aardbeien en kiwis

Ik gaf met 3,5 maand al aardbeien. Gewoon goed wassen, kroontje eraf en dan in de blender. Dan wordt het superdun en ik verkruimelde er dan nog een halve liga (eerste stap) doorheen. Nooit een allergische reactie gehad of iets dergelijks. Inmiddels is Justin bijna 5 maanden.

Groetjes, Patricia
 
pas op met het pureren van kiwi's !!! Doordat de pitjes (al dan niet geheel) kapot gaan in de blender, krijgt het mengsel een heel bittere smaak! Een rijpe kiwi pakken dus, en "gewoon" prakken met een vork, eventueel wat liga erbij verkruimelen, net als bij de aardbeien van patricia! veel smulplezier!
oh ja, het afspoelen van de aardbeien met warm water vermindert allergische reacties. In een vergiet, en even flink de hete kraan eroverheen is voldoende. Je hoeft de aardbeien niet echt te laten staan, bovendien gaat er dan teveel smaak en vitamines verloren.
 
Nadia,

Als je aardbeien wast met warm water heb je minder kans op ene reactie dan met koud.

Kiwi's zijn geen citrusvruchten (citroen, sinaasappel, grapefruit, limoen ed wel) en werken dus ook anders. Ik heb zelf een kiwiallergie, maar mijn zoontje eet ze vanaf 9 maanden zonder problemen (met pitjes).

Toen ik klein was, was ik helemaal weg van banaan met een klein beetje sinaasappelsap, om het dunner te maken (kreeg je toen al heel vroeg): toen Maarten 6 maanden was vond hij dat ook heerlijk, zijn zusje Ella wilde er niets van weten (zij lustte tot 12 maanden alleen maar aardbeien). Ook zijn er op het moment heerlijke zachte peren te krijgen: even in de staafmixer, klaar. Nectarines en perziken doen het ook goed, en kersen, maar dan wil je goed uitkijken met vlekken.

Succes,
michelle
 
Hoi allemaal,

ik heb net het cb gebeld en ik mag inderdaad gewoon kiwi's en aardbeien geven, maar als je er aan begint raden ze wel aan dit dan een dag of 3 achter elkaar te doen omdat een allergische reactie ook wel eens pas na een paar dagen zichtbaar wordt. Over de pitjes zei ze dat het geen kwaad kon.
Wel werd duidelijk gesteld dat je kindjes met een koemelkallergie beter nog niets kunt geven omdat die daar extra gevoelig voor zijn.
Groetjes Nadia
 
mijn zoon is 5 maanden en krijgt 5 flessen van 200 per dag, hij heeft de laatste dagen erge honger dus ik wil proberen fruit te geven. hij kan wel altijd moeilijk poepen, dus ik vraag mij af wat ik het beste kan geven?
verder wil ik s, avonds misschien een schepje rijstebloem door zijn flesje doen, alleen vraag ik mij af of dit geen verstoppng geeft, en hoeveel ik erin zal doen? ik heb al veel geleerd op dit forum dus er zijn vast wel moeders die mij hiermee kunnen adviseren..
 
Terug
Bovenaan