aardbeien en kiwis

Hoi moeders,

Mag je aardbeien of kiwi's aan een baby van 5 maanden geven? Ik krijg die kleine pitjes niet goed fijn gepureerd en heb gehoord dat de darmpjes deze dan niet goed kunnen verwerken.
Wie weet het?
Groetjes van Nadia
 
Aardbei en kiwi word afgeraden omdat het een allergische reactie kan geven. En een kiwi inderdaad krampjes kan veroorzaken volgens mij is dat namelijk een citrus vrucht.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
hallo,

Je kunt er maar op 1 manier achterkomen of je kind er een reactie op gaat geven en dat is het gewoon ff proberen als je begint met gewoon eens een hapje aarbei of kiwi kom je er snel genoeg achter of hij/zij er tegen kan. En pitjes van de aarbei en kiwi kunnen geen kwaad ze komen er als het goed is aan de onderkant gewoon weer uit. ha ha ha....

mijn zoontje was ook ongeveer 4 mnd en daar hebben wij het ook bij geprobeerd het leverde geen probleem op. Maar ja je weet ieder kind is anders.

Groetjes Mirela
Moeder van Dion (4) en pascal van (9mnd)
 
Hallo dames,
Oeps dat wist ik niet!!

Zijn er meer fruitsoorten die een baby niet goed kan verdragen?

Sinasappelen is iets dat ik vroeger als 3 maanden oude baby al kreeg maar dit geef ik mijn 7 maanden oude zoontje nu nog niet want ik heb het idee dat het zuurbranden kan geven.

En ik heb wel eens gedacht om pitloze druifjes te geven. Hebben jullie daar ervaring mee?
 
mijn vriend is allergisch voor kiwi dus de eerste anderhalf jaar mijn zoon geen kiwi gegeven. mijn vriend krijgt er pukkeltjes van. mijn zoon heeft er geen last van. ( nu bijna 2 jaar) maar hij heeft wel dunne ontlasting door de pitjes, dat stimuleerd de darmen extra.
gr mariette
 
Joyce, een sinaasappel is toch ook een citrusvrucht en volgens mij mogen ze wel sinaasappelsap.
Ik zal morgen het cb eens bellen voor advies, ook geven die vaak onderling ook weer verschillende adviezen.
Groetjes Nadia
 
Aardbeien mag je je kind gerust geven, maar voordat je ze gaat pureren, moet je de aardbeien in warm water zetten!
En kiwi's kan je ook best geven zonder pitjes, die laat je er gewoon uit. Ik weet niet beter dan dat je de de kiwi met pitjes kan geven wanneer ze een jaar zijn, want dan geeft het minder problemen met de darmen en uitslag.
 
Terug
Bovenaan