actief en geen uitdaging

dat geklieder en dat alles er onder zit, vind ik echt niets
misschien ben ik er een beetje te netjes voor, hihi
Dat babybadje hebben we wel geprobeerd maar Daniel zelf vind het niets, hij gaat er altijd naast staan spelen in de badkuip en kiept het bad leeg en schreeuwt net zo lang tot het bad weg is dus vandaar dat we het met douchen zo doen, dat vind ie wel heel leuk.

haha, ja de tuin; dat is bij ons het probleem,
wij hebben achter denk ik 6 m2 en daar staat dan de motor van mn manlief,
Alleen het bos in met Daniel vind ik niets, en manlief heeft het liever ook niet,
Vlak in de buurt (bosch en duin) is laatst weer een meisje op klaarlichte dag verkracht door de utr serieverkrachter.

Ik heb echt alles al overdacht.
Nou jah, Daniel slaapt nu inmiddels een uur, echt heerlijk, omdat ik zolang met hem gewandelt heb vanmorgen.

Regenjasje aan en laarsjes aan vind ik zelf echt vies maar zal het eens gaan proberen wat Daniel er van vind.

Liefs Marina

Hallo,

In de box spelen, die van mij hebben er beiden maar een maand of 9 ingezeten.....
Maar goed dat vroeg je niet, als ik jou was zou ik hem toch lekker naar buiten laten gaan. Oude broek, of regenbroek, aan en een oude jas en dan lekker spelen. Als je een tuin hebt, kun je hem best eventjes alleen laten spelen, terwijl jij vanachter het raam toekijkt. Laat hem lekker kliederen en doen, mijn motto is: zolang het niet gevaarlijk is mag (bijna) alles hahahaha.
Daarna lekker in bad/ douche. Wij hebben trouwens ook geen bad, maar ik doe een stop in de douchebak en tada je hebt een bad. Hier net zoveel plezier als bij oma in bad. Ik doe ze ook wel eens aan het einde van de middag al in bad, als ze het beiden zat zijn en ik niet meer weet wat ik moet doen. Tv kijken mag hier pas vanaf 17 uur, en dat wil ik eigenlijk ook zo houden (tja soms ben ik nog best wel streng ;))
Succes met de bezige mannetje!

Groetjes Danielle

hoihoi
ja hier ook een echte buitenrat en het maakt haar ook echt niet uit als het regent. zolang het niet te hard regent is ze hier toch best vaak in de tuin te vinden (maar ik heb dan ook het geluk dat is een heeeeele ruime tuin heb sinds kort)

over het kliederen, waarom doe je hem niet gewoon een klieder schort voor (oa bij de prenatal) en kranten op de grond is alles zo weer opgeruimd.

verder nog een tip: www.hetspeelkwartier.nl hier vind je adressen van indoorspeeltuinen door heel nederland of je googled 'indoor speeltuin' vind je ook heel veel adressen

succes ermee
groetjes linda

Wil je niet dat hij leert buiten de box te spelen? Als je hem er zo vaak inzet dan leert hij het toch ook niet. Zo kan hij idd. zijn energie niet kwijt. Ik wil je niet aanvallen, weet dat je het moeilijk hebt (gehad). Maar ik denk toch dat het niet goed is voor hem om zoveel in de box te zitten.
Andere tips voor energie kwijt raken op regenachtige dagen: het zwembad en de binnenspeeltuin. Dart kan natuurlijk ook niet elke dag, maar als je het binnen na de zoveelste dag regen zat bent dan is het wel heerlijk om even naar zoiets te gaan.

He Marina,

Ik kan me voorstellen dat je met je handen in het haar zit en je hebt ook al een heleboel tips gekregen.
Wij hebben de box ook nog in de kamer staan en onze meid speelt er af en toe nog in.
Ook zij heeft energie voor tien en zit geen minuut stil. Voor de tv zetten is hier bijvoorbeeld absoluut geen optie.
Maar met regenweer (niet als het pijpenstelen regent) gaan we gewoon naar buiten. Laarsjes en regenjas aan en hup.
Ik zou als ik jou was hem toch uit de box laten spelen. Hij moet dat toch leren. Nu heeft hij een beperkte ruimte, daar is hij natuurlijk ook aan gewend. Maar buiten de box krijgt hij ook veel meer prikkels. Waar hij mee moet leren omgaan.
Bij ons is de box meestal als rustmomentje op een dag. Dan kan ze even een boekje lezen en even rustig zitten.

