Action early test

Valenciax

New member
Wie weet heeft iemand het zelfs gehad als ik en bleek WEL zwanger.
Ik heb 2 dagen terug een test gedaan (2e urine) daar zag ik iets heeeeel lichts, bijna niet te zien eigenlijk. Test heb ik laten liggen. De volgende ochtend zag ik een paars streepje. Ik gok omdat ik ‘m de hele dag heb laten liggen en het gewoon is opgedroogd. Maar toch… voor zover ik weet reageert een streepje alleen als je hcg hebt…
Volgende dag deed ik smiddags een test. Weer heeeeeeel ver iets lichts.
Deze ook laten liggen.
Vanmorgen weer een test gedaan. Zelfde verhaal.
Op de test van gister was vanmorgen het zelfde ‘opgedroogde’ lijntje te zien als op de test van 2 dagen terug.
Conclusie: ik heb 2 testen die met een lijntje zijn opgedroogd, test van morgen is heeeeeel licht weer iets te zien.
Ik ben ook te ‘vroeg’ met testen hoor.
Dus ik ga nog nergens vanuit.
heeft iemand ervaring met opgedroogde testen die eigenlijk gewoon positief bleken te zijn.
 
Wat zegt de bijsluiter van de test? Een licht streepje binnen de tijd betekent toch zwanger? Hoe vroeg ben je eigenlijk aan het testen? En gebruik je een vroege test?
 
beste is het met de 1e urine te doen smorgens.. en het lijntje moet idd binnen de 10 min(dacht ik , maar kijk in de bijsluiter) te zien zijn ( ookal is het heel licht).. daarna is het niet geldig.. en als je zelf al zegt dat je te vroeg bent met testen.. zou ik toch echt wachten tot wanneer het wel kan.. want met te vroeg testen kan het nog steeds ( helaas ) misgaan
 
Testen hebben een afleestijd. Uitslagen na afleestijd zijn ongeldig. Je kan een zo'n test beter na afleestijd weggooien. Daarbij hoort deze onzekerheid bij te vroeg testen. De enige die baat heeft bij te vroeg testen is de fabrikant van de testen. Wil je zekerheid, test dan zodra je niet ongesteld bent geworden en test met een reguliere test. Een early-test is naar mijn mening niet meer dan een marketingtruc.
 
"Heel licht bijna niet te zien", zou ik afschrijven als te vroeg getest of gewoon negatief.
Alleen testen met ochtendurine, zeker als je eigenlijk te vroeg test. Maar bespaar jezelf het geld en de stres, en wacht tot je NOD. (De dag dat je hoopt niet ongesteld te worden.)
 
Ik ben ook bekend met indroog lijntjes bij de action early test maar was toch echt negatief. De keer dat ik wel positief testte (9dpo) was het streepje echt al gelijk vrij duidelijk.
 
Bij mijn huidige zwangerschap had ik een lichte lijn op 12DPO.

Als je reguliere test gebruikt zou ik altijd 14DPO aanhouden.

Zelf ben ik juist wel fan van early testen (en dan wel gewoon de goedkope variant, die je in bulk koopt ). De drempelwaarde ligt dan op 10 mlUI/l. Bij reguliere test is het 25 mlUI/l.

Ik testte zelf met een early op 14DPO zelfs nog licht en had het misschien gemist kunnen hebben met een reguliere (stel dat mijn waarde toen 15 was)

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik met reguliere testen maar liefst 3x negatief getest voordat ik bij de 4e wel een keer een streep zag en dat was ruim voorbij mijn NOD.
 
Terug
Bovenaan