ABC Dophilus tegen darmkrampjes

Hoi,

Mijn dochtertje heeft erg last van darmpkrampjes en nou heb ik op advies van sommige mensen van dit forum ABC Dophilus gekocht.
Nou is mijn vraag:
Hoeveel geven jullie jullie kinderen en wanneer en hoe ( moet ik het in de fles doen en welke fles is het best?)
Op het potje staat 1/4 theelepel...

gr Femke

Hoi,

Ik heb het advies gekregen van een drogist in mijn woonplaats om 1x per dag 1/4 theelepel poeder in de fles van 16.00 uur te laten op lossen. Het gaat daarbij dus om de fles in de namiddag, omdat volgens haar je darmen in de loop van de dag beter gaan werken. 's ochtends zijn ze immers nog in rust van de nacht. Bij mijn zoontje heeft dit altijd prima gewerkt.
Succes!

groetjes van michelle

Hoi Femke,

Ik deed in elke fles een mespuntje. Dat werd mij bij aankoop aangeraden. En dat is goed bevallen. Ik gebruikte altijd Difrax of Nuby flessen, van die kromme. Ook op de Difraxfles heb ik een Nuby speen gedaan. Later toen hij ouder werd heb ik juist op alle flessen een large Difrax speen gedaan.
Veel succes! Ik hoop dat je kindje snel van de krampjes af is. En jij van het gehuil!

Hallo Femke,

Ik deed ook voor elke fles een mespuntje vermengen met water en dan met een lepetje geven maar het kan ook in elke fles een mespuntje. Denk er wel aan dat het een paar weken (2 ofzo) duurt voordat het werkt (maar het werkt goed!) en als je er mee stopt moet je ook rustig afbouwen.

Succes!

Hallo!!!

Ik heb toen mijn zoontje zo'n last van krampjes had altijd een mespuntje in de fles van 7:00 uur gedaan.
Ik deed dat wel in een flesje met 30 cc (al opgewarmde melk) omdat ze me zeiden dat ze het wel volledig moeten opnemen.
Dus eerst deed ik de melk warmen, en dan deed ik 30 cc in een klein flesje en de rest in een grote fles.
Dan gaf ik eerst die 30 cc en dan de rest.
Dit hielp mijn zoontje heel goed!

Succes ermee!!

Groetjes Ilona, mv Bram (14-03-'05)

Hoi,

Nog even een 2e vraagje. Ik ben nu gestart met de poeder maar heb nou het idee dat de darmkrampjes alleen maar erger worden. Ik weet dat ik het 2 weken moet proberen maar was dat bij jullie ook het geval?

gr Femke

Hallo!

Ook ik heb het idee dat mijn dochtertje er slechter van slaapt. Wij gebruiken het nu 3 dagen ('s morgens en 's avonds een beetje op het topje van de pink en voor de voeding geven) en ze is met name 's nachts onrustiger. Ik vraag mij dus net als jij af of dit met het poeder te maken heeft... tja, en dan nog twee weken volhouden..

Groetjes,
Suzan

Terug
Bovenaan