Activiteiten buiten met baby 5/6 maanden

<p>Hoi,</p><p>Wat doen jullie met je baby van 5 a 6 maanden om aan de nodige frisse lucht te komen nu?</p><p>Van de zomer speelde ze vaker in de tuin, of we wandelden tijdens haar slaapjes. Maar inmiddels slaapt ze zoveel beter in haar bedje en is het te koud voor een kleedje op het gras. Als je in haar wakkertijd gaat wandelen, geniet ze zo van haar wikkeldeken dat ze weer lekker wegdommelt. Niet bevorderlijk voor haar ritme. Even mee naar de winkel zit er nu ook niet in.</p><p>We zijn vorige week voor het eerst een kwartier op de kinderboerderij geweest, dat vond ze prachtig. Dat was vrij kort, omdat het nog niet op loopafstand is wat wakkertijd betreft. Maar in elk geval iets. </p><p>Ik zoek dus een beetje inspiratie. Want momenteel krijgt ze echt te weinig buitentijd. </p>

Hi! Ik heb ook een kindje dat nu eenmaal het beste slaapt in z'n eigen bed. Alle dutjes buiten zijn veel te kort of uberhaupt niet aanwezig ;) Dus ook ik ben bezig te kijken wat nu handig is om buiten te doen tussen de dutjes door.

Wat die van mij (is 9 maanden) erg leuk vindt is om in de speeltuin te zijn. Hij kruipt nog niet dus ik loop vooral met hem rond, zet hem in de baby schommel en dan een klein beetje bewegen of in een speeltoestel dat semi-geschikt is (een zitje heeft waar hij niet uit kan schuiven), of hem van de glijbaan laat 'schuiven' terwijl ik hem vasthoud.
Maar, ook al ga ik gewoon met hem op de arm in de speeltuin zitten vindt hij het prachtig / mega interessant om naar de andere kindjes te kijken.
5/6 maanden is natuurlijk echt nog een stuk jonger maar misschien kijkt ze d'r ogen al uit door er alleen al te zijn.

Heb je een draagzak? Wij hebben er zo eentje waarbij onze baby ook naar voor kan kijken. Dan kun je gemakkelijk even een blokje om nu. Genoeg te kijken, auto's, bomen... Of koop een skipak, dan kun je haar gewoon in het gras zetten. Die zijn overigens niet heel duur hoor.. Even bij de c & a kijken bijvoorbeeld. Die gebruiken ze ook op ons kdv om met ze buite te spelen! 

Tja, toch gewoon wandelen. Als je direct na een slaapje gaat wandelen dan valt ze toch niet weer in slaap?
Misschien tijd om de kinderwagenbak om te bouwen naar het zitgedeelte? Dat kan wel met 5 maanden hoor. Dan zitten ze meer rechtop, zien ze meer en vallen ze niet meer zomaar in slaap.
Naar een speeltuin of kinderboerderij is idd leuk voor 5 minuten, maar eerlijk gezegd een beetje onzin met zo'n kleintje. Hier vooral uitstapjes naar de supermarkt, bakker etc.. e  gewoon een blokje om van 20 minuten ofzo direct na het slaapje. 
Speeltuin werd echt interessant vanaf 12/14 maanden (pas als ze kunnen lopen).

Mijn dochter vond wandelen in de draagzak waar ze naar voren kon kijken super. Maarja voor die ukkies kan je ook nog niet zo heel veel..

Terug
Bovenaan