Aantal vragen omtrent zwanger worden

<p>Lieve allemaal, </p><p>Een aantal keer heb ik hier een bericht geplaatst over dat ik zo enorm klaar ben voor kinderen, maar mijn vriend nog niet. Het afgelopen half jaar hebben we er regelmatig gesprekken over gevoerd en het ook gewoon vaak laten rusten. EN NU IS HET ZOVER. Mijn vriend is er klaar voor en kijkt er naar uit. In oktober gaan we op vakantie en begin september ga ik mijn spiraaltje laten verwijderen. Die drie weken wachten duurt me al veel te lang, dus laat staan als ik zometeen meerdere rondes moet wachten :) </p><p>En met deze volgende stap komen ook de vragen en zelfs ook de angsten. Want misschien ben ik wel onvruchtbaar? Zijn mijn eileiders helemaal niet open of weet ik veel wat. Herkennen andere vrouwen die gedachten wanneer jullie er voor gingen?</p><p>En qua praktische vragen.. Ik ben me aan het oriënteren op multivitaminen/foliumzuur voor het proberen om zwanger te worden. Ik weet dat er complete multivitaminen zijn met foliumzuur, visolie, vitamine D, alles in 1 om je lichaam zo goed mogelijk voor te bereiden. Wat zijn jullie ervaringen met merken foliumzuur of voedingssupplementen? Wat zijn aanraders? Welke vonden jullie fijn? Ik hoor het graag :)</p>
 
Hoi SandraSophia,
ik snap je onzekerheid, denk dat we dat allemaal hebben in het begin wanneer je het besluit. Als het aan mij had geleden waren we ook 2 jaar geleden begonnen maar mijn 
 
Mijn vriend en ik gingen er vrij nuchter in en we waren in ronde 2 al zwanger! Heb er niet teveel over nagedacht. Ik zelf heb prena fem gebruikt. Is wel prijzig maar het bevalt me goed!
 
* ging mis
partner wilde het toen nog niet. Afgelopen feb met valentijn vertelde hij dat hij het toch wel graag wilde.  Nu inmiddels voor de 2e x zwanger en hopelijk blijft deze goed zitten en goed groeien ( best snel dus allemaal) 
ik ben me toen ook gaan oriënteren wat te doen en ben eigenlijk de volgende dag al begonnen met foliumzuur. Ik slik die van davitamon met visolie. Je kan daar niet vroeg genoeg mee beginnen. 
En verder niet teveel nadenken, je komt er pas achter wanneer het niet lukt na een tijdje mocht er wat mis zijn. Maar het kan ook snel gaan, als je nu al druk maakt over wat er mogelijk allemaal mis kan zijn is dat ook niet prettig en zorgt nu dan al voor stress.  Het is wel lastig, ik had het in het begin ook, ik heb rond mijn 18e problemen gehad met menstrueren waardoor ik dacht dalijk heb ik dat probleem nog. Uit eindelijk heb ik het los gelaten. Het hele zwanger raken is gewoon een klus. Het moet ook wel leuk blijven!  
Check eerst even na het weghalen van je spiraal hoelang het duurt voor je cyclus op gang komt, dan je ovulatie zoeken. Kan ook doormiddel van testen of een app (ongeveer) als je een beetje stabiele cyclus hebt. Soms kan je ook merken aan je lichaam wanneer je een eisprong hebt, door dat je het voelt, of waterig afscheiding. 
Succes en heel veel geluk! Ik hoop voor jullie dat het ook gewoon lukt! 
 
 
Klinkt me bekend in de oren :) Wilde ook al heel lang voor een kindje gaan maar mijn partner was er ook nog niet klaar voor. Nu zijn we inmiddels ook getrouwd en gaan we binnenkort groter wonen. En nu wilt hij ook eindelijk voor een kindje gaan. Super natuurlijk, kind moet je natuurlijk ook echt 100% samen voor gaan. Nu zijn we pas een maandje gepland aan het klussen met ovulatie testen en de hele mikmak. En bij mij gaat er ook van alles door mijn hoofd. Precies wat jij allemaal beschreef. Weet ook niet waarom. Maar heb mezelf nu wel beetje voorgenomen er niet bij stil te staan. Dan duurt het juist langer door de stress.
Gewoon positief blijven en het gaat ons vast een keer lukken! :)
Qua vitamines lees ik graag mee. Aangezien ik nu alleen nog vitamine b complex slik waar foliumzuur in zit en een aparte vitamine d.
 
Hoi! Wat leuk dat jullie er nu samen voor gaan. Een spannende tijd! Toen ik gestopt ben met de pil ben ik direct overgestapt op Davitamon Compleet Mama Tabletten. Toen ik na 1 ronde zwanger bleek te zijn ben ik verder gegaan met de Davitamon Compleet Mama Omega-3 Visolie Tabletten. Verder nergens geen last van gehad door het gebruik hiervan. Heel veel geluk toegewenst en wees er vooral niet teveel mee bezig, dat werkt toch het beste! X
 
Oh ik had hetzelfde, je weet niet of je beide goed gezond bent en of zwanger worden wel kan. Laat het los, je kan er toch niks mee. Ik nam eerst alleen foliumzuur, en toen ik zwanger was 'zwanger' vitamines, eerst van davitamon, daarna van kruidvat eigen merk. Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Alleen foliumzuur is echt belangrijk, als je verder gezond eet. Overigens was ik zo snel zwanger dat ik dacht dat ik nog aan het ontpillen was, toen mijn menstruatie wegbleef. Het kan dus snel gaan!
 
Spannend! 
Inderdaad, heel normaal dat je over zulke dingen nadenkt. Het helpt alleen niet echt, het komt zoals het komt. 
Het beste is om multivitamine te pakken voor (aanstaande) mama’s. Deze zijn speciaal ontwikkeld, meer foliumzuur, meer b12 (zodat het foliumzuur beter opgenomen kan worden) en minder vitamine A. Te veel vitamine A is namelijk weer niet goed. Ik gebruik hiervoor die van gravitamon. 
 
Veel succes en plezier! 
 
Terug
Bovenaan