Lieve gebruiker, wat heb je een lastige keuze te maken. Ik heb gelukkig nooit in jouw schoenen gestaan, dus tips uit eigen ervaring met abortus kan ik je niet geven. Maar het leven heeft me wel twee andere lessen geleerd waar je misschien iets mee kan; 1. werk/carrière zijn belangrijk, maar als het er echt op aan komt zijn andere zaken belangrijker. 2. het leven is niet altijd maakbaar. Je kan voor ogen hebben hoe je je toekomst voor je ziet, maar soms loopt het leven anders.
Ik had 5 jaar geleden een mooie managementbaan bij een multinational, mijn carrière ging me voor de wind. En toen werd ik ineens ziek. Ik heb mijn baan op moeten geven en het duurde een paar jaar voordat ik weer volledig aan het werk was. De grond sloeg onder mijn voeten vandaan, ineens kon ik niets meer ontlenen aan mijn identiteit als “carrière-vrouw”. Maar wat ik wel nog had was mijn familie, vrienden en mijn liefde. Ondertussen is mijn carrière weer helemaal op de rit, waar ik heel gelukkig mee ben, maar ik heb wel geleerd dat familie, vrienden, liefde en nu ook mijn zoontje echt nog 10x belangrijker zijn dan werk. Wat ik hiermee wil zeggen is, bedenk je echt heel goed of je werk het waard vindt om een zwangerschap voor te beëindigen. Als je over 5 of 10 jaar terugkijkt, zou je dan nog steeds de keuze voor carrière de juiste keuze vinden? En soms loopt het leven nou eenmaal anders dan je had gepland. Wat als jij nu voor je werk kiest, je zwangerschap beëindigd en er gebeurt vervolgens iets anders waardoor je je baan niet kan voortzetten... Kan je dan nog steeds vrede hebben met je keuze.
Zoals ik al zei heb ik met abortus geen ervaring, maar wel met ongeplande zwangerschap. Mijn liefde en ik schrokken ons een hoedje, we hadden andere plannen voor de nabije toekomst. Toen was het even schakelen, hebben we in ons hoofd afscheid genomen van het ideale plaatje en zijn we vol voor het ouderschap gegaan.
Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen met je keuze!