Ik beviel op dinsdag en de week erop is mij man weer gaan werken, maar vanaf 2 weken na de geboorte heeft bij een maand vrij genomen. Was fantastisch! Stiekem vind ik die week alleen thuis ook wel prima, want ik was redelijk mobiel, maar kon gewoon niet veel. Als mijn man thuis was, voelde ik me toch een soort ‘bezwaard’ dat ik steeds een dutje deed en op de bank zat. Na 2 weken kon ik wel al stukjes wandelen en mijn dochter is van eind juni, dus naar buiten gaan was fantastisch. Echt coconen was het voor ons dan ook niet, meer vakantie in eigen huis, met een baby! We planden het zo dat we, naast de visite, ook veel tijd hadden om met elkaar dingen te doen. Het leuke was dat we zo de eerste weken echt samen allerlei dingen voor het eerst deden; niet alleen samen voor het eerst naar het strand met baby, maar ook luiers verschonen, badjes en samen douchen deden we allebei, waardoor mijn man zich ook echt 100% betrokken voelde. Soms mis ik die tijd (9 maanden later) nog wel eens, het rollenpatroon is hier toch wat ouderwetser geworden?