Accepteren of iemand de gouden tip?

<p>Hoi allemaal! Onze dochter is nu bijna 4 maanden oud, ze is 29 maart geboren, ruim 2 weken voor de uitgerekende datum. Bij de geboorte was ze vrij klein, 2700 gram, 48 cm, en viel terug naar 2400 gram. Inmiddels weegt ze 5,5 kg en is ze 59 cm dus ze groeit hartstikke goed. Ze is lekker vrolijk, lacht veel, en kan steeds meer! </p><p> </p><p>Het enige wat (in onze ogen) nog steeds moeizaam gaat is het drinken / slapen. De eerste weken na haar geboorte moest zij telkens iedere 3 uur drinken om op gewicht te komen, maar er werd gezegd dat dit slechts tijdelijk was. Inmiddels is ze dus bijna 4 maanden, en drinkt ze nog steeds iedere 3 uur; het lijkt of ze een horloge om heeft! De eerste maanden kreeg zij uitsluitend borstvoeding, maar omdat mijn productie niet afdoende was, zijn we kunstvoeding bij gaan geven. Omdat ik begin juli weer aan het werk ben gegaan, ben ik borstvoeding aan het afbouwen, en komt er bijna niets meer uit, dus feitelijk krijgt ze nog een paar slokjes borstvoeding, en verder alleen kunstvoeding. </p><p> </p><p>Volgens de verpakking van Nutrilon / Hero etc. zou ze nu met dit gewicht  5 flessen van 200 ml moeten drinken. Nu begrijp ik dat dit niet leidend is, maar ze drinkt nog steeds iedere 3 uur een fles van 135 ml. 's Avonds drinkt ze iets minder vaak omdat ze vaak rond 19:00 uur echt moe is (overdag slaapt ze ook altijd tussen de voedingen door, ene keer wat langer dan de andere keer), en dan soms pas om 23:00 / 0:00 uur komt voor een voeding. 's Nachts houdt ze zich echter weer heel goed aan haar klokje, waardoor we dan weer rond 3 uur en rond 6 uur mogen voeden. Dit begint me echt op te breken. We hebben al geprobeerd haar om 22:00 uur wakker te maken, zodat ze dan drinkt omdat we al hebben meegemaakt dat ze om 2 uur alweer kwam. Alsof ze dan wilde inhalen wat ze eerder niet gehad had. Maar het maakt niets uit. Gisteravond heeft ze om 22:30 de fles gehad, daarna douchen en slapen. Toen was het 4 uur, maar daarna was het 5.30 en was niks meer goed. Mijn man en ik slapen 's nachts maar 4 uur en een beetje hierdoor. </p><p>Een vollere fles geven heeft weinig zin; deze duwt ze weg als ze genoeg heeft, en als ze toch net iets meer gedronken heeft, spuugt ze alles weer uit. </p><p>Herkent iemand dit? Kunnen wij hier iets aan doen? Of is het gewoon 'pech' dat ze het doorslapen niet echt onder de knie heeft, en moeten we het tijd geven en hopen dat ze met oefenhapjes en eventueel een rijstebloempap vanaf  4 maanden beter doorslaapt? </p>

Heb je al een andere Nutrilon geprobeerd? Ik dacht dat AR wat dikker is, daar sliepen onze kinderen langer op. Maar het is ook dikke pech....helaas

Nee, dat nog niet. Wel met CB overlegd, maar die hadden als tip: laat er zelf gewoon langer tussen zitten, dus geef niet na 3 uur de fles, maar na 3.15 uur, en bouw dat steeds op. En als ze hysterisch ging huilen, dan was dat maar zo.... dat is niet hoe ik mijn kind op wil voeden, dus die techniek pas ik liever niet toe ;) 

Nee dat huilen slaat nergens op, dat advies zou ik ook negeren. Maar als ze zelf niks aangeeft, dan niks geven. Maar ja, als ze om de drie uur honger heeft...tsja. Het is voeden op verzoek, heb ik ook altijd gedaan. Soms gaf ik wat minder en dan kijken of ze eerder kwam of juist wat meer geven, ik probeerde vanalles uit. Wie weet pakt ze binnenkort een mooie structuur, ik ga voor jullie duimen

Moeilijk zeg. Ik probeerde soms de flessen wat korter op elkaar te geven zodat hij niet zoveel honger had bij de volgende fles en daarna wat langer volhield. Ook gaf ik vaak de laatste fles meer en hield ik hem tussendoor soms wat langer wakker overdag. Ook hield ik voor het slapen het bad ritueel aan. Eerst in bad daarna boven op (mijn) bed de fles en hup in zijn ledikant, die naast mijn bed stond. En dit deed ik alleen voor de nacht. Ik gebruikte trouwens Hero comfort en gaf 6 flessen ipv 5. Maar goed ieder kind is anders! Veel sterkte

Hey, 
Extreem vermoeiend is het, ik weet er alles van. Mijn zoontje is geboren met 38 weken en woog 3500 gram. Bij hem precies hetzelfde iedere 3 uur werd hij wakker en wat je zegt dus ook 2x ‘s nachts. Al snel had ik door dat dit hem echt niet ging worden want 3uur werd 2 uur en ga zo maar door. Ik ben toen overgestapt op voeding voor hongerige baby’s en toen bleef hij wel netjes op die 3 uur en daar hebben we het bij gelaten in de hoop dat hij vanzelf een keer verzadigd zou zijn en langer ging slapen. Wat er op die potten staat is standaard en zelf weet je wat het beste is voor je kindje, ik heb nooit wat gevraagd op het consultatiebureau want die geven ook een algemeen antwoord. Sommige hebben gewoon meer nodig dus ik zou doen waar jij je goed bij voelt. Met 6 maanden ben ik overgestapt naar de standaard en dat ging zonder moeite. Inmiddels is hij 8 maanden en slaapt vanaf 4,5 maand door van 20.00 uur tot 07.00 uur. Nog steeds is hij een hongerwolf, hij krijgt nog 3 flessen fruithapje boterham en tegelijk met ons avondeten. Krijgt je dochter al een fruithapje? Dat hielp hier ook goed om een beetje te vullen en wat te kunnen schuiven met de flessen. 
Succes en ik hoop dat jullie snel beter zullen slapen!

Baby’s volgen nu eenmaal hun eigen ritme. Ik heb bij de eerste ook pogingen gedaan om dit aan te passen aan wat mij beter uitkwam. Maar het hoort er nu eenmaal bij. Ze geven zelf aan wat ze wanneer nodig hebben en als je geluk hebt slapen ze snel door en als je pech hebt niet. 
Het geeft veel meer rust om dit ritme gewoon te volgen. En met vier maanden is het trouwens heel normaal dat ze nog niet doorslapen en regelmatig om voeding vragen. Al lijkt iedereen daar tegenwoordig anders over te denken. ;-)

Haha, dat is het precies. Het lijkt wel of wij omgeven worden door mensen wiens baby met 3 weken al doorsliepen ;)

Terug
Bovenaan