Achterstand? baby 8 maanden

Sommigen slaan ook het kruipen over. Mijn broer bijvoorbeeld heeft nooit gekropen maar was een kontschuiver. Die ging overal billenschuivend heen en liep op een of andere dag zo de kamer door. 
 
Nee joh wat raar van het KDV! Kan er gewoon zelf kwaad van worden haha. Ik lees niks raars hoor, en zeker geen achterstand.
Ter vergelijking met m'n eigen dochtertje (nu 3 jaar): die heeft nooit gekropen, alleen getijgerd vanaf een maand of 10, is pas gaan zitten en staan toen ze écht zeker wist dat ze het kon, en liep met anderhalf. Ik vond het toen ook allemaal lang duren, maar ze is inmiddels uitgegroeid tot een rasechte klauterende peuter. :) Niks om je druk over te maken, sommige baby's vinden andere dingen gewoon interessanter dan snel kruipen en lopen. Komt goed! ;)

Ook wat betreft eten hoor. Lekker op jullie eigen tempo.
 
Welnee, rond 6/7 maanden begint het tijgeren vaak pas. En er zitten best wat stappen tussen een beetje om je as draaien en kruipen hoor. Dat zul je gaan zien. 
Mijn dochter kwam met 35 weken. Kon met 7 maanden tijgeren. En dat bleef een tijdje zo. Toen ze 10 maanden was ging ze ineens op haar knietjes rechtopzittend spelen. Met 10,5 maand trok ze zich op tot staan. En daarna met 11 maanden kon ze zelfstandig zitten en kruipen. Met 17 maanden liep ze los. En dit schijnt allemaal gewoon gemiddeld te zijn. 
En met eten... Sommige kindjes eten snel goed stukjes en anderen doen er langer over. Er zijn geen regels. 
 
Wat fijn om jullie reacties te lezen, bedankt! Dat doet goed. Ik vond het inderdaad ook een beetje vreemd dat iemand van het KDV ons dit vertelde. Het lijkt zo te lezen nogal mee te vallen. Er komt toch wat onzekerheid kijken bij zo'n eerste kindje ;-)
Ik wacht dan maar lekker af waar hij aan toe is en het is gewoon een blije lieve baby dus zal vast goed komen.
 
Lekker z'n gang laten gaan inderdaad :) Mijn dochter kroop en zat rechtop op dezelfde dag ? Toen ze ruim 11 maanden was. Inmiddels is ze een zeer actieve dame van 3,5 jaar die fysiek prima mee kan!
 
Heel raar van het kdv dat ze dat zeggen! Ik werk ook in de kinderopvang, maar dat zeg je niet zomaar.... Zo te lezen ontwikkeld hij zich gewoon.

Mijn oudste ging een week voor z'n eerste verjaardag pas echt kruipen. Zitten weet ik niet meer, maar hij liep ook pas met 16 maanden. Hij is nu bijna 3 en rent en klimt behendiger dan menig kind. M'n middelste stond met 6 maanden aan de tafel. Maar daar moet je niet persee blij mee zijn, haha!

Misschien kan je erop terug komen bij de leidster. Dat haar opmerking nergens op gebaseerd is en je onnodig onzeker heeft gemaakt. Of anders vragen aan haar collega wat zij er van denkt
 
Huh? Sinds wanneer is 7 maanden de limiet voor kruipen??? Ik geloof dat je goed zit in het midden tussen 10 maanden en 14 maanden hoor. 7 maanden zou zeer knap zijn, vast niet onmogelijk maar voor 95% zeker niet haalbaar. Maak je maar niet druk, mijn oudste ging pas met 11 maanden vóoruit kruipen. En mijn jongste is 10 maanden maar die zie ik eerder lopen dan kruipen denk ik ? die word namelijk boos als ze op haar buik ligt en wil per se telkens staan. Als een cleopatra eist ze dan dat dit voor haar gedaan word natuurlijk. Laat het lekker op zijn beloop gaan zeg ik als tip. Je kunt oefenen maar er is geen haast. Succes verder ?
 
Terug
Bovenaan