Achtergebleven vliezen

Groen

New member
Hallo allemaal,
2 weken geleden ben ik bevallen van een dochter. 4 dagen na mijn bevalling bleken mijn vliezen achtergebleven te zijn, terwijl de arts in het ziekenhuis had gezegd dat deze eruit waren. Enorme schrik natuurlijk waar ik nog steeds wel last van heb. De verloskundige heeft deze uiteindelijk verwijderd, maar er konden nog restjes achtergebleven zijn. Nu temperatuur ik mezelf regelmatig, wat in orde is en voel ik mij goed! Maar toch heb ik mijn twijfels over mijn bloedverlies en pijntjes in mijn buik. Na een aantal dagen werd het bloedverlies wat rozig en werden de stolsels minder, nu sinds 2 dagen wordt het bloedverlies weer helderrood en krijg ik weer wat meer stolseltjes. Ook heb ik af en toe wat steekjes in mijn buik. Ik wil natuurlijk niet continu onnodig de verloskundige bellen, dus ik vraag mij af of iemand hier ervaring mee heeft? Of is dit gewoon normaal?

Groet,
Anouk
 
Bloedverlies voor nog een aantal weken is in ieder geval normaal. Ook zonder later verwijderde vliezen.
Denk dat ze in het ziekenhuis meer het volledig naar buiten komen van de placenta hebben gecheckt? Dat controleerde mijn verloskundige uitgebreid. Over de vliezen heeft niemand na het breken ervan, nog iets gezegd hier.
 
De eerste 6 weken ben je nog in behandeling bij je verloskundige. Dat is niet voor niets. Bij twijfel altijd bellen.
Bij problemen met jezelf, maar ook bij problemen met je baby.
 
Op en af bloedverlies is de eerste zes weken na de bevalling volkomen normaal, ook als er geen vliezen waren achtergebleven. Bij mijn bevalling- zeker bij de tweede - heeft de klinisch verloskundige uitgebreid de placenta en de vliezen bekeken. Ik heb er zelfs een foto van.

Bij twijfel verloskundige bellen en absoluut bellen zodra je wel koorts hebt.
 
Terug
Bovenaan