Actief einde zwangerschap

Vroeger bevallen is heel normaal de meeste vrouwen bevallen rond week 38/39.. Maar 5% bevalt met 40. En 40+ is ook minder dan 38 / 39 w. Ik denk niet dat het invloed heeft op de bevalling. Al had ik dat bij me 1e zwangerschap ook. Stond met 38.3 nog op een buurtfeest en 50e verjaardag. En met 39.4 nog op een housewarming. Mijn dochter is met 40w (uitgerekende datum) in 5. 5u geboren. Had enorme rug weeën, persdrang en toen ik mocht persen 2x persen 7min was ze er. Of dit kwam door het actief bezig zijn dat weet ik niet.. Nu 32 weken zwanger van de 2e. En totaal andere zwangerschap. Al ga ik met 36.3 nog even rondje efteling doen. En dat is het kaatste actieve wat ik voor de bevalling plan haha..

Hier ook altijd heel actief geweest tot de laatste dag grote wandelingen gemaakt (wat moet je anders in je verlof van je eerste kind) ik was 11 dagen over tijd dus die laatste week toch niks meer gepland. Verder ook veel gesport en bewogen in m'n verlof tot 30 weken nog getennist en 20 km fietsen na t werk tot m'n verlof.
Mijn bevalling ging vlotjes alleen ik had wel nog hele sterke bekkenbodemspieren volgens de vk waarschijnlijk door het sporten, dus heb wel bijna een uurt moeten persen maar heb dat zelf niet als heel zwaar ervaren.

Hier ook zeer actief, elke dag een wandeling gemaakt en tot 2dagen voor de bevalling gesport. Het voelde goed en ik ben geen bankzitter. Uiteindelijk heb ik er alleen maar baat bij gehad tijdens en de bevalling. Want ik was en ben fit ? Zolang het kan, lekker doen als jij je er goed bij voelt! Het is achterhaald en ouderwets om te gaan zitten wachten, prima als dat je ding is, maar hoeft dus niet ?

Terug
Bovenaan