Misschien moet je voor jezelf proberen wat minder netjes te zijn. Dan is het misschien wat gemakkelijker als er 'rommel' is.
Hier ligt af en toe de hele oudpapierbak door de kamer. En daar zit madam dan middenin en folder ofzo te lezen. Lekker laten gebeuren en later na opruimen.

Veel succes
Liefs Anne

Ik ben vandaag ook gewoon naar buiten gegaan: Minoux laarsjes aan, regenpocho en mama onder de paraplu. Lopen door de plassen, eendjes eten geven (tuurlijk, moet kunnen in de regen..)
Zelf doe je dat normaal niet (zo snel) met dit regenachtige weer, maar met kindje is het gewoon een soort van leuk.
Verder is het hier ook veel boekjes lezen, duplo, blokken, dansen/muziek. Mama "helpen" met huishoudelijke klusjes. Minoux kan ook niet lang met iets spelen hoor of stilzitten. Vaak ga ik dan ook even fietsen, of naar de winkels.
De box was hier ook al snel verdwenen. (na ook iets van 10 maanden) Had hem liever wat langer gehad, maar nu gaat het prima.
Succes hoor!

Groetjes, Bianca

Daniel zit niet letterlijk van smorgens tot s'avonds in de box hor, hihi
Smorgens na aankleden en samen broodje eten gaat hij wel de box in, dan wil ik in huis aan de slag.
Smiddags na broodje eten gaan we samen altijd wel spelen, met duplo ( na 10 min wel gezien) dus gaan we als hij echt niet meer wil, samen de duplo opruimen, en bijv verstoppertje doen, liedjes zingen zoals hoofd schouder knieen teen (vind ie heel leuk en kan echt al lekker meedoen) speelt hij met zn loopfietsje, hobbelpaard, als het droog is gaan we wel wandelen, eendjes voeren bij de kerkgracht, naar het speeltuintje een straatje verderop of een stuk fietsen.
Verder dan op maandagochtend babyzwemmen en donderdag is mijn vaste dag om naar oma te gaan, maar lopen we daar altijd samen met oma naar de hertjes, kippen, konijnen duiven en vogels.
En speelt hij met de rolator van oma vaak op de gang.
Zo rond 3 uur gaat hij wel weer even in de box want vaak gaat hij dan rond die tijd echt klieren en alles overhoop halen.
Rond 4 uur is mijn man thuis en gaat hij ook altijd samen met Daniel nog spelen.
Om 5 uur warm eten en na het eten dus effe in de box als ik de vaat/aanrecht enzo opruim en dan met zn drietjes douchen.

Het gaat mij er gewoon om, dat als het vies weer is, ik binnen nog kan doen om hem zn energie kwijt te laten raken.
Dat weet ik gewoon niet zo goed, en word er ergens wel beetje moedeloos van dat ie niet slaapt, effe een uurtje voor mezelf zou heerlijk zijn maar jah... kids en tijd voor jezelf moet denk ik nog uitgevonden worden, hihi,

Liefs Marina

Als Daniel hier niet in de box zit kan ik er echt achteraan, je kan het zo gek niet bedenken of hij doet het wel;
kastjes leeghale; zoveel mogelijk deurtjes zitten hier op slot maar bij 2 schuifdeurtjes kan dit niet
Met zijn vingers in de stopcontacten; de voorzetplaatjes peutert hij er iedere keer uit
In de vensterbank klimmen en rondjes draaien, bloempotten uit de vensterbank trekken, keukenladens leeghalen, de vriezer opentrekken en open laten staan, van de leuningen van banken springen, op tafel springen, in de wc staan, voorover in de wc lekker met je handen schuim maken, met de wc borstel door het huis................
.........................................................enz enz
Je kan er hier dan echt letterlijk, wil je dat hij niets uithaalt of gevaarlijke dingen doet, constant achteraan lopen.
Als hij uit de box is, is het soms echt niet gezellig, hij zit dan elk kwartier denk ik wel voor straf op ziijn matje voor bovenstaande.

Hoe doen jullie dit dan als ik lees dat jullie kindjes helemaal niet meer in de box zitten?
Lopen jullie er dan echt letterlijk constant achteraan?
Of mogen ze dit gewoon bij jullie?

Liefs Marina

Terug
Bovenaan