.

Groet Ilona

 
Terug
Bovenaan