<p>Hoiii</p><p> </p><p>Ik heb een vraagje. Ons zoontje is volgende week 10 maanden (gecorrigeerd 8.5 maand) ook hij heeft de diagnose NF1, koemelkallergie en reflux gekregen. De laatste 2 zijn pas 4 maanden na zijn geboorte vast gesteld waardoor hij amper aankwam en veel huilde. Nu gaat gelukkig stuk beter.</p><p>Maar nu is het volgende hij draait zich op z'n buik en terug en doet tijgeren. Zitten doet hij wel maar niet zoals het hoort volgens de kinderfysio en hij blijft ook niet lang zitten omdat hij geen interesse erin heeft maar drukker is met z'n omgeving. Hij probeert zich op te trekken tot staan maar dit lukt niet, alleen als je hem bij zijn handen pakt lukt het. </p><p>Nu vinden mensen in onze omgeving dat hij achter loopt en zeggen dit ook. Maakt mij erg onzeker. </p><p>De kinderfysio heb ik ook vrij weinig aan die heeft ook 9/10 commentaar en gooit alles maar op de NF1. Ik weet dat als je hebt een grotere kans heb dat je wat achter kan lopen in ontwikkeling. Maar zelf heb ik daar geen problemen mee gehad als kind. </p><p>En ze rekenen toch ook vanuit de gecorrigeerde leeftijd? </p><p>Maar iedereen in omgeving schijnt ook te vergeten dat hij te vroeg geboren is en slechte start gemaakt heeft. </p><p>Want ze vinden nu dat tie lood in de komt heeft. Weegt 7.5 kilo en is 68cm.</p><p>Loopt hij achter in de ontwikkeling of is het gewoon oke? </p><p>Liefs</p><p> </p>