Accepteerde jullie kindjes KV moeiteloos na de BV?

hi Debby,

JCB nam moeiteloos de fles Friso.   per week bouwde ik een voeding om, zodat het langzaam genoeg ging en ik geen stuwing kreeg. de voeding die veranderde, gaf mijn man de fles, zodat hij snapte Papa= fles en Mama= borst en toen hij na een poosje   wel snapte dat drinken uit de fles ook lekker is kon ik zelf de fles gaan geven.

ons CB is niet voor koemelk voor de eerste verjaardag. een beetje Yoghurt mag wel met 9 maanden, maar nog geen drinken.dat heeft toch met de nierfunctie te maken, koemelk heeft lange eiwitten en is (gek genoeg) toch niet iets zouter dan flesvoeding. nog maar even prutsen dus met poeder.

Miep

Christian dronk ieder flesje gretig op in 15 minuten, of er nu BV, KV of een mengsel in zat... Het maakte hem helemaal niet uit! Ik was op een vreemde manier een beetje teleurgesteld, dat moedersbeste zo makkelijk te vervangen was door dat vreemde poeder, ha, ha! Maar was wel handig, geen gedoe met voedingen etc!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (12 weken)

Hallo Debbie,

Ik ben met ongeveer 5 maanden overgegaan op één KV per dag: 's avonds, dit werd later een papfles. Ik heb eerst nutrilon geprobeerd. in eerste instantie leek dat redelijk te gaan al dronk ze het nog niet halfleeg. Maar toen ik een bus kocht ging het al snel mis. Het was duidelijk dat ze het echt vies vond en het was er dan ook met geen mogelijkheid in te krijgen. Na een week ben ik overgegaan op Similac, dit ging wel goed en ze krijgt het nog steeds, wel met pap, want het is alleen nog maar de laatste fles, al krijgt ze ook wel eens tussendoor een beetje FV als het zo uitkomt, maar dat komt omdat ik het niet supererg meer zou vinden als het terugloopt met de BV. Ze is inmiddels tenslotte bijna 8 maanden, dus ze heeft al heel wat BV binnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Mama van Marieke

Hallo
De start was lastig, nutrilon ging er totaal niet in!. Toen een paar dagen gemengd gegeven met Friso, ging goed, langszaam moedermelk afbouwen en dat ging ook goed. Nu na 1.5 week zijn we zover dat hij, zelfs bij mama, zijn fles KV drinkt. Heb nu de 19.00 voeding afgebouwd en vandaag begonnen met 11.30. Ik wil de ochtend en avond zelf blijven geven voorlopig en de rest wil ik afbouwen.
Ben blij dat we eindelijke zonder mopperen de KV drinken!
Grt
Debby

Terug
Bovenaan