<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn kleine mannetje is een blije gup maar wil met bijna 9 maanden (begin maart) nog niet goed kruipen of zelf zitten. Hij zit wel prima als ik hem zo neerzet en trekt zichzelf omhoog met zijn buikspieren als ik zijn handjes vast heb. Hij kruipt de hele kamer door maar wel achteruit of in cirkels. Ook brood eten lukt nog niet goed omdat hij blijft kokhalzen als ik hem kleine stukjes nat brood geef maar een potje van 8+ maanden pakt hij wel weer prima. Op het KDV werd mij verteld dat hij achterloopt omdat hij met 7 maanden nog niet kon kruipen en ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken. Hij is wel een randprematuur en geboren met precies 37 weken. </p><p>Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? En is dat toch helemaal goed gekomen? Ik ben een beetje bang dat hij bij de geboorte zuurstof tekort heeft gehad omdat het een lange zware bevalling was.</p><p>Ik ken ook kindjes die rond deze leeftijd al aan tafel konden lopen, zelf eten en zitten maar misschien zijn grote verschillen niet vreemd?</p>