Activiteiten.... tips....

Verkleden en rollenspelen doen kan ook in je eentje hoor, Lydia doet de hele dag niets anders, en is soms wel 20 persoonlijkheden binnen het uur (je zou haast denken aan een identiteitscrisis :p)
Ze gaat nu 4 dagdelen naar de psz, en 1 x per week naar de gym, daarnaast kijkt ze idd wat meer tv (of bij papa boven filmpjes, die is nu fulltime bij huis voorlopig,dat scheelt een hoop!). Op het moment doet ze niets anders dan kleuren en tekenen, dat ligt standaard klaar en doet ze de hele dag door. Verder veel met haar serviesje en houten boodschappen. Ze vermaakt zich eigenlijk altijd wel. En inderdaad voorlezen, knutselen, spelletjes en puzzels doen, allemaal erg geliefd bij haar!
Vorige week zijn we een paar dagen naar de sneeuw in het Sauerland geweest, maar met dit vieze weer zijn we ook veel binnen. De lente komt vanzelf (of een fiks pak sneeuw, als het maar niet regent vind ik alles best). Zie er wel erg naar uit dat ze naar school gaat, daar is ze echt heel hard aan toe!

Inderdaad rollenspelen kan prima alleen. Rebecca doet het ook doorlopend thuis. Soms wordt ik er kriegelig van....steeds iets anders aan doen...
Ik heb Rebecca nu een maandje elke dag thuis. En ik dacht eerst: help help, maar het gaat uitstekend!!

Ze vermaakt zich prima alleen (sinds een aantal weekjes), puzzelen, puzzelen en nog eens puzzelen (met gemak met 80 stukjes), voorlezen (het liefst wil ze dat ik uren voorlees). Op den duur kent ze boekjes helemaal uit haar hoofd en gaat dan aan haarzelf voorlezen (of aan een pop/knuffel).
We knutselen samen ook heel veel. Verder speelt ze veel met Nijntje huis momenteel.

Ik maak ook een aantal speel afspraken (2 ongeveer) met vriendjes of vriendinnetjes in de week.

Rebecca speelt nu steeds meer samen (i.p.v. naast elkaar) en dat is zo leuk om te horen en zien!!
Wij vervelen ons geen moment binnen...maar ik heb ook wel zin in de lente en zomer: weer lekker in het zonnetje buiten zijn.

Rebecca wil ook steeds spelletjes doen op de computer. Ze kan al heel goed overweg met de muis. Dit mag ze soms (niet elke dag) een half uurtje doen. Ze wil graag een Nintendo DS (heeft ze van een nichtje gezien). En ik dacht: Ohhh...begint dat nu al??? Maar die komt er voorlopig echt nog niet in. De speelotheek is ook geweldig. Steeds nieuw speelgoed en kost niets. Rebecca is speelgoed snel zat.

Wat Rebecca ook leuk vind is oude speelgoedboeken inkijken (die je voor Sinterklaas krijgt). Daar kan ze uren in kijken en benoemen, dit hebben wij, dit hebben ze op school, dit heeft Lydia (hihi Rianne!!), dit heeft die enz enz.

Babyfoto's kijken vind Rebecca ook leuk en dan vertel ik erbij waar iets was, wat we deden, wat zij deed en kon en nog niet kon (bijv. lopen). Ze geniet ervan en ik ook als ik haar zie, hoe klein ze was.

Ik leg ook wel eens het (logeer)matras op de grond. En dan is het springen, duikelen, stoeien, vliegtuigje spelen en kunsten doen.

Groetjes, Marianne

Hallo Ellen,
Hier ook geen verkleedpartijen.... maar is ook moeilijk zonder verkleedkleren hahaha... maar misschien dat dit bij (de meeste) meisjes ook net wat anders is. Heb ook niet het idee dat Skip dit zou gaan doen als hij die kleren wel had....

Het grote probleem is hier gewoon dat ik met drie kinderen van 3,5, bijna 2 en 6 maanden gewoon niet alles kan doen, je moet toch rekening houden met elkaar (uiteraard). Dingen die voor Skip leuk zijn, zijn dit nog niet voor Bo en andersom.
Maar: komt goed!!

Groetjes, Noor

dit heeft Lydia (hihi Rianne!!),

Dan heeft ze een goed geheugen, ze is hier voor het laatst met Lydia's verjaardag geweest!
Ze hebben laatst wel onwijs leuk samen gespeeld, dat verbaasde me echt.

Halloa Susan,
Ik heb bij de HEMA ook zo'n boekje gekocht: voorbereidend taal, heet het. Lijkt me inderdaad leuk voor Skip (heb het nog niet gedaan, morgen maar eens proberen). Dus bedankt voor de tip!!
Groetjes, Noor

regenlaarsjes aan.. regenjasjes aan... enne stampen in de plassen... zeiknat worden heel vies worden en dan in bad en pyjama aan! zo ochtend weer gevuld hihi en middag pyjama middag met een dvd-tje natuurlijk.

Enne Mexx en Jayna spelen ook gewoon in de tuin met iets meer kleren aan, ik zet de tent op en laat ze erin lunchen... tja vies heb ik geen problemen mee en tja is goed voor ze denk ik dan....

niet lachen!! maar we gaan ook gewoon met de bus en de trein en de tram en weer met de bus naar huis... dolle pret! En wat hebben we dan gedaan?? genoten van het openbaar vervoer hihi. als ik het op schrijf bedenk ik pas dat ik niet spoor whahahahah.

succes!

Haha Wendy, leuk voor je kinderen..... dat wel, maar heb al genoeg werk haha. Dat met de bus gaan doen we hier ook wel eens.... Bo zit dan met ogen als schoteltjes... helemaal verbaasd... heel lief is dat! Daarna even naar een supermarkt in een plaats verderop en weer terug....vind ik best knap van mezelf met drie kleine kinderen in een bus whaha.
Gr's Noor

Poeh he, Noor, dat vind ik ook knap hoor, met 3 ukken de bus in!
Weet nog dat ik wel eens met de kinderwagen de bus in ging. Het zweet stond me dan én op het voorhoofd én op de rug, want ik kreeg dat ding vaak niet normaal de bus in, moest ik eerst wielen er af halen, dan alles er in tillen, wielen niet op straat laten liggen. Voordat ik bij de chauffeur was om een kaartje te kopen had ik al ettelijke 'dodelijke' blikken van andere passagiers te pakken....Pfffff, krijg het bijna weer benauwd als ik er aan denk. Dus petje af voor jou, met 3 kids!

Julian heeft alleen een berenpakje, verder nog geen verkleedkleren. Hij vond het voorheen op het kdv ook niet altijd even leuk om te verkleden. Wanneer het verkleedtijd is zie je sommige kindjes altijd verkleden, maar Julian maar de helft van de tijd (net als geschminkt worden, hoeft voor hem ook niet altijd). Wellicht verandert dat nog.

Heb trouwens net een paar CDroms gehaald. Bij de bieb hadden ze een paar van Winnie de Poeh, die zijn erg educatief. Julian vindt het erg leuk om achter de computer dingen te ontdekken (oh-oh, ik voed een 'nerd' op bedenk ik me nu het terug lees, hahahaha!)

Groetjes,
Ellen

Terug
Bovenaan