Acupunctuur

Hallo allemaal,

Ik wilde als tip meegeven dat acupunctuur ook goed kan helpen bij vruchtbaarheidsproblemen. Heb nu bij de laatste 2 ivf behandelingen (heb er nu in totaal 6 gehad)  acupunctuur gehad, en daaruit is bij de 5e behandeling een buitenbaarmoederlijke zwangerschap voortgekomen (die operatief verwijderd moest worden). Niet helemaal het resultaat waar we op gehoopt hadden natuurlijk maar wel een soort van bewijs dat het toch kon.. en bij de laatste en 6e behandeling is het helemaal goed gegaan en ben nu na 5 jr bijna 10 weken zwanger! Je hebt nooit 100% zekerheid dat dat door de acupunctuur komt, maar de resultaten zijn wel opvallend. Ken ook andere mensen die het hebben toegepast en die zijn ook vrij snel na acupunctuur wel zwanger geworden. Het is misschien het proberen waard, als je verder alles al geprobeerd hebt...

Succes allemaal!

groetjes,

Bonny

Dag Bonny,
Wat fantastisch dat je eindelijk zwanger bent geworden. Ik ben bijna 2 jaar bezig en onbegrepen verminderd vruchtbaar. We moeten nog dit hele jaar proberen voordat ze verder gaan in het ziekenhuis. Nu ben ik ook begonnen met acupunctuur. Ik hoop dat het mij wat innerlijke rust kan brengen en op deze manier heb ik het gevoel dat ik alles er aan doe wat ik op dit moment kan doen (naast ovulatietesten en gezond leven).
Ik hoef maar 1x in de maand bij de acupuncturist te komen, in de eerste helft van de cyclus. Was dat bij jou ook? Ik vind het zelf vrij weinig. Nu moest ik ook afgelopen week met pleisters met een klein naaldje op mijn benen rond lopen. Ik mag ze er morgen afhalen. Komende week zal mijn ovulatie zijn.
Ik weet niet of het helpt, maar baat het niet dan schaadt het niet...
liefs Poek

Hoi meiden,

Ook ik heb positieve ervaringen met acupunctuur.
Bij mij is vorig jaar PCOS vastgesteld en liep al bij de acupunctuur voor mijn migraine.
Ik zou beginnen met provera/clomid maar bleek na een sessie gericht op mijn cyclus enorm ongesteld te zijn geworden, na 6 maanden!!!
Ook die maand meteen een eisprong (ovutesten) en zwanger..................een tweeling en helaas niet blijven zitten.........miskraam met 9 weken.
Toch vrij vlot daarna weer zwanger obv acupunctuur.............

Therablondi: het doet niet pijn. Zoek op internet naar een acupuncturist(e) bij jouw in de buurt en vraag of hij/zij bekend is met vruchtbaarheids problemen. Zo ja, ik zou het zeker doen!!!

Liefs Rimke
20+1 weken zwanger

Hoi meiden,

Ook ik denk erover om naar een acupuncturist te gaan. Heb namelijk gelezen dat dit de kansen van een IVF-poging kan verhogen. Wij gaan binnenkort voor onze tweede IVF/ICSI. Oorzaak: slechte zaadkwaliteit.

Helaas staat mijn man niet open voor zulke dingen, dus hij wil zich zo wie zo niet laten behandelen. Wat denken jullie….zou in ons geval acupunctuur helpen? Met mij is immers niets aan de hand (tenminste niet dat we weten).

Groetjes,
Nikki

Hi!

Even een vraagje voor de meiden die al aan acupunctuur doen. Wat kost zo ´n behandeling gemiddeld? En zijn er ook verzekeringen die het vergoeden?

Liefs Nicole

hoihoi,

Ik ben verzekerd bij de IZZ (zit zelf in de zorg) en ik kreeg tot 300 euro vergoed, en dat is best veel, maar de meest aanvullende verzekeringen vergoeden wel iets.
Ik was per sessie zo'n 42 euro kwijt.

Nogmaals, mijn ervaringen zijn heel positief en baat het niet dan schaadt het niet!

Succes en liefs,
Rimke

Bedankt Rimke!

Ik heb een acupuntuurist uit mijn omgeving nu een emailtje gestuurd, met de vraag of hij ook vruchtbaarheids problemen behandelt. Ik ben benieuwd, wil het na jullie positieve verhalen zeker gaan proberen!

Liefs Nicole

Terug
Bovenaan