Achternaam

Hey Orchideke,

Zag net jouw reactie ...maar wil wel even reageren. Aangezien we in hetzelfde schuitje zitten. Mijn ex heeft mijn zoon nooit erkend en kijkt ook niet naar hem om. Zolang de vader  het kind  niet heeft erkend en ouderlijk gezag heeft aangevraagd bij de rechtbank, heeft hij geen rechten maar ook geen plichten. Dus jij kan je ex nergens toe verplichten maar hij jou ook niet. En in principe is een omgangsregeling dus alleen uit welwillendheid van jou.

Groetjes Rinske
 
Hey rinske,

Bedankt voor je reactie,is goed nieuws om te horen!!
Ik heb nu al een tijd een nieuwe vriend die goed is voor mij en mijn dochterke,is er nen echte papa voor.
Wij zijn nu aan het proberen om terug zwanger te geraken en zijn een hecht gezinnetje,dus daarom dat ik het graag zo wil houden.
Liefs orchi
 
Ik heb zelf een zoontje van 4,5. Hij werd bij de geboorte niet erkend door de verwekker en kreeg dus mijn achternaam. Ik ben nu getrouwd en mijn man heeft mijn zoontje erkend en nu heeft hij ook zijn achternaam. Hier zitten geen kosten aan verbonden. Het gaat gewoon  hetzelfde als het erkennen bij of voor de geboorte.
Je hebt alleen pas gezamenlijk de ouderlijke macht als je getrouwd bent of dit hebt aangevraagd via de rechtbank.
Mijn man heeft mijn zoontje erkend vlak voor het trouwen, zodat hij mee kon trouwen, dus in dat geval was  de  ouderlijke macht  meteen geregeld.
 
Terug
Bovenaan