Abortus /mogelijk zwanger.

Hi suusepuus,
Ja ik hoop heel erg dat ik in het worst case scenario die 2 pillen kan nemen en" ervan af ben. "?Maar ook dat is een abortus, vind ik. Een morning after pil stelt alleen je ovulatie uit, dat is in mijn optiek toch wel iets totaal anders. 
Maar bedankt voor jou kijk erop, ik denk dat ik ook echt er maar zo tgenaan moet proberen te kijken, "een verlate (opgewekte) zware menstruatie".
Dankjewel 
 
Na de abortus heb ik mijn huidige partner leren kennen en ben ik de zeer gelukkige moeder van 2 lieve kinderen. De scharrel van weleer is met zijn vrouw vader van 2 kinderen. Beiden zijn we heel gelukkig, gezond en hebben we ons leven op de rit. Mijn gevoel toen was dat ik weliswaar zelf best een kind op zou kunnen voeden, maar dat ik mezelf en het kind een hoop zou onthouden (geen band met vader/familie van vader, financieel zwaar, geen ‘gezin’ en voor mij geen partner om alle mooie en moeilijke momenten mee te delen). Ik ben nog steeds ‘blij’ met mijn keuze.

Overigens heb ik toen gekozen voor een curettage. Met de pillen met je zelf thuis afwachten dat er wat gaat gebeuren en is er kans op resten. Ik heb gekozen voor de curettage omdat dit enigszins werd aangeraden ivm kans op complicaties en ze direct een spiraal konden plaatsen. Ik kreeg alleen iets van paracetamol aan pijnstilling vooraf, vond het zeker niet prettig, maar wel ‘te doen’. Rest van de dag wel rustig aan gedaan. Dag erna nog licht bloedverlies en verder nergens last van gehad.
 
Aaahw wat fijn om te horen dat jij nu ook een gelukkige mama bent en je er toch zo op terug kan kijken!
En bedankt voor de informatie over de curettage, dit wist ik nog niet, ik wil indd aansluitend of hiernaa ook weer een spiraal laten plaatsen. Dus dit is een overweging waard.
Echt super bedankt dat je jou verhaal met me wil delen. Hoe jij aankeek tegenover het feit een kind te krijgen maar die hoogst waarschijnlijk moeten opvoeden zonder vader en familie en sws niet in een gezin staat mij enorm tegen ook. Vooral omdat ik dat nu al heb.
Mocht ik nu wel een leuke relatie hebben, dan stond een 4e sws niet op de agenda maar had ik een andere keuze gemaakt waarschijnlijk. 
Ik ben er echt 200% van overtuigd dat ik een nieuwe baby, de kindjes die ik al heb én mijzelf er geen plezier mee doe dit door te laten gaan. Zal voor iedereen zwaarder worden en ik betwijfel tot in hoeverre ik überhaupt over de capaciteiten beschik dit te doen in mijn eentje. 
Nogmaals ontzettend bedankt en ben blij voor jou dat je er zo open over kunt spreken en nu ook gelukkig bent, dat geeft mij enorm veel hoop. ? 
 
Als jij het niet aan kan vooral doen.
Ik vind dat een ouder een verplichting heeft een kind een zo goed mogelijk leven te bieden. Als dit niet gaat, bespaar het kind dan de ellende. Het zou veel erger zijn als je het kind houdt, en jullie een rotleven krijgen omdat het teveel is.
 
Terug
Bovenaan