Actief einde zwangerschap

Hey iedereen.
Momenteel 37 weken zwanger en ik ben echt nog super actief. Ik doe nog grote wandelingen met de hond, het huishouden, boodschappen enz...

Wie van jullie was nog actief op het einde van de zwangerschap en gaf dit een invloed op de bevalling? (Eventueel vroeger bevallen of meer voorweeen)

Super goed dat je nog zo actief bezig bent! Ik ben tot de dag voor mijn (ingeleide) bevalling ook actief geweest, waaronder iedere dag een flinke wandeling. Ben er van overtuigd dat dit van positieve invloed is geweest op de duur en het verloop van mijn bevalling en ook vooral het herstel naderhand. Mijn inleiding stond hier los van, dit had te maken feit dat ik over de 41 zat. Mijn dochter zat wel prima, maar het vruchtwater werd steeds minder. Ik zou alleen maar zeggen, ga zo door ?

Hai
Bij mijn eerste bevalling was ik fit, denk zelf dat dat belangrijk was voor bevalling en herstel.
Nu 38 weken en deze keer gaat wandelen wat minder goed. Probeer nu 2x in de week 1km te zwemmen. Tot nu toe gaat dag goed.
Zeker volhouden zolang het gaat. Maar zeker ook regelmatig je rust pakken!

Volgens mij is een beetje actief blijven juist heel goed voor je. Je gaat dan veel fitter de bevalling in waardoor ook je herstel sneller zal gaan. Ik heb tot het einde aan toe elke dag flinke stukken gewandeld en in de week van de bevalling zelfs nog kilometers gefietst. Mijn bevalling is ingeleid dus over het beginnen ervan kan ik weinig zeggen. Ik had een lange pittige bevalling die eindigde in een spoedkeizersnede. Mijn herstel daarvan ging hem vlot, mede omdat ik zo fit en actief was geweest net voor de bevalling. 

Hier ook iedere zwangerschap actief geweest. Nu zwanger van de vierde (38 weken nu) en elke dag nog 10.000 stappen als doel. Hoe actiever hoe beter. Stilzitten kan altijd nog.
Succes !

Heel fijn dat je nog zo actief bent. Ik was ook nog heel erg actief. De bevalling is dan wel pas met 40+6 spontaan begonnen maar tijdens mijn bevalling veel kunnen lopen en de bevalling heeft 5 uur geduurd.
Zo lang je je goed voelt en niet over je grenzen gaat vooral lekker blijven bewegen!

Zo jaloers op al deze verhalen ? Ik zit sinds 2 weken (toen 34+2) alleen nog maar thuis vanwege veel harde buiken. Mijn eerste kwam ook met net 36 weken, dus wilde deze keer geen risico's nemen. Ik ben nu blij dat ik 5 minuutjes met de oudste naar een pleintje in de buurt kan waggelen, waar ik weer neerstrijk op een bankje... En mijn man heeft gelukkig nog vakantie en kan het huishouden een beetje bijhouden, want dat mag ik ook niet meer!

Totaal niet om je angst aan te jagen trouwens hoor, dit verhaal ? Wil alleen zeggen dat het dus wel invloed kán hebben. Gewoon goed luisteren naar je lijf, en als het goed voelt, lekker blijven doen!

Terug
Bovenaan