Activiteiten.... tips....

Wat doen jullie zoal met de kiddies nu het zulk weer is en je toch vaker binnen bent dan buiten (wij tenminste wel). Ik ben een beetje door mijn inspiratie heen... dus vertel!
Groetjes, Noor

Ik heb ook echt géén idee meer! De klei, kleurpotloden, stiften, stickerboeken, leesboeken en al het gewone speelgoed komen me inmiddels m'n neus uit... en ik merk dat de kinderen er steeds minder enthousiast op reageren. Die zijn er ook een beetje klaar mee... Wat ze helemaal geweldig vinden is stoeien op het speelkleed (oftewel mama als speeltoestel gebruiken), maar dat houd ik maximaal een half uurtje vol ivm mijn rug.

Ik vind het bijna onontkoombaar dat ze nu wat meer tv kijken, maar ik probeer dit wel binnen de perken te houden.

Dus wie heeft de gouden tip???

Groetjes,
Myrna mv Isis en Nika

Halloa

Hier worden eindeloos tenten gebouwd, verkleed, rollenspellen gedaan, verstoppertje gespeeld, geschilderd op grote vellen, gekleid, puzzelen, met de poppen spelem.... En wat ze erg leuk vind: oefenboekjes (bij o.a. de hema verkrijgbaar: zoek de 10 verschillen, doolhof, 'schrijf''oefeningen.. er staat op vanaf 4, maar dat zijn zo ongeveer zo goed als hahahaha). En mama helpen is ook nog steeds favoriet: was vouwen, ramen wassen, bedden opmaken, dat soort dingen.

En verder tóch naar buiten: even naar het stadje, eendjes voeren, boodschappen doen. Ik ben me er overigens van bewust dat ik er maar 1 thuis heb overdag en dat ze, als Gijs thuis is, veel samen spelen (met of zonder vriendjes erbij) en dat is toch makkelijker. De meesten van jullie hebben nog kleine (baby)broertjes en zusjes waar rekening mee gehouden moet worden en dan ga je er toch wat minder makkelijk op uit en dat speelt ook nog wat minder écht met elkaar.

Nog een maandje of wat en dan kunnen we er weer echt op uit!

Groetjes
Susan

Wat betreft jouw verhaal Susan kan ik niet wachten tot Lot en Bo ook wat ouder zijn haha.
Skip zou mij inderdaad kunnen helpen, maar Bo helpt me nog echt van de wal in de sloot en als ik dan eens alles uit de kast heb getrokken wat betreft kleien, verven of iets dergelijks, wordt Lot wakker en moet ze eten of ze heeft zich ondergepoept (zul je altijd zien) en dan zit ik als een soort commando van een afstandje de kinderen te corrigeren... wat niet werkt uiteraard. Ohhh mama, kan nu toch even niet ingrijpen hoor ik ze denken.... dan kunnen wij even lekker ons gang gaan whahaha.
Maar dat tenten bouwen vind ik een goeie... dat ga ik morgen weer eens doen en ook het stoeien ja.... al heb ik twee zulke wilde jongens dat ik het bijna niet aandurf haha (een blauw oog heb je zo te pakken;), iets voor papa dus.
Maar bedankt voor de tips.... ik denk er zeker aan als ik weer inspiratieloos ben... en het is ook fijn te lezen dat meer mensen zin hebben in de LENTE!!!!!
Gr's Noor

Hoi Noor,
Hier worden ook veel tenten gebouwd en rollenspellen gespeeld met verkleedkleren, Ook teken ik vaak een schatkaart als ze bijv de piratenkleren aanhebben, en op het x leg ik dan wat lekkers als schat!
Voor het knutselen, voorheen zetten ik vaker alles klaar in een doosje en zo gauw als de jongste dan in bed lag hoefde ik alles maar op tafel te gooien en konden we meteen beginnen!
Ook koekjes bakken ed vinden ze hier leuk, vaak maak ik in de ochtend het deeg en leg het in de koelkast een half uur voor lot naar bed gaat de oven alvast aan, kun je ook dan meteen beginnen!
En de lente,,ja daar kijk ik ondertussen echt naar uit!
Gr MJ

Ik word ook echt gillend gek thuis.

Thomas word over 5 weekjes 1, dus die is te klein voor veel dingen. Hij loopt nog niet los, dus moet altijd in de kinderwagen mee naar buiten.En met gladheid is dat niet echt te doen.
(we hebben 1 auto,die heeft mijn man mee,ik doe alles lopend/fietsend)

Jippie..dat het flink gedooid heeft en we dus weer naar buiten kunnen. althans hier in het zuiden schijnt flink de zon vandaag :)

kleuren, knutselen, met duplo spelen. de tv heeft afgelopen maand iets meer aan gestaan.

Kan niet wachten tot de lente begint...zucht.

Hallo,
Wat herkenbaar jouw verhaal Elise (is dat ook jouw naam vraag ik me nu af haha).
Wij hebben ook één auto die mijn vriend mee heeft naar zijn werk (ik ga zelf meestal met de trein naar het werk namelijk) en daardoor moet ik alles lopen overdag..... Lot is nog te jong om mee te gaan op de fiets namelijk.
Dus af en toe..... arrhhhhggg, maar inderdaad is het vandaag lekker weer (wij wonen in Eindhoven). We hebben alweer lekker een rondje door de wijk gewandeld en meteen de verjaardagsuitnodigingen van Bo rondgebracht.
Ik ga zo Bo en Lot weer lekker naar bed brengen en dan kan ik met Skip (die sinds deze week niet meer slaapt smiddags) wat gaan doen.
Groetjes, Noor

Ook wij gaan toch zoveel mogelijk naar buiten. Vanochtend bijv. naar de Speel mee ochtend van de peuterspeelzaal geweest, samen met een kdv-vriendje en zijn broertje en moeder. Daarna bij hun gegeten en nog even gespeeld. Toen we terug kwamen waren er 2 oudere buurkinderen op straat en daar heeft Julian een tijdje mee buiten gespeeld (voor het eerst buiten spelen zonder mama). Nu zit hij tv te kijken. Tja, je ontkomt er toch niet aan in deze periode van het jaar....

Ben wel wat verbaasd over al die kindjes die zoveel verkleden, rollen spellen doen etc. Dat doet Julian nog niet echt, maar ja, hij is natuurlijk ook maar alleen.

Groetjes,
Ellen

Terug
Bovenaan