Abortus /mogelijk zwanger.

Beste mama's,

Ik begrijp dat het nu alleen nog maar speculeren is.
Het duurt nog een dag of 3 voor ik kan testen.
Maar het houd mij vreselijk bezig en ik voel mij zo oerstom dat ik mijzelf in deze positie heb gezet.

Ik ben alleenstaande mama van 3 jonge kinderen, sinds 1.5 jaar single.

Ik heb anderhalve week terug een date /one night stand gehad, het was vreselijk leek totaal niet op z'n foto's, gelogen over z'n lengte. We konden 't verder wel leuk vinden en uiteindelijk toch gekozen om het bed te delen. Het condoom zat erg los omdat ie niet echt gezegend was met flink gereedschap, oké daar hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar de sex duurde 2 x 3 minuten en de laatste keer moest ik een druppend condoom er ondersteboven uitvissen. Meneer was als een blok in slaap gevallen daarna en ik ben weg gegaan heb een apje gestuurd en daarin mijn teleurstelling uitgesproken en hem geblokkeerd en verwijderd.

Dit was hoogst waarschijnlijk precies rond mijn eisprong.

De laatste 2 x toen ik zwanger wilde raken lukte dit niet direct en hierdoor ben ik enorm bewust van mijn lijf en alles omtrend ovulatie en bevruchting geworden.

Ik heb daarom ook heel erg sterk het gevoel dat ik zwanger ben, door onnder andere extreme vermoeidheids klachten en een mogelijke innestelingsbloeding 3 dagen geleden. (het bekende roze piepkleine beetje bloed) de bij behorende steken en popjes & gevoelige borsten etc.

Ik heb nooit eerder een abortus gehad, en elke vezel in mijn lichaam schreeuwt nee tegen het vermoorden van wat mijn eigen baby had kunnen worden.

Maar ik weet gewoon dat ik mentaal en financieel niet de zorg voor een 4e kind in mijn eentje aankan.

Ook het risico dat altijd aanwezig is op een gehandicapt kind zou ik enorm moeilijk vinden.

Ik heb nooit gekozen voor het alleenstaande moederschap, mijn ex liet mij helaas geen andere keus en is ook niet langer betrokken in ons leven.

Ik heb het echt op elk front al enorm zwaar met de 3 kinderen die ik heb (waar ik overigens geen spijt van heb oid, maar het is niet gegaan zoals ik hoopte en dat blijft moeilijk omdat ik er wel dagelijks mee geconfronteerd word.(het alleenstaande moeder zijn)

Alsjeblieft vertel mij niet over hoe geweldig de 4e voor jou heeft uitgepakt oid of over hoe groot een foetus al is. Dit zal mijn keuze alleen maar moeilijker maken waardoor ik misschien toch voor een optie kies die ik eigenlijk niet wil en niet aankan.(dit zijn namelijk verhalen en feiten die ik enorm goed al weet in the back of my mind)

Graag zou ik wel horen over vrouwen die een abortus hebben gehad, en hoe dit was en waarom ze ondanks het moeilijk was toch vrede hebben met hun keuze uiteindelijk.

Ook begrijp ik dat dit misschien niet het juiste forum is voor mijn vraag, maar ik weet geen meer passend forum, als jullie die wel kennen hoor ik dat graag.

Jullie zijn altijd vriendelijk en vol van kennis als ik hier eens een andere opvoed vraag stel, dat verschilt ook per forum dus vandaar.

Liefs..
 
Hé wat moet dit naar voor je zijn, die onzekerheid en ook de angst van ‘wat als.’ Hopelijk is het toch loos alarm, maar mocht het niet zo zijn, komt het ook goed.

Ik ben, toen ik een jaar of 28 was, zwanger geraakt van een scharrel. Iemand waarmee ik het heel goed kon vinden, maar geen toekomst had en dat wisten wij beiden. Ik kwam net uit een heftige depressie en was nog aan het opkrabbelen. Ondanks dat het financieel gezien mogelijk was, ik verder een stabiel leven had, voelde het op alle vlakken niet goed om een kind op de wereld te zetten. Ik heb toen gekozen voor een abortus. De behandeling zelf was niet fijn, maar ook niet verschrikkelijk (was we ‘al’ met 5,5 week), heb er nooit spijt van gehad en heb er ook geen echt gevoel bij. Niet omdat ik me daarvan heb afgesloten, maar omst het een weloverwogen keuze was. Het is dus niet dat als ik iets lees over abortus, ik mij persoonlijk geraakt voel.

Sterkte!
 
Hoi, wat een rotsituatie!
ik heb lang geleden een abortus gehad, andere situatie maar de beste beslissing voor mij en ik heb het er moeilijk mee gehad maar heb er geen spijt van. 
wil je abortus alsjeblieft niet 'vermoorden' noemen? Daar kun je anderen best pijn mee doen namelijk..
sterkte met alles!
 
Wat een rot situatie dit.
natuurlijk is een kind krijgen het beste wat je overkomen kan maar in jou positie nu misschien niet,
en dat je je gevoel bloot geeft en dit allemaal zo vertelt is al heel goed in plaats van het alleen maar voor je te houden en je gevoel op te kroppen je bent al alleen met 3 kinderen en dat is zwaar zeker als je alleen bent. Ik heb ps 1 zoontje van 8 maanden en vond dit ook af en toe zwaar laat staan jij met 3
en wat mensen ook tegen je zeggen dit is jou keuze, maar een vierde kind erbij als je het al zwaar hebt en het financieel moeilijk is is dat ook natuurlijk niet fijn voor het kind als die op de wereld komt.
 
dus blijf vooral je gevoel uitspreken 
 
❤️?
 
Ach wat stom. 
Lieve mamaE, ik ga dit gelijk aanpassen als mogelijk, ik begrijp je volkomen, en heb totaal niet stil gestaan bij hoe het zo binnenkomt bij andere die deze weg al hebben bewandelt. 
Dankjewel voor het delen van jou situatie! En wat fijn dat je er zo goed mee om hebt weten te gaan.
 
Liefssss
 
Dankjewel lieve Galileo, voor het delen van jou ervaring!
Dat geeft mij hoop, dat waneer ik deze moeilijke keuze zal moeten maken het ook positief kan uitpakken (voor zover zoiets naars als positief bestempeld kan worden)
Had je ervoor al kinderen of heb jij erna kinderen gekregen?
 
Anyways bedankt voor het delen. 
 
Lieve gebruiker... (eindigt op-> 364.
Dankjewel voor het delen en je lieve begripvolle woorden.
Baby's kunnen enorm pittig zijn met alle huilbuien die je niet altijd kunt plaatsen en de intensive zorg die ze nodig hebben. Chapau voor jou dat je dit maar ff doet. 
En fijn dat je mij ook begrijpt. Ik weet gewoon dat dit ten koste zal gaan van mijn andere kinderen mocht ik besluiten het te houden. Ik kan nu al bijna niks met ze doen buiten de deur en alles vergt min een week voorbereiding, (mijn oudste zit net op de basisschool en de jongste meot nog 2 worden. De middelste is super intens aanwezig altijd. Leuk ook en lekker spontaan maar ik heb m'n handen zoooooo vol met ze.. 
Bedankt voor het meedenken. 
 
Hi Hi

Ik vind persoonlijk abortus wel een heel zwaar woord hoor. Je weet dat je naar de dokter kan, dan 3 pillen krijgt waardoor je een zware ongesteldheid krijgt en het dan “klaar” is hè? Bedoel het niet cru maar het is feite een verlate morning-afterpil ?
 
Terug
Bovenaan