Aantal vragen omtrent zwanger worden

Spannend! 
Inderdaad, heel normaal dat je over zulke dingen nadenkt. Het helpt alleen niet echt, het komt zoals het komt. 
Het beste is om multivitamine te pakken voor (aanstaande) mama’s. Deze zijn speciaal ontwikkeld, meer foliumzuur, meer b12 (zodat het foliumzuur beter opgenomen kan worden) en minder vitamine A. Te veel vitamine A is namelijk weer niet goed. Ik gebruik hiervoor die van gravitamon. 
 
Veel succes en plezier! 
 
Herkenbaar! Toen ik en mijn man voor de eerste gingen, heb ik de eerste maand vanalles gevoeld én gedacht. Ik was er echt obsessief mee bezig, waardoor mijn lijf allerlei symptomen liet zien - waarschijnlijk achteraf door het stoppen met de pil. Internet was niet veilig, ik had alles al gelezen. Ook had ik al 3 testen gedaan voor ik voor het eerst ongesteld was geweest. Bleek ik een onregelmatige cyclus te hebben, dus cyclus 1 duurde 56 dagen... De tweede cyclus duurde 34 dagen en ergens halverwege die cyclus heb ik het losgelaten. Dat er toch geen peil te trekken was op mijn cyclus, was voor mij de ideale situatie om te gaan denken: "we zien het wel". En dat heeft geholpen, want bij mijn derde ronde bleek ik zwanger te zijn (vermoedelijk heeft die cyclus ongeveer 43 dagen geduurd). Alles bij elkaar dus na 4 maanden, maar wel maar 3 ronden. Stoppen met zoeken op internet hielp trouwens ook haha.
Nu hebben we een hummeltje van 10 maanden rondkruipen en hebben we een paar weken geleden besloten om voor een tweede te gaan. Ik heb tot 9 maanden volledige borstvoeding gegeven, waardoor ik nog geen menstruatie heb gezien. De laatste week wel menstruatieklachten, dus ik wacht het af. Ik ben dus ook al met vitaminen begonnen, ik slik de vitaminen van Kruidvat: multi zwanger. Hier zit foliumzuur in, vitamine D, omega 3 en visolie, B12 en een heel aantal andere vitamines die alles ondersteunen. Deze pillen zijn alleen wel flink, dus je moet een grote pil kunnen doorslikken. In mijn eerste zwangerschap heb ik kleine pilletjes gehad, ik geloof van Etos. 
Veel succes en grote tip: probeer vooral de seks niet te plannen! Ik hoor van vriendinnen in mijn omgeving dat het anders heel snel een 'moetje' wordt, en dan is het echt niet meer leuk onder de lakens. Hou het gezellig! ;) 
 
Terug
Bovenaan